حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
رئیس دانشگاه لرستان:

شهید مطهری راه را برای آیندگان تبیین کرد

شهید مطهری راه را برای آیندگان تبیین کرد

رئیس دانشگاه لرستان گفت: شهید مطهری راه را برای آیندگان با گفتار و آثارش تبیین کرد که در هر یک از آثار ارزشمند، روشنگری و هدایت‌گری دیده می‌شود.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، اظهارداشت: طبیعتاً معلمی و تربیت و تربیت، جلوه‌ای از کار انبیاء و پیامبران است پس بنابراین معلمی کاری پیامبرگونه است که در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است.

وی افزود: همه پیامبران آمدند تا انسان را ارتقاء دهند و او را متوجه ابعاد وجودی خودش نمایند، همچنین پیامبران آمدند که انسان را متوجه کنند که انسان موجودی مُکرم است لذا معلمان هم همین نقش را ایفا می‌کنند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: معلمان در جایگاه خود، دانش‌آموزان و دانشجویان را متوجه این نکته می‌کنند که انسان مُکرم بوده و کریم آفریده شده است پس معلمی از این جهت مهم است که با درس، پیام، حرکات و رفتارش می‌تواند انسان را در ابعاد مختلفی ارتقا ببخشد.

نظری با بیان اینکه ابزار اصلی مهم در امر تعلیم  و تربیت، سخن است، عنوان کرد: سخنان معلم انسان را از جهل دور می‌کند و تاریکی را از دانش‌آموخته می‌زداید و در دل او نورافشانی می‌کند، از همین رو همه کلمات و سخنان معلم در ذهن و فکر دانش‌آموزان و دانشجویان اثرگذار است.

وی با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفت: شهید مطهری در همین راستا جاودانه شد و در همین مسیر هم به درجه رفیع شهادت رسید زیرا رسالت معلمی خود را به خوبی انجام داد و راه را برای آیندگان با گفتار تبیین کرد و با نوشته‌هایش روشنگری لازم را برای انسان انجام داد.

رئیس دانشگاه لرستان یادآورشد: هر یک از آثار شهید مطهری دریایی از سخن‌هایی است که انسان را به سمت کمال هدایت می‌کند و این آثار نه فقط برای انسان‌های زمان خودش بلکه برای آیندگان هم بسیار نکته دارد.

نظری خاطرنشان کرد: زمان شناسی، خداشناسی و اخلاق از مهم‌ترین ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی شهید مطهری است که استفاده از آثار مختلف شهید مطهری می‌تواند مانند چراغی راه باشد چرا که بهره بُردن از این کتاب‌ها، هدایت‌گر انسان است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از