حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مسئول بسیج جامعه زنان لرستان:

صبر حضرت زینب(س) الگوی همه پرستاران است

صبر حضرت زینب(س) الگوی همه پرستاران است

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی بانوی دشت کربلا صبر بود، گفت: صبر حضرت زینب(س) الگوی همه پرستاران است.

مریم سپهوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به ولادت حضرت زینب‌کبری(س) اظهارداشت: جشن ولادت این بانوی بزرگ، جشن استقامت، صبر و ایثار است که صبر و ایثار با نام حضرت زینب(س) تداعی می‌شود و مبارزه با ظلم و فساد، دفاع از ولایت، مطیع بودن در اطاعت‌ از ولی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان بود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار دفاع از حریم ولایت است، افزود: این بانوی بزرگوار نه فقط برای عصر خود بلکه سال‌هاست که الگوی صبر و استقامت برای همه بشریت است و حضرت زينب(س) اسوه صبر در تاریخ شناخته شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان با اشاره به نقش پرستاران در سلامت جامعه و تاسی این قشر از بزرگ بانوی دشت کربلا، عنوان کرد: پرستاران روحیه انسان‌دوستی، صبوری، ایثار و مهربانی را ترویج می‌دهند و در نظام سلامت نقش مهمی دارند که این مهم در ایام کرونا به خوبی مشاهده شد به‌طوری که پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا همه تلاش خود را به کار گرفتند.

وی به اوضاع فلسطین و غزه اشاره و تصریح کرد: در این ایام حیاتی و مهم که مردمان غزه با آن مواجه هستند، بیشترین مصداق صبر و استقامت را در بانوانی فلسطینی می‌بینیم که با صبری زینبی ایستادگی و مقاومت می‌کنند که این نشان می‌دهد تاریخ همیشه زنده است و حق و استقامت پایدار است.

سپهوند جهادتبیین را یکی از ویژگی‌های برجسته و مهم حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: بانوی دشت کربلا با جهادتبیین و روشنگری که داشتند، بسیاری از حقایق را نشان دادند و سبب رسوایی دشمن شدند لذا امروز همه ما وظیفه داریم که با تاسی از این بانوی بزرگ در مسیر جهادتبیین که بسیار مورد تاکید است، قدم برداریم.

وی افزود: امروز شاهد صبر زینبی در سرزمین‌هایی هستیم که با ما فاصله زیادی دارند و خداوند الگویی در صبر به بشریت عطا فرمود که این استقامت در سرزمین‌های مختلف در بانوان وجود دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان خاطرنشان کرد: پرستاران قشری زحمت‌کش و صبور هستند که مانند بانوی دشت کربلا که از بیماران و مجروحان پرستاری می‌کرد، از بیماران مراقبت می‌کنند و اوج صبوری را در این شغل به نمایش می‌گذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از