حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل اجتماعی:

طراحی لباس متناسب با فرهنگ اسلامی باشد

طراحی لباس متناسب با فرهنگ اسلامی باشد

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: در مسئله حجاب و عفاف، طراحی لباس و پوشاک متناسب با فرهنگ و الگوی اسلامی باشد.

مرضیه کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به نقش حجاب و عفاف در تحکیم بنیان خانواده، اظهارداشت: مسئله حجاب یک دستور دینی است که رعایت این مهم نقش مهمی در آرامش فرد و خانواده دارد و رعایت حجاب و عفاف، خیر و سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تقویت بنیان خانواده نقش مهمی دارد، مسئله حجاب است چرا که وقتی حجاب توسط اعضای خانواده رعایت شود، این خانواده از معرض آسیب‌های مختلف در امان بوده و چنین خانواده‌ای به دور از هر مشکلی به سمت موفقیت و سعادت پیش می‌رود.

کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: باید رعایت حجاب و عفاف را از همان دوران کودکی برای بچه‌ها به خوبی بیان کرد تا براساس همین موضوع بتوانند به مقوله حجاب توجه داشته باشند و زمانی که درون یک خانواده امر حجاب و عفاف از جایگاه مهمی برخوردار است، قطعاً فرزندان پرورش یافته در این محیط خانواده رعایت حجاب را همیشه مد نظر دارند.

کاظمی بیان کرد: یکی از عواملی که در رعایت مسئله حجاب تاثیر دارد، اقدامات فرهنگی است که دستگاه‌های متولی و آموزش و پرورش می‌توانند در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند لذا موضوع حجاب نه تنها یه امر دینی و شرعی است بلکه در عرصه اجتماعی هم سبب می‌شود تا خانواده سالم درون جامعه بهتر به سعادت برسد.

وی با اشاره به اینکه طراحی‌های لباس باید متناسب با فرهنگ باشد، عنوان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که لباس‌های موجود در بازار با فرهنگ ما سنخیتی ندارند اما فقط به خاطر اینکه مُد هستند، مورد استقبال قرار می‌گیرند در حالی که طراحان لباس می‌توانند لباس‌هایی با طراحی‌های زیبا که متناسب با نظر جوانان و از سویی متناسب با فرهنگ باشد را طراحی و تولید کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از