حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان:

رسانه‌ها پرچمداران عدالت و حقیقت باشند

رسانه‌ها پرچمداران عدالت و حقیقت باشند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: امروز رسانه‌ها باید پرچمداران عدالت، حقیقت و پشتیبان بزرگی برای مردم، امنیت و اقتدار ملی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام علی درویشی ظهر امروز در همایش در مدار امید که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران،‌‌ اصحاب رسانه و خبرنگاران افتخاری بسیج در مرکز تداوم عقیدتی- سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، اظهار داشت: رسالت رسانه‌ای بودن را باید در راه حضرت زینب(س) و اقدام امام‌سجاد(ع) جستجو کنیم چون یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) این بود که پیام‌رسان نهضت عاشورا بود و کار رسانه‌ای را انجام داد؛ کار رسانه‌ای کار پرخطری است و صاحب رسانه باید بتواند در دل خطر بهترین پیام رسانه‌ای را برای انتقال به مخاطبان آماده کند.

وی افزود: رسالت به وجود آمدن رسانه برای این است که قدرت‌ها افکار مردمان را در جهتی که می‌خواهند هدایت کنند بنابراین امروز رسانه می‌تواند بزرگترین خدمتگزار مردم باشد و به مردم امیدواری را القاء کند یا اینکه پمپاژ‌کننده یأس و ناامیدی در جامعه باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان با اشاره به اینکه کار رسانه بسیار مهم است، تصریح کرد: رسانه‌ها در تثبیت عقاید و ترویج ارزش‌ها نقش بسیار مهمی می‌توانند داشته باشند و امروز به دلیل اینکه اکثر جامعه ما سواد رسانه‌ای مورد نیاز را ندارند می‌طلبد رسانه‌های ما متعهدانه عمل کنند.

درویشی بیان کرد: رسانه‌ها باید چشمان بیدار نظام، ملت و مردم در همه صحنه‌ها باشند زیرا امروز قدرت رسانه به مراتب قوی‌تر از قدرت سخت است و فضای رسانه در دنیا یک فضای مورد اطمینانِ بااخلاقِ پاک نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها باید پرچمداران عدالت و حقیقت باشند، یادآور شد: رسانه می‌تواند خط شهدا را به بهترین وجه در دنیا تبلیغ و ترویج کند، پرچمدار راه شهیدان و ارزش‌ها باشد و به موازات قدرت بزرگی که کشور ما برای خود تولید کرده پشتیبان بزرگی برای مردم، امنیت و اقتدار ملی باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان عنوان کرد: اگر رسانه‌ها هوشیارانه و با علم و آگاهی در میدان حاضر نشوند هیچ تضمینی وجود ندارد که سایر خبرگزاری‌ها بخواهند این خلأ را پر کنند و در سایه پر کردن این خلأ جای ظالم و مظلوم را برای مردم ما عوض می‌کنند و خدمات خوب را ناچیز و مشکلات کم‌ را در چشم مردم بزرگ جلوه می‌دهند.

درویشی بیان کرد: امروز قدرتمند‌ترین لشکر مبارزه با دشمن لشکر جنگ نرم است که در خط مقدم آن خبرنگاران میدان‌داری می‌کنند، خبرنگاران با انعکاس درست و صحیح کمک‌کننده مسئولان در جهت حل مشکلات باشند و مردم را در جهت عمل به ارزش‌های دینی ترغیب کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز رسانه باید تقویت شود و خلأ‌هایی که در حوزه رسانه داریم باید با تقویت رسانه‌ها پر شود، خبرنگاران باید در انعکاس خبر سرعت عمل داشته باشند‌ و مهم‌ترین رکنی که یک خبرنگار باید به آن مجهز باشد شناخت دشمن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: توقع مردم از خبرنگاران رعایت حرمت ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی حاکم بر جامعه اسلامی، تقویت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی مانند رکن قوی، مهم و ارزشی ولایت فقیه و تقویت باور‌های دینی و کمک‌کننده به نظام است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از