حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/12 شمسی | 2024/09/02 میلادی
عضو هیات علمی دانشگاه لرستان مطرح کرد:

رویکرد دوگانه غرب در استفاده از فناوری‌های ارتباطی

رویکرد دوگانه غرب در استفاده از فناوری‌های ارتباطی

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: رویکرد دوگانه غرب در استفاده از فناوری‌های ارتباطی مشهود است و از این فضا به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند.

غلام‌حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: امروزه رسانه‌های مجازی در تبلیغ و تاثیرگذاری نظام‌های سیاسی، گوی سبقت را از رسانه‌های سنتی ربوده‌اند و علاوه بر این نیز جاذبه‌هایی که در این رسانه‌های مدرن قرار داده شده از دیگر دلایلی است که سبب شده تا افراد زیادی به سمت استفاده از این فضا ترغیب شوند.

وی افزود: مدیریت و تولید محتوای پلتفرم‌های خارجی که در فضای مجازی وجود دارد، در اختیار نظام سلطه است و برهمین اساس این سکوها در جهتی حرکت می‌کنند که به نفع منافع و اهداف خود باشد و بتوانند بر ضد ارزش‌های جامعه تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه مدیریت پلتفرم‌های خارجی در اختیار بیگانگان است از همین رو هرآنچه که می‌خواهند به صورت محتوا تولید می‌کنند و به خورد افکار کاربرانی می‌دهند که در این فضا حضور دارند و بدون هیچ مانعی آنگونه که می‌خواهند در فضای مجازی مانور می‌دهند.

حسینی بیان کرد: نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران از اهداف صاحبان پلتفرم‌های خارجی است اما کشورهای غربی آنقدر برای خودشان حریم قائل هستند که فضای مجازی را قانونمند کرده و قوانینی را تصویب کردند که استفاده از این فضا با مدیریت باشد اما برای سایر کشورها اعتقاد دارند که باید بدون حد و مرز و بدون هیچ محدودیتی از این فضا استفاده شود که در واقع این همان دوگانگی غرب در استفاده از فناوری‌های ارتباطی و نوین است.

وی با اشاره به مصادره پلتفرم‌های خارجی در راستای اهداف استکباری، بیان کرد: غرب در تلاش است تا از این پلتفرم‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند و به عنوان ابزاری در دست آن‌ها باشد و در غیر این صورت اگر سیاست‌ها و برنامه‌های فضای مجازی همسو با اهداف آن‌ها نباشد، به اقدامات دیگری پناه می‌برند تا بتوانند منافع خود را حفظ کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از