حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان:

سرکوب آزادی‌خواهان مدعیان حقوق بشر را بی‌آبرو می‌کند

سرکوب آزادی‌خواهان مدعیان حقوق بشر را بی‌آبرو می‌کند

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: آمریکایی‌ها فریادهای دانشجویان را خفه می‌کنند اما سرکوب‌ها آن‌ها را بی‌آبرو می‌کند.

مجتبی گراوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: مدعیان دموکراسی و حقوق بشر همیشه ادعای دفاع از آزادی بیان دارند اما اکنون در عمل خلاف این آزادی را شاهد هستیم و اساتید دانشگاه‌هایی که از انسانیت، مردم مظلوم و مقتدر فلسطین دفاع می‌کنند با بی‌حرمتی و بی‌احترامی یا توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند یا از دانشگاه اخراج می‌شوند و برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

وی افزود: دانشجویان آمریکایی برای دفاع از آزادی خواهان در مقابل رژیم دیکتاتوری، استکباری و متجاوز صهیونیستی و در راستای محکوم کردن این رژیم منحوسِ خبیثِ جنایتکار از مردم فلسطین حمایت می‌کنند اما متأسفانه توسط پلیس دستگیر و از دانشگاه اخراج می‌شوند، این سرکوب‌ها و دستگیری‌ها برخلاف ادعای پوشالی تمدن شیطانی غرب است که ادعای پیشرفت، دموکراسی و دفاع از حقوق بشر دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: این تناقض‌ها بارها در طول تاریخ به ویژه در سَده‌ اخیر به صراحت مشاهده شده است، از یک طرف از حقوق بشر صحبت می‌کنند و از طرف دیگر مردمِ مظلومِ بیگناه را در نقاط مختلف جهان اسلام و کشور‌های مختلف به خاک و خون می‌کشند اما کوچک‌ترین اعتراض و اقدامی از سازمان‌های پوشالی بین‌المللی دیده نمی‌شود.

گراوند بیان کرد: آمریکایی‌ها در عمل و نظر تناقض دارند، در شعار چیزهایی گفته می‌شود اما در عمل خلاف آن نشان داده می‌شود و رژیم صهیونیستی و حامیان آن به هیچ قانون جهانی و بین‌المللی پایبند نیستند.

وی عنوان کرد: سردمداران غرب از ترس گسترش اعتراضات و از ترس اینکه ندای آزادی‌خواهی و حق‌طلبی به گوش مردم جهان برسد سعی می‌کنند اعتراضات را در نطفه خفه کنند و این نگرانی ناشی از این است که پایه‌های حکومت لرزان آن‌ها در معرض آسیب جدی قرار دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای، نظامی، سرکوب، تهدید و تطمیع فریادها را خفه کنند که این صداها به کشورهای جهان نرسد اما ما در عصر ارتباطات و دانش روز افزون جهانی قرار داریم درنتیجه سرکوب‌ها آن‌ها را بی‌آبرو می‌کند.

گراوند خاطرنشان کرد: همه کشور‌ها باید در یک فضای منطقی، حقوقی و گفتمانی رژیم تا دندان مسلح و غاصب صهیونیستی را محکوم کنند و ادامه حمله به غزه توقیف شود، حکومت و دولتمردان آمریکایی سخت در اشتباه هستند آن‌ها هزینه این اشتباه را پرداخت می‌کنند و در آینده وضعیتشان بدتر خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از