حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس دانشگاه لرستان:

شکوه انتخابات قدرت نرم نظام را بیشتر می‌کند

شکوه انتخابات قدرت نرم نظام را بیشتر می‌کند

رئیس دانشگاه لرستان گفت: شکوه انتخابات قدرت نرم نظام را بیشتر می‌کند و هرچه این قدرت بیشتر باشد می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

علی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: طبیعتاً مردم فهیم و فرهیخته ایران اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی آموخته‌اند که انتخابات یک حق و یک تکلیف است و این مهم، ثمره پاک و گُهربار انقلاب اسلامی ایران است که برای مردم این سرزمین به بار آورد به این معنا که انتخاب در سرنوشت انسان اثرگذار است و این را در صحنه‌ها و سطوح مختلف نشان داده است.

وی افزود: یکی از انتخاباتی که در کشور هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، انتخابات ریاست جمهوری است که مردم با حضور در پای صندوق‌های رای، رئیس‌جمهور مورد نظر خود را برای مدت چهار سال به عنوان سکان‌دار امور اجرایی انتخاب می‌کنند لذا در همه صحنه‌های زندگی مردم این انتخاب اثرگذار است به طوری در عرصه اقتصادی و معیشتی، سیاسی و بین‌المللی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان شاهد اثرات این انتخاب بود.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: مهم این است کسانی که دارای شرایط لازم برای رای دادن هستند از این حق خود به خوبی استفاده کنند و در روز انتخابات به صحنه بیایند و هرچه حضور در انتخابات باشکوه‌تر باشد، قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شود پس مشارکت بالا با قدرت نرم، برابری می‌کند و هرچه این قدرت بیشتر باشد می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

نظری عنوان کرد: این قدرت نرم در برابر تهاجم و جنگ نرم ایستادگی می‌کند و می‌تواند دشمن را در بخش‌های مختلف به عقب براند و قدرت ایران را در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر کند که این بیانگر اعتماد بالای مردم به حاکمیت و به کارآمدی نظام اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح گفت: در انتخابات مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است و در مرحله بعد باید توجه داشت کسانی که توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند دارای ظرفیت‌هایی هستند اما از بین آن‌ها باید کسی انتخاب شود که افکارش به اهداف و آرمان‌های انقلاب نزدیک باشد و برای استفاده از حق رای، نیازمند شاخص‌هایی هستیم که یکی از این شاخص‌ها، نزدیک بودن ویژگی‌های فرد مورد نظر با شهید رئیسی است.

رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: مردم در تشییع پیکر پاک شهید رئیسی نشان دادند که ایشان رئیس‌جمهوری شایسته برای مردم بود و در طول دوران مسئولیت خود در مسیر خدمت به مردم حرکت کرد لذا مردم در تشییع شهید رئیسی، قدردانی خود را نشان دادند.

نظری اظهارداشت: شاخص دیگر که باید در انتخابات مد نظر باشد این است که فرد منتخب چگونه برای تحقق اهداف عمل خواهد کرد و در صحنه بین‌المللی افکارش چگونه است و چگونه نماینده و صدای رسای ملت می‌شود که بتواند در مبارزه با نظام سلطه بایستد و در این عرصه چه دیدگاهی دارد.

وی عنوان کرد: شاخص بعدی در انتخابات این است که نسبت‌های این فرد با محور مقاومت چگونه است و چگونه می‌تواند تقویت کننده این محور باشد، محور مقاومتی که در برابر دشمنان ایستاده و سر تسلیم در برابر ظالمان و زورگویان خم نکرده است.

رئیس دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: شاخص دیگر در انتخابات این است که فرد منتخب چگونه می‌تواند ما را به تمدن نوین اسلامی برساند، چگونه می‌تواند مسائل اقتصادی و معیشتی را برطرف کند، چگونه می‌تواند شاخص‌هایی را که در دولت سیزدهم بنیان‌گذاری شد را ارتقا دهد و فردی انتخاب شود که مانند شهید رئیسی به دورترین نقاط کشور سرکشی کند تا گره از مشکلات مردم باز کند و نوع شهادت شهید رئیسی در یک منطقه دورافتاده بیانگر این بود که ایشان به دورترین نقاط هم توجه داشتند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از