حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبرداد:

راه‌اندازی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای‌مجازی

راه‌اندازی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای‌مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آغاز به کار مرکز تخصصی توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجلزی خبرداد و گفت: تقویت تولید محتوا در فضای‌مجازی رویکرد مهم و جدی دولت سیزدهم است.

به گزارش سفیرافلاک، اعظم روانشاد امروز در آئین اختتامیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد اظهارداشت: فضای مجازی نقش مهمی در عرصه فرهنگ در جامعه دارد و در انتقال فرهنگ می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

 وی افزود: در گذشته برای انتقال فرهنگ از ابزارهایی مانند کتاب، فیلم، سینما و موسیقی استفاده می‌شد اما امروزه نقش فضای مجازی در انتقال فرهنگ بر دیگر ابزارها پیشی گرفته است و به صورت جهانی و فرامرزی مسیر خود را به سرعت طی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: در عصر مدرن اتفاقات مختلفی در عرصه فرهنگ مانند فردگرایی، نسبت‌گرایی و هویت‌های موزائیکی ایجاد شده که می‌توانیم آنها را مشاهده کنیم.

وی عنوان کرد: امروزه در فضای مجازی نیروهای انسانی متخصص و متبحری داریم که شاهد کنشگری آنها هستیم و اگر بسترهای کنشگری فراهم شود قطعا اتفاقات بزرگ و موثری را در جامعه می‌بینیم. 

روانشاد بیان کرد: در استان لرستان فرصت‌های غنی و زیادی داریم و در حوزه‌های مختلف جای کار، سوژه و ایده وجود دارد و یک‌ همت از طرف کنشگران و دستگاه‌های فرهنگی می‌طلبد که با تشکیل اتاق‌های فکر و هیات‌های اندیشه‌ورزی بتوانیم این کنشگری را ادامه دهیم و در طول سال شاهد برگزاری این مدل رویدادها باشیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه فضای مجازی همه فضاهای فرهنگ، سیاست، اجتماع و خانواده را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: علیرغم همه ظرفیت‌ها و مسائل مثبت در برخی موضوعات فرهنگی و هنری ازجمله کودک و نوجوان نیاز به تقویت داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: تقویت تولید محتوا در فضای مجازی رویکرد مهم و جدی دولت سیزدهم است و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز تخصصی توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی آغاز به کار کرده است و فعالیت‌های جدی در سطح ملی، بین‌المللی و استانی در طول سال داریم.

روانشاد تصریح کرد: رویکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در فضای مجازی یک رویکرد برخوردی واقع‌گرایانه و مبتنی بر مدیریت و تولید محتوا است و ما در حوزه‌های مختلف شاخص‌های فرهنگی از جمله خانواده، جمعیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و سایر مسائل مربوط به حوزه فرهنگ تولیداتی در طول سال داشته‌ایم.

وی با تأکید بر مردمی کردن برنامه‌های فرهنگی، یادآورشد: قصد داریم فضا و کارهای فرهنگی را در مساجد، محلات، پایگاه‌های بسیج توسعه دهیم و برای اجرای این مدل عملیاتی به هم افزایی و هم فکری دستگاه های فرهنگی نیاز داریم.

وی اظهارداشت: توسعه فناوری فرهنگی، جریان‌سازی موضوعات فرهنگی، تولید و نشر محتوای ارزشی و انقلابی، توسعه پلتفلرم‌های فرهنگی هنری و اعتلای الگوی سبک ایرانی اسلامی از جمله رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از