حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

روایت جانفشانی رزمندگان لرستانی در عملیات غرورآفرین مرصاد

روایت جانفشانی رزمندگان لرستانی در عملیات غرورآفرین مرصاد

جانفشانی رزمندگان لرستانی در عملیات غرورآفرین مرصاد بسیار بی‌نظیر بود و ۷۷ لرستانی در این عملیات به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، دست یاریگر خداوند را می‌توان همیشه در موفقیت و پیروزی جبهه حق مشاهده کرد، جبهه‌ای که با تاسی از مکتب امام حسین(ع) هشت سال در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستاد و اجازه نداد ذره‌ای از خاک وطن به دست بیگانگان بیفتد.


در طول دوران دفاع مقدس، عملیات‌های مختلفی توسط رزمندگان اسلام رقم خورد که در هر کدام اوج شجاعت و غیرت رزمندگان به چشم می‌خورد، رزمندگانی که برای دفاع از ارزش‌ها و وطن به میدان نبرد با دشمن آمدند و در این راه جان خود را تقدیم کردند.


رزمندگان ایران با دست خالی اما با سلاح ایمان و اخلاص توانستند هشت سال در برابر دشمن بایستند و عرصه را بر اهریمنان زمان تنگ کنند و دشمن را به عقب راندند که یکی از مهم‌ترین این عملیات‌ها، عملیات مرصاد بود.


چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود که نیروهای عراقی با توسل به منافقین تلاش داشتند تا با حملات گسترده بتوانند به هدف خود برسند از همین رو حملاتی از سمت جنوب آغاز شد و منافقین هم عملیاتی را به نام فروغ جاویدان را از مرزهای غربی طراحی کردند تا اینگونه شکست‌های چندین ساله خود را جبران کنند.


بعد از آغاز این حملات، نیروهای رزمنده لرستانی در لشکر ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل(ع) راهی غرب کشور شده و مانع پیشروی دشمن شدند و در این عملیات ۷۷ نفر از نیروهای رزمنده لرستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

روایت جانفشانی رزمندگان لرستانی در عملیات غرورآفرین مرصاد

منافقین در عملیات مرصاد ضربه سختی خوردند

 

محمد پاپی‌نژاد یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در اواخر جنگ و تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه، منافقین بزدل با حمایت استکبار و برخی از کشورهای عربی تصمیم گرفتند یک حمله همه‌جانبه از سمت غرب به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.


وی افزود: تصور دشمن این بود که ایران ضعیف شده و از ادامه جنگ ناتوان شده است اما نمی‌دانستند که جمهوری اسلامی ایران به یک تصمیم راهبردی رسیده و از همین رو امام‌راحل قطعنامه را پذیرفته است در حالی که دشمن غافل بود از اینکه جوانان و رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم کردند و اجازه ندادند که کشور به دست دشمن بیفتد.


رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: از همین رو منافقین از سمت غرب حمله‌ای را آغاز کردند و سعی داشتند تا با عبور از قصرشیرین و اسلام‌آباد به مناطق دیگر برسند اما رزمندگان ایران در تنگه‌ای که بعداً به تنگه مرصاد نام گرفت، جلوی پیشروی آن‌ها را گرفتند و راه اینها را سد کردند.


پاپی‌نژاد بیان کرد: منافقین در عملیات مرصاد ضربه سختی خوردند و همچنین کسانی که دل به این گروه خودفروخته و ضددین بسته بودند، همه توطئه و نقشه‌هایشان نقش بر آب شد و عملیات مرصاد نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بسیار قوی و قدرتمند شده است.


وی عملیات مرصاد را اراده‌ای از سوی خدا برشمرد و گفت: در این عملیات شاهد دست یاریگر خدا بودیم که سبب شکستن استخوان‌های منافقین شد که سال‌ها این گروه در نقش ستون پنجم دشمن بودند لذا رزمندگان ایران در این عملیات درس خوبی به دشمن دادند و تعداد زیادی از منافقین در این عملیات به درک واصل شدند و تعداد زیادی هم به اسارت درآمدند.


رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: منافقین برای رسیدن به اهداف پلید خود در جنایت علیه ملت ایران، کم نگذاشتند و در موشک باران‌هایی که صورت می‌گرفت ستون پنجم دشمن بودند اما خواست خدا اینگونه رقم زد که در عملیات مرصاد شکست سختی خوردند.

روایت جانفشانی رزمندگان لرستانی در عملیات غرورآفرین مرصاد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی مسؤل نماینده ولی‌فقیه در سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون کشور و ملت ما شاهد جنایت‌های منافقین بودند و امام راحل با تیزبینی و هوشیاری که داشتند، چهره سیاه منافقین را به همه نشان داد.


وی افزود: منافقین جدا از اینکه چه تفکری داشتند همیشه همراه دشمنان و علیه ملت ایران اقدام کردند و یکی از مقاطعی که منافقین با دشمن همنوا شدند در مرداد سال ۶۷ بود که صدام و استکبار با تجهیز منافقین سعی کردند با ماشین جنگی از مرز عبور کنند اما رزمندگان اسلام عملیات مرصاد را رقم زدند و کسانی که وارد خاک ایران شدند، نابود شدند.


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: امام راحل فرموند که منافقین از کفار  بدتر هستند لذا امروز جوانانی که جنایت‌های منافقین را در آن زمان ندیدند بدانند که جوانان این سرزمین در عملیات مرصاد با تقدیم جان خود، منافقین را زمین‌گیر کردند و امروز دشمن در عرصه جدیدی به نام فضای مجازی، همان عملیات‌ها را بر علیه ملت انجام می‌دهند.


حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی بیان کرد: جوانان باید بدانند که منافقین چه چهره‌های پلیدی هستند که با صدام هم‌قسم شدند تا علیه کشور دست به جنایت بزنند و امروز باید بدانیم که چه کسانی مراقب تنگه‌های فضای مجازی هستند که جلوی نفوذ منافقین کوردل را در فضای مجازی بگیرند؟ لذا امروز جوانان با هوشیاری و الهام از کلمات رهبری باید از تنگه‌های مرصاد مجازی بایستند چرا که دشمن به دنبال ناامیدی در جامعه است.


وی یادآورشد: منافقین نشان دادند از هیچ جنایتی علیه کشور دریغ نخواهند کرد و امروز باید هوشیار بود که دروغ‌های منافقین، ذهن جوانان را منحرف نکند و این رسالت بر عهده همه افراد جامعه است که جنایت‌های منافقین برای همه به خصوص نسل جوان بیان شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از