حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی

صادرات تخم مرغ برای نخستین‌بار به آفریقا

صادرات تخم مرغ برای نخستین‌بار به آفریقا

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: طی هفته اخیر برای نخستین‌بار صادرات تخم مرغ به دو کشور آفریقایی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حمیدرضا کاشانی اظهار داشت: بنابر آمار حدود چهار هزار تن تخم‌مرغ با نرخ ۵۵ هزار تومان از مرغداران خرید حمایتی شده است.

وی افزود: طی ۳ مرحله به‌صورت پلکانی قیمت خرید حمایتی تخم‌مرغ را به ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان رساندیم، پایان هفته آخرین مرحله خرید حمایتی با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان را انجام می‌دهیم تا مشکلی در تولید پیش نیاید.

کاشانی با بیان اینکه محدودیتی در خرید حمایتی تخم‌مرغ نداریم، افزود: تا پایان مرداد مازاد تولید تخم‌مرغ هرچه نیاز باشد، انجام می‌دهیم و در شهریور با بهبود مصرف، نگرانی در خصوص مازاد نداریم.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها را ۵۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت منطقی هر عدد تخم‌مرغ فله ۴ هزار تومان است و عرضه با نرخ بالاتر گران‌فروشی است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ مرداد به ۱۰۸ هزار تن برسد که با احتساب مصرف داخل، پنج تا ۶ هزار تن مازاد است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون صادرات ۶۰ هزار تن باارزش ۶۰ میلیون دلار صادرشده است که امیدواریم نسبت به سال قبل سه تا پنج درصد افزایش یابد. گفتنی است که صادرات تخم‌مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، قطر، امارات و اخیراً به دو کشور آفریقایی برای نخستین بار صادرشده است.

انتهای خبر/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از