حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

سناریوی دشمن برای حیازدایی و تخریب عفت عمومی

سناریوی دشمن برای حیازدایی و تخریب عفت عمومی

شرایط عفاف و حجاب در جامعه به دلیل اتفاقات سال گذشته دچار تنش‌هایی شده و برخی افراد به دلایل سیاسی و با هدف مخالفت با نظام، بی‌حجابی را در جامعه رواج می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نمایش زیبایی‌ها یک امر طبیعی در وجود همه افراد است، ما مسلمانان باید خواهران، مادران و دختران خود را در مسیری قرار داده که بدانند خداوند حجاب را برای حفظ کرامت زنان واجب کرده است.

در دهه‌های گذشته که فرهنگ غرب رواج پیدا کرده است دشمنان در بُعد سیاسی با شعارهای مختلف از بی‌حجابی حمایت می‌کنند و ما باید عالمانه با آن‌ها مقابله کنیم که اثرگذار واقع شویم.

شرایط عفاف و حجاب در جامعه به دلیل اتفاقات سال گذشته دچار تنش‌هایی شده است و بانوان در خط مقدم این جهاد و جنگ فرهنگی قرار دارند، به لطف تأسی بانوان از پشتوانه عمیق فرهنگی و مذهبی حاکم بر کشور و پایه‌های فکری و عقیدتی مستحکم تیر دشمنان به سنگ خورد.

برخی تصور می‌کنند که عده‌ای از بانوان در جامعه فعلی جدیت لازم را نسبت به عفاف و حجاب ندارند اما باید این را مدنظر قرار دهیم که ما از یک جنگ همه جانبه سربلند خارج شدیم.

 

آسیب بی‌حجابی درجامعه ملموس است

الزاماً تخطی از امر واجب شرعی حجاب ضرر عقیدتی به انسان وارد نمی‌کند بلکه ضررهای متعدد و ملموسی را به جامعه و فرد وارد می‌کند که باید آن‌ها را برای افراد تبیین کنیم.

فرد از بریدن دست خود با چاقو دوری می‌کند چون آن را یک آسیب محرز و ملموس می‌داند و از آن اجتناب می‌کند، بی‌حجابی یک آسیب ملموس و محرز به جامعه و فرد است و ما باید این مهم را برای بانوان تبیین کنیم.

حجاب واجب شرعی و بی‌حجابی یک حرام واضح و مشخص است، ایجاد جامعه‌ای که حیا در آن جدی گرفته شود دور از دسترس نیست و این کار باید در دانشگاه‌ها و مدارس با جدیت انجام شود.

 

معاندین از طریق رسانه‌ها الگوسازی می‌کنند

حجت‌الاسلام بهاء‌الدین رضایی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: کم‌حجابی در جامعه ما چند علت اصلی دارد، بیشتر افراد به دلایل سیاسی و با هدف مخالفت با نظام جمهوری اسلامی بی‌حجابی را در جامعه رواج می‌دهند.

وی افزود: برخی افراد به دلیل عدم آگاهی نسبت به مسائل شرعی حجاب را رعایت نمی‌کنند و بعضی افراد نیز برای نمایش زیبایی‌های خود راه بی‌حجابی یا کم حجابی را پیش می‌گیرند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: مخالفان نظام از طریق ماهواره و رسانه به جامعه ما الگو نشان می‌دهند، ما باید الگوی خوب و سالم معرفی کنیم و دولت باید قوانینی را اعمال کند و مجریان به قوانین وضع شده عمل کنند.

رضایی جمهوری اسلامی ایران را داعیه‌دار حجاب دانست و بیان کرد: در مورد حجاب نقش خانواده به عنوان اولین کانون تربیت و مدرسه به عنوان خانه دوم افراد بسیار مهم است بنابراین اساتید و معلمان باید حجاب را رواج دهند و افراد را نسبت به حرام بودن بی‌حجابی آگاه سازند.

 

آمار طلاق با عفت و حیا ارتباط مستقیم دارد

حجت‌الاسلام مجید مویدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: حجاب در شرایط فعلی جامعه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و موارد نادری که از کم‌توجهی برخی بانوان می‌بینیم با امر به معروف زبانی، کار فرهنگی و جدیت بیشتر برطرف خواهد شد. 

وی افزود: ما باید افراد جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کنیم که اگر کسی به مسئله پوشش و رعایت‌هایی که شرع لحاظ کرده بی‌توجه باشد از نظر اعتقادی و در بخش‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی دچار بحران و مشکل می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به مشکلات افراد بی‌حجاب، تصریح کرد: امروز رشد آمار طلاق در برخی شهرها با حفظ عفت و حیا ارتباط مستقیم دارد، اگر می‌بینیم در برخی شهرها بانوان درگیر بحران‌های روحی و روانی می‌شوند باید علت را در مسئله حیا و پوشش جستجو کنیم.

مویدی عنوان کرد: دشمن ریشه اقتدار در جامعه ما یعنی پایبندی به عفاف، حجاب و مقدسات را مورد هدف قرار داده است و اگر موفق شود مردان مدافع مرزها و حامی آرمان‌های نظام پرورش پیدا نمی‌کنند.

وی بیان کرد: برای رشد و رسیدن به کمال در جامعه باید جوانان فشارهای دوران جوانی خود را به صورت منطقی و شرعی کم کنند که یک راه آن تسهیل در امر ازدواج است که می‌تواند در گسترش عفاف اثرگذار باشد. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: پوشاک حجاب در بازار قیمت بالایی دارند، مسئولان باید بازار را از لباس‌های اسلامی اشباع کنند که دسترسی به پوشش مناسب امکان‌پذیر باشد.

مویدی خاطرنشان کرد: مسئولان باید برنامه‌های رسانه‌ای و فرهنگی فاخری تهیه کنند که جوانان با فلسفه حجاب و حیا آشنا شوند و به این واجب شرعی، عقلی و عرفی متعهد و پایبند باشند.

 

تغییر سبک زندگی مردم با جنگ رسانه‌ای

حجت‌الاسلام علی صادقی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، با اشاره به دو عامل بیرونی و داخلی اثرگذار بر موضوع حجاب، اظهار داشت: از آغاز انقلاب جنگ رسانه‌ای دشمن علیه باورها و افکار دینی و سیاسی مردم آغاز شد و یکی از سنگرهای مهمی که دشمن پیوسته آن را بمباران می‌کند مسئله حجاب است. 

وی افزود: جنگ نرم و رسانه‌ای عامل بیرونی بی‌حجابی در سطح جامعه است و دشمن با روش‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی باعث تغییر سلیقه و سبک زندگی مردم می‌شود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: دشمنان انیمیشن‌هایی را برای کودکان و نوجوانان ایرانی تهیه می‌کنند که زنان در آن‌ها حجاب ندارند و در ضمیر ناخودآگاه کودکان و نوجوانان اینگونه شکل می‌گیرد که حجاب و عفاف یک مسئله غیرطبیعی و غیرقابل پذیرش است.

صادقی بیان کرد: انفعال دستگاه‌های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی عامل درونی بی‌حجابی در سطح جامعه است، فرهنگ و دلایل اقناع‌کننده منطق حجاب به اندازه کافی تبلیغ و در ذهن نوجوانان نهادینه نشده است، دستگاه‌های آموزشی، تبلیغی و دینی باید مسئله حجاب و عفاف را در ذهن نوجوانان به صورت منطقی و استدلالی جا بیندازند. 

وی عنوان کرد: زمانی که مردم تناقضات اقتصادی و فرهنگی کشور را می‌بینند نسبت به حجاب نیز دل‌زده و سرخورده می‌شوند، تناقضات فکری مردم باید حل شود و حاکمیت بیشتر با مردم گفتگو کند.

یکی از ارکان انقلاب اسلامی مسئله عفاف و حجاب در سطح جامعه است و اگر دشمنان بتوانند به حجاب و عفاف ضربه بزنند در واقع یکی ارکان انقلاب اسلامی را از بین می‌برند.

دستگاه قانونگذار باید برای هنجارشکنی‌های آگاهانه و عامدانه قوانین بازدارنده تثبیت کند و برای افرادی که از روی غفلت نسبت به حجاب بی‌اعتنایی می‌کنند گفتگو، همدلی، محبت و فعالیت منطقی، فرهنگی و تبلیغی نیاز است.

فعالیت بیشتر دستگاه‌های تبلیغی، مسئولان فرهنگی و مربیان آموزش و پرورش، بیان کاربردی و عملی کارکردهای اجتماعی حجاب و عفاف و پرهیز از کلی‌گویی باید انجام شود که مردم به صورت عملی و آشکار ببینند عدم رعایت حجاب چه آسیب‌هایی به زندگی فردی و اجتماعی مردم می‌رساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از