حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان:

۲ زیرساخت بین‌المللی در دانشگاه ایجاد شد

۲ زیرساخت بین‌المللی در دانشگاه ایجاد شد

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان گفت: دو زیرساخت بین‌المللی دفتر کنسولگری و مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه لرستان با هدف جذب دانشجوی خارجی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی در جلسه شورای آموزش عالی شهرستان بروجرد که در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) برگزار شد اظهارداشت: در دانشگاه لرستان ۲۴۰ دانشجوی خارجی از کشور عراق در دانشگاه ثبت‌نام کردند و برای دانشگاه لرستان ظرفیتی است که از هند و پاکستان نیز دانشجو جذب شود.

وی افزود: مهم‌ترین کار در این زمینه این بود که دفتر کنسولی در دانشگاه تاسیس شد و دانشجویان خارجی مشکلات ویزا و سایر موارد را در خود استان انجام می‌دهند، همچنین مرکز آموزش زبان فارسی راه‌اندازی شده است که این دو زیرساخت بین‌المللی وجود دارد که هم دانشگاه آزاد و هم پزشکی از این ظرفیت استفاده کنند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد: دفتر ما به عنوان قرارگاه استانی در پیگیری مسائل فرهنگی، سیاسی و ساماندهی وضعیت آموزش عالی با جدیت مسائل را دنبال می‌کند و نمی‌توان جامعه را از علم و علم را از جامعه دور کرد لذا صنعت را به کمک دانشگاه می‌توان فعال کرد و لازمه این کار این است که دانشگاه‌ها هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

در ادامه مسلم مرادی فرماندار بروجرد گفت: امروز، روز تبیین است و همه در این زمینه وظیفه داریم تا بتوانیم دستاوردها را به خوبی بیان کنیم.

وی با اشاره به احیای واحدهای تولیدی در بروجرد، افزود: تاکنون در بروجرد در این دولت کارخانه‌ای به سمت تعطیلی نرفته و قرارگاه رفع موانع تولید در بروجرد ایجاد شده که ۲۳ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند و محصولاتی تولید می‌شود که بیشتر آنها صادر می‌گردد.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: ۴۰ سرمایه‌گذار از کشور عراق وارد بروجرد شدند و از تولیدات و واحدهای تولیدی بازدید کردند و قول دادند که یک نمایشگاه از محصولات بروجرد در عراق راه‌اندازی شود.

مرادی بیان کرد: سه کمیته اجتماعی، فرهنگی و نخبگان وجود دارد که حاضر هستیم به عنوان پایلوت، تمام موضوعات که در دانشگاه اجرا می‌شود حمایت گردد تا در این زمینه فضای کسب کار رونق یابد و با همدلی و هم‌فکری و با نقدهای سازنده بر این مشکلات پیروز شویم.

وی گفت: باید شایستگان را وارد چرخه تولید کنیم تا بخشی از مشکلات برطرف گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از