حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/14 شمسی | 2024/05/03 میلادی
فرماندار بروجرد:

ظرفیت سردخانه‌های بروجرد جوابگوی تولید سیب نیست

ظرفیت سردخانه‌های بروجرد جوابگوی تولید سیب نیست

فرماندار بروجرد گفت: در حال حاضر ظرفیت سردخانه در بروجرد ۷ هزار تن بوده که لازم است ۱۰ هزار تن دیگر به ظرفیت سردخانه‌ای اضافه شود.

به گزارش سفیرافلاک، مسلم مرادی صبح امروز در جشنواره سیب بروجرد، اظهارداشت: چرخه ارزش‌گذاری تولید کامل نیست و باید کمک کرد تا این میوه بهشتی را به ثمری رساند که ارزش‌افزوده‌ای داشته باشد و به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار باغ سیب در بروجرد وجود دارد، افزود: سالانه ۴۸ هزار تن سیب زرد و قرمز در شهرستان تولید می‌شود که چند کارخانه فرآوری در بروجرد ایجادشده است تا سیب‌های درجه سه را به مواد دیگری مانند ترشک، لواشک و سرکه تبدیل نماید.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در تولید، قاچاق سیب است که پیشنهاد شد سیب بروجرد ابتدا برای تولید کارخانجات بروجرد به کار گرفته شود که موفقیت زیادی حاصل نشد و متأسفانه بخشی از سیب توسط دلالان قاچاق شد و مشکلاتی را ایجاد کرد.

مرادی با بیان اینکه ۱۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در بروجرد لازم است، بیان کرد: در حال حاضر میزان ظرفیت سردخانه در بروجرد ۷ هزار تن بوده که لازم است ۱۰ هزار تن دیگر به ظرفیت سردخانه‌ای اضافه شود تا بخشی از سیب‌ها در سردخانه ذخیره شود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات دیگر در حوزه باغداران بروجردی، آب است و اگر آب تا سال‌های آینده به شکل نرمال حل نشود، این باغداران دچار خسران می‌شوند البته بخشی از مشکلات در قرارگاه رفع موانع تولید شهرستان تا حدودی کاسته شده و حمایت از باغداران ضروری است تا این محصول بی‌نظیر به یک فرصت برای بروجرد تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از