حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
سرپرست آموزش و پرورش لرستان:

شهید مطهری اسوه جهاد تبیین است

شهید مطهری اسوه جهاد تبیین است

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه شهید مطهری اسوه جهاد تبیین است، گفت: مجاهدت و تلاش‌های شهید مطهری در عرصه‌های مختلف، الگویی برای همه افراد جامعه است.

یونس بهاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفته معلم، اظهارداشت: معلمی یکی از شغل‌هایی است که دارای جایگاه و اهمیت بسیار بالایی بوده به‌طوری که آن را به شغل انبیاء نسبت می‌دهند.

وی مهم‌ترین رسالت معلمان را انسان‌سازی دانست و افزود: معلمان در طول سال‌های سال با حضور در کلاس درس تلاش می‌کنند تا رسالت خود را در عرصه تعلیم و تربیت به خوبی انجام دهند و نتیجه این تلاش‌ها، تربیت انسان‌هایی می‌شود که می‌توانند برای آبادانی و آینده کشور گام بردارند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به جایگاه معلمان در کلام امامین انقلاب، تصریح کرد: امامین انقلاب در کلام خود، همیشه جایگاه معلمان را برجسته و والا عنوان نمودند و با مراجعه به بیانات بزرگواران می‌توان شان و جایگاه مهم را مشاهده کرد و هرساله رهبری در دیدار با معلمان سراسر کشور، رسالت مهم معلمی و آموزش و پرورش را بیان می‌کنند.

بهاروند بیان کرد: وقتی جامعه‌ای خوب ساخته شود، راه تعالی را در پیش می‌گیرد و تحقق این مهم، منوط به تربیت و تعلیم در مدارس است که توسط معلمان صورت می‌گیرد، پس معلمان هر جامعه‌ای نقش ویژه‌ای را عهده‌دار هستند.

وی روشن‌فکری شهید مطهری را یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان برشمرد و گفت: شهید مطهری در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی توانست مجاهدت‌های زیادی انجام دهد و با بصیرت و روشن‌فکری خود، تحولات بسیار بزرگی را رقم زد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: در دوران شهید مطهری، هجمه‌های زیادی از سمت دشمن وارد شد ولی ایشان با همان بصیرت و روشنگری توانست ایستادگی کند و امروز لازم است که ابعاد شخصیتی شهید مطهری و آثار وی را به نسل جوان معرفی کرد.

بهاروند شهید مطهری را اسوه جهاد تبیین دانست و عنوان کرد: شهید مطهری در زمان خود برای تبیین و روشنگری بسیاری از مسائل مجاهدت می‌کرد و اینگونه مجاهدت، امروز الگویی برای همه افراد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری جان خود را در ادای رسالت خطیر مهم معلمی تقدیم کرد که امروز لازم است دانش‌آموزان با آثار منحصر به فرد شهید مطهری آشنا شوند تا بتوانند در مسیر جهاد تبیین اثرگذار باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از