حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

جولان موتورسواران در پیاده‌روها

جولان موتورسواران در پیاده‌روها

متاسفانه برخی از پیاده‌روهای بروجرد جولانگاه تردد موتورسواران شده است که سبب نارضایتی شهروندان شده و برای حل این مشکل اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، زندگی شهرنشینی قوانین و مقررات خاصی دارد که بدون توجه به این مقررات، زندگی امکان‌پذیر نیست و هرج و مرج و ناهماهنگی ایجاد می‌شود.

بدون شک مصوبه‌هایی که از سوی شورای شهر و شهرداری، فرمانداری و شورای ترافیک برای تردد راحت‌تر خودروهای شهروندان در سطح شهر در نظر گرفته می‌شود، همگی در راستای تردد منظم بدون اخلال و مشکل است اما گاهی بی‌توجهی و یا عدم اجرای این مصوبات، بی‌نظمی‌های زیادی را ایجاد می‌کند که شهروندان بیشتر از همه از این بی‌نظمی‌ها آسیب می‌بینند.

یکی از مشکلاتی که نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته، تردد موتورسواران در پیاده‌روهای بروجرد است، موتورسورانی که برای گذر و فرار از ترافیک به حریم پیاده‌رو وارد شده و این امر بسیار حادثه‌آفرین است.

پارک موتور در پیاده‌رو و یا گذر موتورسوارانی که مانند برق و باد از پیاده‌رو عبور می‌کنند مهم‌ترین مشکلی است که گاهی متاسفانه حوادثی تلخ را رقم می‌زند و گویا این موتورسواران قوانین را زیر چرخ موتورهای خود نادیده می‌گیرند.

صبح امروز جلسه شورای ترافیک در فرمانداری بروجرد با حضور مسئولان چندین دستگاه با هدف رفع مشکلات و معضلات ترافیک برگزار شد و مصوبه‌هایی مطرح کردید که اگر اجرایی شوند بخش قابل توجهی از مشکلات برطرف خواهد شد.

جولان موتورسواران در پیاده‌روها

۲۳ فقره تصادف منجر به فوت در بروجرد رخ داد

 

علی سبزواری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد در این جلسه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تصادفات منجر به فوت در بروجرد ۲۵ فقره و سال گذشته با ۲۳ فقره تصادف فوتی رخ داد که سبب شد تا این شهر جزء سه شهرستان بحرانی معرفی شود و آنچه سبب فوت در تصادفات در محل حادثه می‌شود، میزان افزایش سرعت است که فرصتی برای انتقال به بیمارستان نیست.

وی افزود: برخی از نقاط شهر که دوربین ندارند لازم است با آرام‌سازی از وقوع تصادفات جلوگیری شود و این امر می‌تواند در کاهش تصادفات و فوتی‌ها نقش مهمی داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد با اشاره به تخلفات موتورسواران، گفت: از میدان جعفری تا سه راه جعفری، موتورسواران خلاف جهت حرکت می‌کنند که برای جلوگیری از حوادث در این زمینه، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است و علاوه بر این نیز برای جلوگیری از تردد موتورسواران در پیاده‌روها نیز پیشنهاد دادیم که در ورودی پیاده‌روها از نرده‌های ویژه استفاده شود تا موتورها وارد پیاده‌روها نشوند.

 

ساماندهی میدان قیام ضروری است

سبزواری بیان کرد: طرح برخورد با توقف و تردد موتورسواران در دستور کار قرار گرفته و تاکنون در چند نقطه اجرا شده که اعمال قانون صورت گرفته ولی موتورسواران نیز انتظار دارند چند ایستگاه پارک موتورسیکلت جانمایی شود.

وی عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد، ساماندهی مسافربرهای میدان قیام است که به صورت پراکنده و در چند نقطه مشغول جابه‌جایی مسافر هستند.

رئیس پلیس راه بروجرد با تاکید بر ضرورت ساماندهی خودروهای سنگین افزود: هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۴ در سطح شهر برخورد می‌شود به طوری که طی حدود یک ماه اخیر با یک‌هزار و ۳۵۰ فقره خودروی سنگین که در سطح شهر پارک کرده بودند، برخورد شده و اعمال قانون و جریمه انجام شده است.

جولان موتورسواران در پیاده‌روها

۴۰ میلیارد تومان برای نصب دوربین هزینه می‌شود

 

یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد در این جلسه اظهار داشت: اجرای قانون شوخی نیست و هر جایی شهروند احساس کند مجری قانون جدی است، تسلیم می‌شود لذا زندگی شهرنشینی قوانینی دارد و هرآنچه لازم است انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای ساماندهی میدان قیام لازم است که انتهای زیرگذر میدان قیام به سمت قدغون نرده زده شود تا بخشی از این مسیر ساماندهی گردد و همچنین همه پیاده‌روها با نرده‌های مخصوص مسدود می‌شود تا موتورسواران وارد حریم پیاده‌رو نشوند.

شهردار بروجرد با اشاره به وجود پارکینگ در سطح شهر، گفت: پنج پارکینگ در میدان قیام وجود دارد که با توجه به حجم تردد خودروها در این مسیر‌ شهروندان می‌توانند برای پارک خودرو به آن‌ها مراجعه کنند که بزرگترین پارکینگ در خیابان سعید وجود دارد.

عیدی‌بیرانوند با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت، بیان کرد: فاز اول نصب دوربین‌ها انجام شده که در ۱۱ تقطه ۲۳ دوربین پلاک‌خوان و دو دوربین نطارتی نصب شده و در مرحله دریافت کُد پلیس هستیم، همچنین فاز دوم این طرح نیز با هزینه ۴۰ میلیارد امسال انجام می‌شود که مکان‌یابی انجام شده و ۲۶ نقطه مشخص گردید که ۵۲ دوربین و ۱۲ دوربین نظارتی نصب می‌شود.

وی بیان کرد: طرح جامع آرام‌سازی در مناطقی که دوربین ندارند، آماده شده که سبب کاهش تصادفات گردد و در سطح شهر نیز ۶ ایستگاه برای پارک موتورسواران در نظر گرفته شده است.

شهردار بروجرد یاداور شد: در میدان قیام مشکل ترافیک خودروها وجود دارد و این در حالیست که زیرگذر این میدان در ساعت اوج ترافیک زیر ۵۰ تردد خودرو دارد.

عیدی‌بیرانوند گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی توسط شهرداری در بروجرد انجام شد و تلاش می‌شود که برای زیرگذر میدان امام(ره) نیز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

جولان موتورسواران در پیاده‌روها

جاده بروجرد به سمت نهاوند باید ساماندهی شود

 

مسلم مرادی فرماندار بروجرد در این جلسه اظهار داشت: لازم است که ظرف یک هفته کمیته‌ای تشکیل شود تا مصوبات این جلسه را بررسی و کارشناسی نماید و در نهایت اقدامات و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به آغاز سفرهای اربعین و اینکه بسیاری از زائران از این محور تردد می‌کنند لازم است اقدامات لازم برای جابه‌جایی و تردد هرچه بهتر زائران انجام شود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: متاسفانه برخی از سرعت‌گیرها بدون مصوب نصب شده و حادثه‌ساز است که باید برای اینها فکری شود.

مرادی عنوان کرد: بروجرد مشکل ترافیکی دارد و لازم است اقداماتی انجام شود تا با اجرای طرح و برنامه شاهد کاهش ترافیک و ساماندهی در مناطق پرتردد باشیم.

وی با اشاره به توقف کامیون‌داران در سطح شهر گفت: متاسفانه این امر سبب نارضایتی برخی از شهروندان شده چرا که تردد آن‌ها سبب از بین رفتن زیرساخت‌ها می‌شود و باید در پارکینگ‎‌های مخصوصی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده پارک نمایند.

فرماندار بروجرد عنوان کرد: جاده بروجرد به سمت نهاوند باید ساماندهی شود تا شاهد کاهش حوادث در این محور باشیم، علاوه بر این نیز لازم است که در ورودی روستاها تابلو و دوربین نصب شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از