حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون منابع طبیعی لرستان مطرح کرد:

طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در ۴ شهر لرستان

طغیان آفت جوانه‌خوار بلوط در ۴ شهر لرستان

معاون منابع طبیعی لرستان گفت: آفت جوانه‌خوار بلوط در چهار شهر استان طغیان داشته که مبارزه با این آفت با استفاده از محلول‌های بیولوژیکی در حال انجام است.

بهروز دریکوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شاهد طغیان آفت جوانه‌خوار درختان بلوط هستیم که به دلیل تغییرات آب و هوایی در برخی از شهرهای استان این آفت مشاهده می‌شود.

وی افزود: آفت جوانه‌خوار در واقع نوعی حشره است که در مناطق جنگلی و بر روی درختان بلوط دیده می‌شود که این آفت، جوانه‌های بلوط را می‌خورد و سبب می‌شود تا درخت خشک به نظر آید.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: این آفت سبب می‌شود تا در نهایت درخت بلوط، تهی از برگ شود که برای جلوگیری از این امر از محلول‌های بیولوژیکی که برای محیط زیست هیچ خطر و ضرری ندارند استفاده شده است.

دریکوند بیان کرد: در حال حاضر طغیان این آفت در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، خرم‌آباد و الیگودرز وجود دارد اما احتمال می‌رود که با گرم شدن هوا، در برخی دیگر از شهرستان‌ها دیده شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بحران طغیان این آفت در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از مناطق جنلی رخ داد، گفت: امسال با تدابیری که در نظر گرفته شده و اقداماتی که هم‌اکنون در حال انجام است پیش‌بینی می‌شود سطح طغیان این آفت نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از