حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی:

سالانه ۲۵ تن محصول باغی تولید می‌شود

سالانه ۲۵ تن محصول باغی تولید می‌شود

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بالغ‌بر ۳ میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که سالانه بیش از ۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی برداشت می‌شود‌.

به گزارش سفیرافلاک، اکبر اسماعیلی ظهر امروز در جشنواره سیب بروجرد که در باغ سیب برگزار شد، اظهارداشت: در کشور بالغ‌بر ۳ میلیون هکتار باغات وجود دارد که سالانه بیش از ۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی از این سطح برداشت می‌شود.

وی افزود: همه میوه‌ها و محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود و فقط موز وارداتی است که از ۴۰ محصول باغات، در ۳۰ محصول حائز رتبه هستیم به طوری که رتبه دوم تولید پسته در دنیا، رتبه چهارم سیب با تولید ۴ میلیون تن، رتبه سوم تولید گردو و رتبه پنجم تولید بادام را در دنیا داریم.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در تولید محصولات باغبانی، در مراکز تحقیقات و بخش‌های خصوصی کارهای خوبی در حال انجام است و با توجه به اینکه زاگرس دارای خاک‌های آهکی است، می‌توان گام‌های بلندی را در این زمینه برداشت.

وی بیان کرد: در تولید محصولات جالیزی نیز ایران محصولات زیادی را تولید می‌کند و بخشی از این محصولات به کشورهای دنیا از جمله روسیه صادر می‌شود و صادرات محصولات کشاورزی، گویای شعار ما می‌توانیم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از