حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

زیر پا گذاشتن حقوق‌بشر از خوی‌ درندگی آمریکاست

زیر پا گذاشتن حقوق‌بشر از خوی‌ درندگی آمریکاست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا برای استمرار خود، حقوق‌بشر را زیر پا می‌گذارد و زیر پا گذاشتن حقوق‌بشر ناشی از خوی‌ درندگی آمریکاست.

مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی، اظهار داشت: آمریکا از روز اول یک دولت فریبکار و مستکبری بود و به نوعی با توجه به منافع طلبی و خوی استکباری که در این تفکر وجود دارد، نه می‌توانند خدمتی به جوامع بشری کنند نه اینکه مشکلی را حل کنند بلکه در مقابل حکومت‌ها و جریاناتی که می‌خواهند برخلاف این تفکر حرکت کنند، مقابله می‌کنند.

وی افزود: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود به سمت عناوینی روی می‌آورد که عامه‌پسند هستند اما خود آمریکا به هیچ یک از این عناوین پایبند نیست که نمونه آن، حقوق‌بشر است که در حوزه‌های مختلف این عنوان را مطرح می‌کنند ولی همیشه برخلاف این رفتار عمل کرده و خوی درندگی خود را نشان داده‌اند و ثابت کردند که حقوق‌بشر را زیر پا می‌گذارند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، اقدامات ضد حقوق‌بشری در زندان‌های آمریکا، کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع در غزه تنها نمونه‌ای از هزاران جنایات آمریکاست که خلاف حقوق‌بشر صورت می‌گیرد و حقوق‌بشر تنها یک ادعا، کذب و فریبی است که شاهدیم همیشه آمریکا در بخش‌های مختلف و با رویکردهای متفاوت مطرح کرده است.

اسماعیلی با اشاره به وقایع غزه و فلسطین گفت: امروز منافع آمریکا برنمی‌تابد که حکومت مستقلی به نام فلسطین باشد از همین رو با کمک رژیم صهیونیستی مردمان بی‌گناه این سرزمین را به خاک و خون کشیده و با استفاده از امپراتوری رسانه می‌خواهند جای مدعی و متهم را عوض کنند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا برای استمرار خود، حقوق‌بشر را زیر پا می‌گذارد، افزود: امروز شاهد بیداری بشریت در جهان هستیم که در مقابل ظلم و جنایت‌های آمریکا ایستاده و آمریکا از این قیام‌ها احساس خطر می‌کند اما بیداری مردم سبب می‌شود تا این دولت‌های استکباری در عمل حقوق بشر را زیر پا بگذارند و چون می‌دانند پشتوانه مردمی، آن‌ها را به نابودی می‌کشاند از همین رو مردم را به خاک و خون می‌کشند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: در دهه ۶۰ منافقین در کشور ما مردم بی‌گناه زیادی را ترور کردند چرا که می‌دانستند پشتوانه مردمی که با روحیه آزادی خواهی همراه باشد، آن‌ها را نابود خواهد کرد که در واقع هم به حقوق‌بشر تجاورز می‌کنند و هم جلوه حقوق‌بشر را به عنوان واژه زیبا مطرح می‌کنند و از همین راه سعی می‌کنند که برخی از کشورها را با خود همراه کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروز این تناقضات آمریکا در دانشگاه‌های این کشور سر باز کرده و جنبش‌هایی را ایجاد کرده که شاهد ایستادگی جوانان این کشور در مقابل ظلم آمریکا هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از