حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

صیانت از انقلاب مهم‌ترین رسالت سپاه است

صیانت از انقلاب مهم‌ترین رسالت سپاه است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: سپاه نهادی مردمی بوده که صیانت از انقلاب مهم‌ترین رسالتی است که بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» سردار نعمت‌الله باقری در جمع خبرنگاران با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که امام راحل دستور به تشکیل آن داد و سه ماه بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفت، تشکیل این نهاد انقلابی سپاه بود، نهادی که برگرفته از دل خود مردم بود لذا ضرورت‌هایی که امام راحل احساس می‌کرد این بود که انقلاب نیاز به صیانت و حفاظت دارد.

وی افزود: امام راحل دستور تشکیل سپاه را داد و در حوزه‌های مختلف، سپاه همگام با انقلاب در مواجهه با تهدیدات مختلف پیش آمد و تقویت شد، توسعه یافت و توانمند شد و امروز شاهد یک سپاه توانمند و بازوی پرقدرت برای نظام و رهبری هستیم که اثر آن را در عملیات‌های مختلف مشاهده کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: انقلاب تازه پیروز شده بود و گروه‌های تجزیه‌طلب که در نقاطی از کشور وجود داشتند که در این زمان، سپاه به تقابل با آن‌ها برخاست و اولین ماموریت سپاه، برخورد با این گروه‌ها بود که در کردستان و بخش‌های مختلف ورود پیدا کرد.

سردار باقری بیان کرد: در جنگ تحمیلی، سپاه نقش بسیار مهمی در کنار سایر نیروهای مسلح بر عهده داشت، حضور در ماموریت‌های مختلف با کمترین آموزش‌های نظامی و با دست خالی وارد جنگ شده بود و در هشت سال دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح به دفاع از این مرز و بوم پرداخت و هرچه به سمت جلو رفتیم تهدیدات دشمن متفاوت شد به طوری که در کنار دفاع مقدس، ترور شخصیت‌های مختلفی را داشتیم و بخش عظیمی از شخصیت‌ها شهید شدند و دشمن تلاش می‌کرد تا این شخصیت‌ها را ترور کند تا صدمه به انقلاب بزند ولی موفق نشد.

وی با اشاره به نقش سپاه در سازندگی، گفت: در سازندگی کشور و کمک به دولت نیز سپاه وارد میدان شد که با مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حوزه جاده، پل، سد و پتروشیمی کمک کرد و تا امروز هم ادامه دارد و باتوجه به تحریم‌‌های دشمن اما سازندگی سپاه بسیار موفق بوده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآورشد: دشمن در برهه‌ای دیگر برای ضربه‌زدن از فضای مجازی استفاده کرد و فضای مجازی یکی از جنگ‌هایی بود که دشمن به راه انداخت که در این راستا سپاه پاسداران با راه‌اندازی قرارگاه فضای مجازی و گردان‌های سایبری با استفاده از ظرفیت بسیج که حاصل تفکر امام راحل بود در تقابل با جنگ دشمن در فضای مجازی پرداختند.

سردار باقری خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از دانشمندان و مهندسان هسته‌ای توسط همین دشمنان که کمر بسته بودند نگذارند انقلاب استمرار داشته باشد به شهادت رسیدند، شهدایی که بنا به تدبیر رهبری تشکیل سپاه هسته‌ای را داشتیم و امروز بحث صیانت از مجموعه‌های هسته‌ای و شخصیت‌ها را در دستور کار دارند.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که انقلاب دنبال می‌کرد، استکبارستیزی بود که در ادامه تشکیل چارچوب اصلی سپاه این بخش هم راه‌اندازی شد که در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران این مهم رخ داد و امروز سپاه قدس نقش مهمی در این راستا برعهده دارد و انقلاب به دنیا صادر شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: امروز قرارگاه خاتم در سطح وسیع مشغول به خدمت است و در سطح محدودتر بسیج سازندگی در سپاه‌های استانی فعالیت دارد که یکی از ماموریت‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی است که در آبرسانی به روستاها در قالب قرارگاه امام حسن(ع) اقداماتی صورت گرفته که بیش از ۷۰ صد کار انجام شده است.

سردار باقری با اشاره به نقش سپاه در عرصه اقتصادی مقاومتی، بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی کارهای بزرگی در استان انجام شده که یکی از آن‌ها راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصادی است، همچنین یکی از موضوعات در استان لرستان این است که بخشی از زمین‌های کشاورزی علیرغم وجود آب‌های فراوان ولی کمترین کشت به صورت آبی است که براساس تفاهم با جهاد کشاورزی اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که کانال‌های آبرسانی و اقدامات دیگر صورت گیرد.

وی با اشاره خدمت سپاه در حوزه اجتماعی، افزود: در کمپی که در این زمینه ایجاد شده ۴۰۰ نفر درمان شدند که این افراد توانستند دوباره به زندگی برگردند، علاوه بر این نیز کارهای جهادی رزمایشی با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

 وی با اشاره به اقدام غرورآفرین عملیات وعده صادق، گفت: اگر در سپاه فرزندان این سرزمین دست به اقدامی زدند این اقدام پیرو فرمان رهبری بوده است که نشان دادند ما گوش به فرمان رهبری هستیم و شور و شعفی که مردم از این عملیات به دست آروند بسیار زیبا بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: نیروهای رژیم صهیونیستی طی این سال‌ها که موجودیت پیدا کردند، جز اقدامات ددمنشانه کاری نکرده است لذا بعد از شهادت سردار سلیمانی از این خلاء استفاده می‌کردند و در برخی از جاها ورود پیدا کردند و در حمله آخر به کنسولگری ایران در دمشق تعدادی از عزیزان را به شهادت رساندند که خواسته رهبری و مردمی این بود که باید به دشمن پاسخی سخت داده شود.

سردار باقری گفت: در عملیات وعده صادق ضربه سختی به دشمن زده شد، همانگونه که به آمریکا در عین‌الاسد ضربه و سیلی زده شد و با این ضربه به رژیم صهیونیستی درسی به دشمن دادند که نباید علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال این بودند که ایران را مستقیم وارد جنگ کنند ولی این کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد برای دور کردن جنگ از کشور بود و اگر اقدامی متناسب و بازدارنده برای این رژیم انجام نمی‌دادیم ممکن بود اقدام دیگری انجام دهد لذا در عملیات وعده صادق، دشمن را سر جایش نشاندیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از