حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
تحلیلگر مسائل سیاسی:

حمله به رفح ناشی از شکست رژیم‌غاصب است

حمله به رفح ناشی از شکست رژیم‌غاصب است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حمله به رفح ناشی از شکست‌های پی در پی رژیم‌ غاصب است.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به رفح، اظهار داشت: رفح از لحاظ جغرافیایی یکی از استان‌های جنوبی غزه و مرز بین غزه و کشور مصر است که بعد از نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی، خیلی از آوارگان فلسطینی از شمال غزه به جنوب غزه مهاجرت کرده و در چادرهایی که مربوط به سازمان ملل متحد بود، اسکان یافتند.

وی افزود: جنگنده‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیرغم نقض قوانین بین‌المللی، حملاتی انجام دادند که شاهد نسل‌کشی در این منطقه بودیم و یکی از مهم‌ترین دلایل این اقدام رژیم کودک‌کش به نسل‌کشی در این منطقه، ناکامی‌هایی است که در عرصه بین‌الملل برای این رژیم رخ می‌دهد.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: شاهد بودیم در هفته اخیر که اسپانیا، ایرلند و نوروژ، سه کشوری بودند که دولت فلسطین را به رسمیت شناختند، همچنین آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایتی کرد در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که این رژیم با تمام تلاشی که داشت اما موفق نشد از شکایت کشور آفریقا جلوگیری کند و این در دستور کار دیوان است.

رهبران عنوان کرد: از بین ۱۷ قاضی دادگاه بین‌المللی، ۱۶ قاضی این شکایت را وارد دانسته و این شکست دیپلماسی برای رژیم غاصب است که روز به روز انزوای این رژیم در افکار مردم دنیا تقویت می‌شود و قضات دادگاه بین‌المللی به استناد کنوانسیون نسل‌کشی  سال ۱۹۴۸ که جزء متون حقوقی دادگاه است، هرگونه نسل‌کشی و آسیب رسیدن به افراد غیر نظامی را محکوم می‌کند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای جبران ناکامی‌های خود دست به جنایت هولناکی در رفح زده است، گفت: چند روز پیش شاهد یکی از فجایع نسل‌کشی و به آتش کشیدن برخی از افراد بودیم لذا این روندی که در حال رخ دادن است و این اقدامات وحشیانه قطعاً روند نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌بخشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در  دیدار اسماعیل هنیه با رهبری مشاهده کردیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از