حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی پلدختر خبرداد:

خسارت ۱۹۷۳ میلیاردی سیلاب به‌‌‌کشاورزی پلدختر و معمولان

خسارت ۱۹۷۳ میلیاردی سیلاب به‌‌‌کشاورزی پلدختر و معمولان

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: بارش‌های شدید، هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال به زیر بخش‌های کشاورزی شهرستان‌های پلدختر و معمولان خسارت زد.

شمس‌الدین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با خسارت بارش‌های شدید و سیل‌آسا در اواخر اسفند ماه ۱۴۰۲ و اوایل فروردین ماه امسال در پلدختر و معمولان اظهارداشت: براثر بارش‌های شدید به زیر بخش‌های کشاورزی شهرستان‌های پلدختر و معمولان، خسارت‌هایی به محصولات زراعی، بخش باغبانی، بخش دام، طیور، زنبور عسل، شیلات و عشایر و همچنین به زیربخش امور فنی و زیربنایی و زیربخش منابع طبیعی وارد شد.

وی با اشاره به آبگرفتگی در مزارع سبزی، صیفی و غلات و خسارت به اراضی زراعی، خوابیدگی یا ورس در غلات در سطح ۸۲۰ هکتار افزود: در این بخش ۸ هزار و ۷۴۵ میلیون ریال خسارت وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر عنوان کرد: در زیر بخش باغبانی نیز به باغات میوه و اراضی  این منطقه در سطح ۱۰۵ هکتار خسارت وارد شد.

وی به آبگرفتگی یک واحد گلخانه هیدور پونیک اشاره کرد و گفت: خسارت زیر بخش باغبانی ۵۴ هزار و ۳۳۵ میلیون ریال برآورد شد.

جمشیدی تصریح کرد: در زیر بخش دام، طیور، زنبور عسل، شیلات و عشایر نیز به ۱۶ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۳۰۰ کلنی زنبور عسل، ۲۱۰ تن علوفه دام و یک انبار خوراک آبزیان در یک مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد شد  که مجموع خسارت در این زیر بخش حدود ۷ هزار و ۷۹۰ میلیون ریال بوده است.

وی در رابطه با خسارت بارش‌ها به زیر بخش امور فنی و زیر بنایی بیان کرد: بیشترین خسارت بارش‌ها در دو شهرستان پلدختر و معمولان مربوط به همین زیر بخش بوده است به‌طوری‌که تنها حدود ۵۰ درصد از مجموع کل خسارات بخش کشاورزی دو شهرستان به این زیر بخش وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با اشاره به خسارت به پنج دستگاه موتور تلمبه کشاورزی به همراه تمام لوازم و اتصالات، خسارت به جاده بین مزارع کشاورزی به طول ۷۹.۴۵ کیلومتر اظهارداشت: همچنین به راه‌های دسترسی عشایری به طول ۱۴۴ کیلومتر خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه به ۱۵ هکتار از اراضی تحت فشار و ۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله آبرسانی خسارت وارد شد افزود: در پی این بارش‌ها بیش از چهار کیلومتر از کانال‌های آبرسانی کشاورزی تخریب شد.

جمشیدی با اشاره به خسارت به ۱۵ هکتار از اراضی صیفی مجهز به سیستم آبیاری طرح تیپ و همچنین تخریب و خسارت به ۱۳ بند انحرافی کشاورزی عنوان کرد: در مجموع  به زیربخش امور فنی و زیر بنایی این شهرستان‌ها ۹۸ هزار و ۱۶۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

وی عنوان کرد: در زیر بخش منابع طبیعی نیز به ۲۸ بند و سازه آبخیزداری و ۶۵ هزار اصله نهال غیر مثمر مربوط به دو نهالستان  خسارت وارد شد که در مجموع بالغ بر ۲۸ هزار و ۳۲۵ میلیون ریال مجموع خسارت به این زیر بخش بود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر بیان کرد: در مجموع بارش‌های اخیر هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال به زیر بخش‌های کشاورزی شهرستان‌های پلدختر و معمولان خسارت وارد کرد.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از