حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
امامان جمعه لرستان مطرح کردند:

شایسته‌سالاری لازمه دولت وفاق ملی

شایسته‌سالاری لازمه دولت وفاق ملی

ائمه جمعه لرستان گفتند: ملاک دولت چهاردهم در تحقق شعار وفاق ملی، بایستی شایسته‌سالاری باشد و افرادی انقلابی، متدین، متعهد، مدیر و مدبر مشغول به کار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: مجموعه رفتارهای نیک در همه رفتار ائمه‌اطهار (ع) وجود داشت لذا امام حسن (ع) را کریم اهل‌بیت (ع) نامیدند و وجود ائمه‌اطهار (ع) راه و روشی برای سبک زندگی ما است که همه در این مسیر حرکت کنیم.

وی افزود: رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و دولت چهاردهم نکاتی را بیان فرمودند که عمل به آن‌ها ضامن پیشرفت مادی و معنوی کشور است و هر دولتی که به این توصیه‌ها عمل کرده موفق شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رهبری در این دیدار تأکید کردند دولت چهاردهم در دوران خدمت بیشتر به یاد خدا باشند، با مردم باشند، هر تصمیمی پیوست عدالت داشته باشد و همچنین بر تولید ملی تأکید کردند که رهبری بارها بر پیوست عدالت در قوانین تأکید کردند. 

 وی تصریح کرد: یکی از جاهایی که به این موضوع به‌خوبی عمل نشده، همین موضوع پیوست عدالت است که سبب عقب‌ماندگی برخی از استان‌ها است و باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، استان‌هایی هستند از صنایع و شرکت‌های بزرگ برخوردار بوده و ارزش‌افزوده از آن‌ها گرفته می‌شود و بیشتر آن در همان استان هزینه می‌شود و استان‌هایی که صنعت ضعیفی دارند ارزش‌افزوده کمتری دارند.

شاهرخی گفت: باید به‌گونه‌ای تقسیم شود که فاصله کمتر شود و این نیازمند تصویب قانون در مجلس است و یکی از دلایلی که شهرداری‌ها در عمران موفق نیستند چون ارزش‌افزوده کمتری دریافت می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: دولت شعار خود را وفاق ملی قرار داده که باید ملاک دولت، شایسته‌سالاری باشد که برخاسته از تعهد و تخصص است که این شعار یعنی جناح‌بازی در ارکان آن دولت ممنوع است و از تغییرات فوری و عجولانه سیاسی پرهیز نماید و اساس را شایسته‌سالاری قرار دهد.

وی گفت: دولت وفاق ملی یعنی توجه به ارزش‌ها  لذا مردم ما در تحمل سختی‌ها نمره عالی گرفتند و هم‌اکنون نوبت قوای سه‌گانه است که در حدی عمل کنند که نمره آن‌ها عالی باشد.

شاهرخی با اشاره به طرح تصویب دره خرم‌آباد در سازمان بین‌المللی گفت: این سازمان هزاران اثر را ثبت جهانی کرده که در کشور ما ۲۸ اثر ثبت جهانی شده است مانند تخت جمشید، ارگ بم، گنبد سلطانیه، مسجد جامع اصفهان و باید سازمان‌های اداری و مردمی ما در این جهت همکاری کنند تا این اتفاق رخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مردم در برخی از امور دچار سختی هستند از جمله اجاره مسکن، وام ازدواج و فرزندآوری که مردم را آزار می‌دهد از همین رو مشکل یا استانی یا بیرون استان است که اگر مشکل بانک‌ها درون استان است حل شود و اگر کسی نمی‌تواند، جایگزین این افراد انجام شود، اگر مشکل فرا استانی است لازم است کسی در رأس امور قرار گیرد که مشکل حل شود که استاندار این موضوع را پیگیری می‌کند که لازم است به استان ما توجه شود.

 

دشمنان ماهیت خود را با کودک‌کشی نشان دادند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور انجام شد و در مجلس هم به همه وزرای ایشان رأی دادند اما این سه قوه زیرمجموعه رهبری است و باید بر اساس نظر رهبری عمل کنند که در این راستا رهبری فرمودند افرادی انقلابی، متدین، متعهد، مدیر و مدبر مشغول به کار شوند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در مراسم معارفه وزیر علوم گفتند همه اساتید و دانشجویان که اخراج شدند باید دوباره به دانشگاه برگردند که به ایشان می‌گوئیم اینگونه نیست که همه افراد خوب هستند و کسانی که اخراج شدند آیا فقط انتقاد کردند؟ این افراد عمل مجرمانه انجام دادند و دانشگاه باید جایگاه خود را حفظ کند و اجازه ندهد هرکسی کاری خلاف را انجام دهد.

امام جمعه موقت بروجرد تصریح کرد: در جریان اغتشاشات برخی از دانشجویان رفتارهای نامناسبی از خود نشان دادند و طبق قانون با آن‌ها برخورد شده است.

اسدی‌نسب با اشاره به اینکه خوی استعمارگران و دشمنان کودک‌کشی است، افزود: دشمنان به‌خوبی ماهیت پلید خود را نشان دادند و امروز می‌بینیم که در غزه کودک‌کشی می‌کنند و این افراد گرگ‌صفت هستند لذا باید در برابر دشمن ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند ما به قله نزدیک هستیم که صحبت‌های رهبری حساب‌شده است و باید همه در این راستا تلاش کنیم که امیدواریم این انقلاب را به دست امام زمان (عج) برسد.

 

نماز جمعه یک هدیه الهی به جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: انسان بایستی همواره به فکر آخرت خود باشد و آماده پاسخگویی به دو مَلَکی باشد که در لحظه شب اول قبر، از او در مورد اعمال دنیا، سؤال می‌کنند.

وی توزیع عادلانه تسهیلات بانکی بین بخش‌ها و اقشار مختلف را از ویژگی بانکداری اسلامی دانست و افزود: منابع بانک‌ها منابع ملی است که از طریق سپرده‌های بانکی جمع‌آوری می‌شود، باید به شکل عادلانه بین اقشار مختلف جامعه و بخش‌های مختلف اقتصادی و جغرافیایی توزیع شود و اینگونه نباشد که بخش مهمی از منابع در یک استان و بخش خاصی متمرکزشده و بقیه بخش‌ها و مناطق از تسهیلات بانکی محروم بمانند.

امام جمعه موقت کوهدشت عنوان کرد: در بانکداری اسلامی باید نرخ‌های سود به‌صورت تعادلی به وجود آید و عادلانه بین سپرده‌گذاران، بانک و گیرنده‌های تسهیلات توزیع شود.

وی ضمن گرامیداشت ایام پایانی ماه صفر، تصریح کرد: ان‌شاءالله محفل عزاداری در خور شأن پیامبر اکرم (ص) و امام حسنی مجتبی (ع) در 28 صفر در شهرستان برپا شود و از برادران بازاری انتظار می‌رود، نصف روزی بازار را تعطیل کنند و شاهد حضور همه اقشار در مراسم باشیم.

سبحانی گفت: سه جمعه است که شهر ما امام‌جمعه ندارد، فردا امام‌جمعه جدید معارفه خواهد شد، کوهدشت علی‌رغم اینکه شهری محروم بوده است ولی از امام‌جمعه‌های خوبی همچون «حجج‌الاسلام و المسلمین محمد کریم مروجی، سید علی مهدی‌نژاد، حسن ترابی، اله‌رضا اکبری و ابراهیم طهماسبی» بهره‌مند بوده‌ایم.

وی گفت: کوهدشت دارای مردمی عاطفی، استثنایی، محب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و مهمان‌نواز هستند، نماز جمعه یک هدیه الهی به جامعه اسلامی است، بایستی پویا باشد، در خطبه دوم بایستی به مشکلات شهر پرداخته شود و پیگیر رفع آن توسط مسئولان ذی‌ربط باشیم.

 

اهمیت تقویت روحیه جهادی در جامعه

حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علی سپهوند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا، با اشاره به لزوم بذل تمام و کمال محبت مسلمانان به جامعه اسلامی، اظهار داشت: بایستی قاطعیت و سرسختی خود را در مواجهه با کفار و بدخواهان دین و جامعه اسلامی بکار بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روحیه جهادی، انقلابی، استکبارستیزی و خیرخواهی برای جامعه اسلامی، افزود: از مهم‌ترین مصادیق تقوای اجتماعی، بدبین بودن به دشمن و اعتماد نکردن به چهره ظاهری دشمن برشمرد که بایستی در زندگی ما پیوسته جاری باشد.

امام جمعه ازنا ضمن گرامیداشت دهه آخر ماه صفر عنوان کرد: فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری در تذکر به دولت و مجلس عامل شکل‌گیری همگرایی مطلوب در انتخاب کابینه دولت است، البته این آغاز کار است و امروز با آغاز خدمتگزاری دولت کنونی بایستی الزامات دولت وفاق ملی بازخوانی شود.

وی تصریح کرد: سهم خواهی، تمامیت‌خواهی، جناح‌بازی، عدم توجه به کوخ‌نشینان، تغییر دستپاچه مدیران، ذبح عدالت و بی‌توجهی به فرامین امامین انقلاب در نگاه وفاق ملی محکوم است؛ لوازم وفاق ملی استفاده حداکثری از منابع ایران اسلامی در هر جناح و طیفی می‌باشد.

سپهوند گفت: شهید رئیسی عزیز طبق فرمایش رهبری کادرسازی خوبی در بدنه دولت با تعداد قابل‌توجهی از جوانان و نخبگان دوره‌دیده ایجاد کرد که ظرفیتی برای نظام محسوب می‌شوند لذا وفاق ملی باید به حفظ این منابع بی‌نظیر، تأثیرگذار و آموزش‌دیده پایبند باشد.

امام جمعه ازنا ضمن طلب حلالیت از مردم به جهت پایان خدمت به عنوان امام جمعه این شهر، افزود: به درگاه خداوند گواهی می‌دهم که در انجام وظایف محوله طبق فرمایشات قرآن، سعی ما بر ایجاد وحدت بود که به لطف خدا این وحدت تا به امروز در بین اقشار مختلف جامعه وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از