حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل دامپزشکی لرستان:

دام‌های لرستان بر علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند

دام‌های لرستان بر علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۳ میلیون راس دام سبک و ۱۲۰ هزار رأس دام سنگین به صورت رایگان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لرستان، مصطفی زبردست اظهارداشت: به مناسبت یادواره ۶۵۵۵ شهید استان، در قالب اردوی جهاد دامپزشکی و پدافند غیر عامل از ابتدای دی ماه امسال طرح رایگان واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌های عشایری و روستایی استان شروع شد.

وی افزود: این طرح دو ماهه به منظور ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی دام‌های سبک و سنگین استان علیه بیماری به شدت واگیر تب برفکی شروع شده که در آن از توان ۳۳ اکیپ بخش غیر دولتی و دولتی مشتمل بر ۷۳ واکسیناتور استفاده شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تعداد ۳ میلیون راس دام سبک و ۱۲۰ هزار رأس دام سنگین به صورت رایگان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی با اعلام اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های بسیار خطرناک در صنعت دامپروری و غیر مشترک بین انسان و دام است گفت: این بیماری در صورت شیوع سبب به مخاطره افتادن زیر ساخت‌های پرواری، ذخایر ژنتیکی و امنیت غذایی در هر منطقه می‌شود و از این لحاظ یک طرح پدافندی غیر عامل بوده و با اقدامات کنترلی مثل واکسیناسیون، از بروز این خسارات جلوگیری می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از