حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان:

صنایع نیمه‌ تعطیل پلدختر به چرخه تولید بازگردد

صنایع نیمه‌ تعطیل پلدختر به چرخه تولید بازگردد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه صنایع نیمه‌ تعطیل و نیمه فعال پلدختر باید به چرخه تولید برگردد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای فرآوری محصولات کشاورزی در پلدختر ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر به خرم‌آباد وضعیت خطرناکی دارد به همین جهت معاون عمرانی استانداری این محور را در اولویت اول قرار داده است تا قطعه چهارم این پروژه که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند افزود: جهاد کشاورزی در مدیریت زنجیره کشاورزی کاری کند تا درآمد کشاورزان افزایش پیدا کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه تولید انجیر ظرفیت خیلی خوبی در پلدختر است عنوان کرد: انجیر قابلیت زیادی دارد و می‌تواند در زنجیره تک محصولی قرار گرفته و برای کشاورزان درآمد کسب کند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری تسهیلات برای گلخانه پلدختر باید حتماً در دستور کار قرار گیرد بیان کرد: اختلافاتی در سایت هشت هکتاری پلدختر بین مردم، شهرداری و شهرسازی وجود دارد که ادارات مربوطه باید با برگزاری کمیسیونی اختلافات را برطرف کنند.

شفقت با اشاره به اینکه پیشانی شهر پلدختر آلوده و زیبنده این شهر نیست، گفت: ورودی این شهر از طرف خوزستان به محل ایجاد کارواش‌ها تبدیل شده و وضعیت خوبی ندارد از این رو ادارات باید پای کار بیایند و آنها را بدون اینکه یک نفر از آنها بیکار شوند ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: زوار اربعین حسینی و راهیان نور از سراسر کشور از پلدختر تردد می‌کنند که ضرورت دارد وضعیت ورودی این شهر ساماندهی شود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دو کانال سنگی شهر سراب حمام و هشت هکتاری باید لایروبی و ساماندهی شوند خاطر نشان کرد: برای حفظ سلامت مردم، شبکه بهداشت و درمان پلدختر و شهرداری‌ها لایروبی این کانال‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از دو طرح بهداشتی و درمانی در پلدختر، افزود: این دو طرح در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی و در همین دولت هم تکمیل و به بهره‌برداری رسید که دانشگاه علوم پزشکی باید پرسنل درمانی این مجموعه‌ها را تامین کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه استمهال وام‌های سیل‌زدگان توسط معاون اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود عنوان کرد: جاده بین مزارع و کشاورزی توسط جهاد کشاورزی پیگیری و حل مشکل کشاورزان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری برای رفع مشکل پالایشگاه پلدختر هستیم، تصریح کرد: تامین قیر استان باید از پالایشگاه پلدختر انجام شود.

شفقت با اشاره به پیگیری برای تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر گفت: کتابخانه شماره دو پلدختر برای تجهیز به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شود تا با تجهیز آن مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: لرستان یکی از استا‌ن‌های بسیار مستعد کشور است و نیروی انسانی باظرفیت و توانمندی دارد و همه استعدادها و ظرفیت‌ها را خدا یکجا به لرستان داده و باید از این ظرفیت و این زمین استفاده کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید فرهنگ کار و تلاش را در بین جامعه گسترش داد و مردم را به کار کردن ترغیب کرد تصریح کرد: دانشگاهیان و متنفذین باید فرهنگ کار و تلاش را در بین جامعه گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت موظف است زیرساخت‌ها رو فراهم کند و اولویت با جایی که بیشترین بهره‌مندی مردمی را داشته باشد اظهارداشت: برای توسعه صنایع تبدیلی در این شهرستان باید کار صورت گیرد، مردم باید پای کار آمده و دولت هم آنها را برای ایجاد صنایع تبدیلی همراهی کند.

شفقت با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰‌ کیلومتر باغ انجیر در پلدختر وجود دارد خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی باید کشاورزان را برای برداشت این محصول همراهی و کمک کند.

وی با بیان اینکه مشخصات همه صنایع نیمه تعطیل پلدختر باید آماده و به استان ارسال شود بیان کرد: باید زیرساخت‌های کشاورزی را تقویت و سردخانه برای محصولات کشاورزی ایجاد شود و همچنین صنایع نیمه فعال و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگردد.

استاندار لرستان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان شهرداری پلدختر را همراهی کنند تا یادمان شهدای گمنام پلدختر تکمیل شود، این مکان ظرفیت بسیار بالای معنوی و گردشگری را دارد و محل تردد زوار اربعین و راهیان نور است و میراث فرهنگی شهرستان تپه شهدای گمنام را به شهرداری واگذار کند تا تکمیل و  زیباسازی شود و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در طرح توسعه و باز آفرینی شهری حاشیه به شهر الحاق شود تا شهرداری بتوانند به این مناطق خدمات ارائه دهد گفت: ساختمان‌هایی که در بستر رودخانه قرار دارند تخریب و به شهرداری واگذار شوند، اگر در حریم است باید از طریق قانون حریم با آنها برخورد شده و اگر زمین معوض دریافت کردند زمین دولت است و باید تخریب و واگذار شود.

شفقت افزود: شهرداری و مسکن و شهرسازی با هم جلسه برگزار و واحدهای مسکونی حریم رودخانه کشکان در شهر پلدختر را تعیین تکلیف کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از