حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

رئیس جمهوری که عزیز ملت شد

رئیس جمهوری که عزیز ملت شد

خدمت صادقانه، تلاش بی‌وقفه، پیوند دیپلماسی و میدان، حضور مجاهدانه، مطیع ولی بودن و حلم و بردباری از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب شد رئیس جمهور مُغتنم عزیز دل مردم شود و میلیون‌ها ایرانی در عزایش اشک بریزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، روز ۳۱ اردیبهشت ماه خبر شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور ایران به صورت رسمی از مراجع رسمی اعلام شد و کشور ایران و دیگر کشور‌های جهان را در شوک عجیبی فرو برد.

شهید آیت‌الله رئیسی ۱۲ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ حکم تنفیذ خود را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و در طول مدتی که ریاست قوه مجریه را برعهده داشت، خدمات ارزنده و شایانی ارائه کرد.

شروع مسئولیت خادم‌الرضا در قوه مجریه با ولادت امام رضا(ع) همراه بود و پایان مسئولیتش در شب ولادت امام رضا(ع) رقم خورد.

هشتمین رئیس جمهور ایران در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی بعد از سانحه هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در جای جای ایران عزاداری‌های باشکوهی برای این شهید بزرگ صورت گرفت.

خدمت صادقانه، تلاش بی‌وقفه، پیوند دیپلماسی و میدان، حضور مجاهدانه، مطیع ولی بودن و حلم و بردباری از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که سبب شد رئیس جمهور مُغتنم عزیز دل مردم شود و میلیون‌ها ایرانی در عزایش اشک بریزند.

 

ادامه حرکت انقلاب

حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در رابطه با شهادت آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بیش از ۱۴ نکته را در مورد شهید رئیسی بیان کردند که این نکات شاید در مورد مسئولان اجرایی کمتر بیان شده است.

وی افزود: همراه با رئیس جمهور شهید افراد بزرگوار دیگری به شهادت رسیدند، این شهدا ویژگی‌های مشترکی داشتند و در ادب و نجابت کم نظیر بودند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه شناخت انقلاب بسیار مهم است، تصریح کرد: شرط عزت و بزرگی در انقلاب خرج کردن داشته‌هاست و انقلاب پیش برنده و پیش رونده ما روز به روز به سمت هدفش نزدیک‌تر می‌شود.

مهدوی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) انقلاب را ساختارمند کرد، بیان کرد: انقلاب یک موجود زنده، فعال، پیش‌رونده و پیش برنده است که وابسته به کسی نیست ما باید خوب عزاداری کنیم ولی نگران نیستیم زیرا انقلاب حرکت خود را ادامه می‌دهد.

وی عنوان کرد: هیچ خللی در کار نظام پیش نمی‌آید چون بنیان‌گذار آن را ساختارمند کرده که در رأس ساختار ولی فقیه حضور دارد و هر اتفاقی رخ می‌دهد لازمه رشد آن است.

 

بیش از ۱۰۰ سفر استانی در طول سه سال

حجت‌الاسلام سید نواب موسوی استاد حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی، اظهار داشت: شهید رئیسی یک تحول اخلاقی در عرصه سیاست ایجاد کرد و باید شخصیت ایشان تبیین شود تا در انتخابات‌ها و در مسیر سیاسی بدانیم باید چگونه رفتار کنیم.

وی افزود: خداوند متعال شهید رئیسی و همراهانش را انتخاب کرد و تشییع جنازه شهدای خدمت در شهرهای مختلف نشان داد که بسیاری از مردم دنیا در عزای عمومی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت‌الله شهید رئیسی با روحیه جهادی وارد عرصه خدمت شد و بیش از ۱۰۰ سفر استانی رسمی و غیر رسمی در طول سه سال رئیس جمهوری انجام داد‌.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی بردبار و صبور بود نمونه این بردباری و اخلاق را در مناظرات تلویزیونی دیدیم که در فضای انتخاباتی به ایشان توهین شد اما توهین کنندگان را بخشید.

وی عنوان کرد: همانطور که شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر بود قطعاً شهید رئیسی از آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم تأثیرگذارتر است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعد از شهید رجایی خیلی‌ها نگران بودند اما خداوند متعال مقام معظم رهبری را ذخیره قرار داد، امروز اگرچه داغ سنگین است اما نگرانی نداریم و ان‌شاءالله پرچم انقلاب به دست امام زمان(عج) خواهد رسید.

 

شهید رئیسی تربیت یافته مکتب امامین انقلاب

حجت‌الاسلام رضا حقیان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان با اشاره به مشخصات بینشی، منشی و کنشی رئیس جمهور شهید اظهار داشت: در بُعد و ساحت بینشی شهید رئیسی در یک خانواده اهل علم، مذهبی و روحانی متولد شد و در یک شهر مذهبی رشد و نمو کرد.

وی افزود: شهید رئیسی در مسئولیت‌های مختلف یک تبعیت محض از ولی فقیه دارد که این مصادیق و مصادیق بی‌شمار دیگر نمایان‌گر خداشناسی، ولایت شناسی اسلامی و انسان شناسی اسلامی این شهید است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان تصریح کرد: شهید رئیسی در بعد منشی یک فرد متعهد، با اخلاق و تربیت یافته مکتب امام صادق(ع) و امامین انقلاب است و در بُعد کنشی تمام اقدامات این شهید در مسئولیت‌های مختلف، کنش‌های فعال، هدف‌دار و روش‌مند متناسب با زمان و موقعیت‌های مکانی بوده است.

حجت‌الاسلام حقیان بیان کرد: رویکرد شهید رئیسی یک آرمان‌گرایی واقع‌بینانه بود یعنی ضمن اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع از آن‌ها واقعیت‌های عینی را در روابط بین‌الملل به صورت عقلانی پیگیری کرد، این سه بعد شخصیتی باعث شد که ما شاهد یک تشییع جنازه کم نظیر در تاریخ ایران باشیم.

وی عنوان کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با اینکه حوادث بسیار سختی تجربه شده اما با هوشمندی و درایت امامین انقلاب این حرکت تکاملی انقلاب اسلامی روز به روز پر انرژی‌تر از گذشته ادامه دارد و شهادت رئیس جمهور هیچ خللی در کار نظام ایجاد نمی‌کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان گفت: علاوه بر هوشمندی امامین انقلاب در حوادث گذشته بصیرت مردم هم به عنوان یک اصل اساسی مدنظر است که این بصیرت را در تشییع جنازه‌ها می‌بینیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از