حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
حزب الله در نبرد با صهیونیست‌ها مهارنشدنی است

حزب الله در نبرد با صهیونیست‌ها مهارنشدنی است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حزب‌الله نشان داده مهارشدنی نیست و با ترور فرماندهان و حمله به مناطق مسکونی امتیازی نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ایرج فرخنده‌پور در ارتباط با جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان و احتمال شکل‌گیری جنگی تمام‌عیار در منطقه اظهار کرد: این موضوع را از دو بعد می‌توان تحلیل کرد. یک بعد، بعد جهانی و بین‌المللی آن است که ما با توجه به شرایط خاصی که در حال تجربه آن هستیم از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است. نزدیک به ۴۰ روز به انتخابات مانده است و این انتخابات بر نبرد اخیر در غزه هم اثرگذار است.

وی گفت: در این روز‌ها فشار‌هایی از دولت آمریکا و لابی صهیونیست‌ها به شخص نتانیاهو وارد شده که می‌توانید با این سطح از جنایت بر لبنان، حزب‌الله و غزه از آن‌ها امتیاز بگیرید، امتیازی که برای انتخابات آمریکایی‌ها بسیار مؤثر است.

فرخنده‌پور گفت: اما آنچه ما در منطقه مشاهده می‌کنیم، تفکرات تئوریسین‌ها و اتاق فکر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را بر هم زده است؛ چراکه حزب‌الله نشان داده مهار شدنی نیست و با ترور فرماندهان و حمله به مناطق مسکونی امتیازی نخواهد داد.

وی گفت: در روز‌های گذشته شاهد شلیک صد‌ها موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی بوده‌ایم. در این حملات عمق اهداف استراتژیک صهیونیست‌ها خصوصاً در تل‌آویو، حیفا و تعدادی از فرودگاه‌های مشهور صهیونیست‌ها مورد هدف قرارگرفته شده است. این نشان می‌دهد که حزب‌الله مهارنشدنی است و تئوریزه کردن تفکرات غربی در صحنه عمل و نبرد در لبنان آن چیزی نیست که آن‌ها تصور می‌کنند.

فرخنده‌پور گفت: از بعد دیگر اگر بخواهیم در نظر بگیریم، حق قاطعی برای جمهوری اسلامی ایران باقی‌مانده و آن پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها و کشتن مهمان ما و شهید کردن یکی از سران بزرگ نهضت مقاومت است. در زمان و مکان خاص و معینی که به‌زودی زود فراهم می‌شود این پاسخ را طبق فرمایشات رهبری به آن‌ها خواهیم داد و استخوان‌های صهیونیست‌ها خواهد شکست.

وی در ارتباط با ادامه جنگ در منطقه و حضور سایر کشور‌های جهان در جنگ گفت: اکنون شرایط به شکلی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند در جنگی ورود کنند. برای آنکه دولت دموکرات‌ها این تفکر را دارند که باید پایان دهنده جنگ‌ها باشند. زمانی که بایدن مستقر شد فرار تحقیرآمیزی از آن‌ها در افغانستان دیدیدم.

وی ادامه داد: ترامپ هر بار گفته که چه افتضاح و چه ضرر مالی آن‌هم در حدود ۸ میلیارد دلار همین فرار مفتضحانه داشته و چه تجهیزاتی را در افغانستان جاگذاشته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اما از طرف دیگر شاهد حضور مقتدرانه مقاومت در عرصه جهاد و در صحنه نبرد منطقه خاورمیانه هستیم. حالتی که اکنون به وجود آمده دلیلی شده که آمریکایی‌ها می‌خواهند حتی از عراق خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: این تفکر دموکرات‌ها است که قول پایان جنگ می‌دهند و اکنون شرایط برای جنگ محیا نیست. دولتمردان دموکرات آمریکا به جنگ ورود نمی‌کنند چراکه خلاف تفکرات القایی آن‌ها به افکار عمومی آمریکا است و افکار عمومی آمریکا اکنون تحمل جنگ جدید را نخواهد داشت.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از