حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

حجاب مسئله فرادینی است

حجاب مسئله فرادینی است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: اساس حجاب یا پوشش یک مسئله فرادینی و فرا اسلامی است که اسلام شیوه نامه آن را تنظیم و مستندسازی کرد.

حجت‌الاسلام امین فاطمی‌نیک در گفتگو با خبرنگار «سفیرافلاک»، اظهار داشت: قاعده پوشش یا حجاب نام دینی و رفتار دستوری اسلام به زنان که اصل آن در تمدن‌ها، مکتب‌ها، قبل و بعد از اسلام ثابت بوده است، حجاب از زمان اسلام قاعده‌مند و شیوه نامه دستوری آن در سوره مبارکه نور و پس از آن در فقه اسلامی از سوی اهل بیت عصمت و طهارت ابلاغ شده است.

وی افزود: اساس و بنیان پوشش و حجاب در تمدن‌های گذشته وجود داشته و اقتدار و عزت یک بانو در پوشیده بودن است که از دید نامحرم پنهان باشد؛ لباس بلندی در تمدن‌های مختلف ایران و جهان برای بانوان وجود داشته همچنین فیلم‌هایی از سال‌های گذشته اروپا در دسترس است که زنان در آن فیلم‌ها پوشیده‌اند و کلاه به سر دارند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان تصریح کرد: اساس حجاب یا پوشش یک مسئله فرادینی و فرا اسلامی است که اسلام شیوه نامه آن را تنظیم و مستندسازی کرد و همه حتی زنان پیامبر(ص) به عنوان مادران امت نیز ملزم به این پوشش هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیک با اشاره به اینکه در چند سال گذشته‌ یک فریبی تحت عنوان حجاب اجباری بر ضد زنان ایجاد شده است، عنوان کرد: بین الزام و اجبار تفاوت وجود دارد اجبار یعنی اینکه نباید باشد که با فشار و زور ایجاد می‌شود اما الزام یعنی یک رابطه بین انجام آن وجود دارد و یک گرایش در آن نهفته شده است.

وی بیان کرد: قاعده پوشش و حجاب در درون و حقیقت فطری وجود دارد و الزام، پایداری و تربیت می‌خواهد نه اینکه خدا یا حاکمیت آن را اجبار کرده است و گرامیداشت حجاب و عفاف یعنی اینکه به اصل فطرت برگردیم.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: خداوند متعال به زن می‌گوید تو ارزشت بالاتر از آن است که برای دیگران کالا شوی و هرچقدر پوشیده‌تر باشی اول از فطرت خود مراقبت می‌کنی دیگر آنکه مانع از این می‌شوی که جامعه حداقلی و پسرفت تبدیل‌کننده زن به کالا شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از