حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان مطرح کرد:

ضرورت احداث پاسگاه‌های حفاظتی در مناطق جنگلی لرستان

ضرورت احداث پاسگاه‌های حفاظتی در  مناطق جنگلی لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی در ۴ منطقه جنگلی شوراب چگنی، طرهان کوهدشت، تنگ‌پری نورآباد و بسطام الشتر ضروری است.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، حسین میرزایی با اشاره به احداث پاسگاه‌های حفاظتی در چهار منطقه جنگلی استان اظهارداشت: احداث پاسگاه‌های حفاظتی باعث امنیت مناطق جنگلی می‌شود و متخلفان نمی‌توانند به راحتی جنگل را تخریب کنند.

وی افزود: احداث پاسگاه‌های حفاظتی در مناطق شوراب شهرستان چگنی، طرهان کوهدشت، تنگ‌پری نورآباد و بسطام الشتر، موجب افزایش ضریب حفاظتی در اراضی ملی خواهد شد که برای پاسگاه شوراب ۱۰۸ هزار و ۴۲ میلیون ریال، طرهان ۹ هزار و ۸۲۰ میلیون ریال، تنگ‌پری ۱۷ هزار و ۳۴۲ میلیون ریال و بسطام ۲۰ هزار و ۶۲۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: محل تامین این پروژه از اعتبارات استانی بوده که سعی بر آن است پس از تکمیل این چهار پاسگاه، در دیگر نقاط بحرانی نیز مکان‌هایی برای احداث پاسگاه جدید جانمایی و اجرا شود.

میرزایی گفت: حفاظت از عرصه‌های ملی استان وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است که ارتقای پوشش حفاظتی اراضی ملی با استفاده از فناوری‌های نو و پایش ماهواره‌ای‌ اراضی ملی و استفاده از سامانه‌های هوشمند مدیریت و پایش اراضی، با هدف بالابردن ضریب حفاظتی از عرصه‌های ملی به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع ملی خصوصاً جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخریب جنگل‌ها و مراتع، مورد را به شماره‌های ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ اطلاع دهند تا یگان حفاظت منابع طبیعی استان در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از