حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
تحلیلگر سیاسی:

عدالت اجتماعی در اقتصاد لیبرالی جایگاهی ندارد

عدالت اجتماعی در اقتصاد لیبرالی جایگاهی ندارد

تحلیلگر سیاسی گفت: یکی از موضوعات اقتصاد لیبرالی، بحث مفهوم عدالت اجتماعی است که در نظام این اقتصاد چیزی به نام عدالت اجتماعی وجود ندارد و فاصله بین غنی و فقیر بسیار زیاد است.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در این مقطع حساس انتخابات، با دو رویکرد و گفتمان مواجه هستیم، یک طرف گفتمان جلیلی است که مبتنی بر گفتمان مکتبی و انقلابی است و در طرف مقابل گفتمان پزشکیان که برگرفته از گفتمان لیبرالی است.

وی افزود: منظور ما از گفتمان انقلابی و مکتبی یعنی گفتمانی که اعتقاد به حکمرانی اسلامی دارد که اگر مبانی اسلام در جامعه به طور کامل اجرا شود، می‌تواند سعادت مادی و معنوی را برای مردم رقم بزند، گفتمانی که اعتقاد دارد اسلام برای سیاست، اقتصاد، فرهنگ و همه عرصه‌های انسان برنامه دارد و یک برنامه متعالی است.

تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: در نقطه مقابل، گفتمان لیبرالی است، گفتمانی که به دنبال نسخه‌های غربی است که همیشه به دنبال آویزان بودن به بیگانگان است لذا اقتصاد لیبرالی که مد نظر آن‌هاست، این است که در این اقتصاد اصالت با نظام سرمایه‌داری است که روز به روز سرمایه‌دار باید مرفه‌تر شود و در نقطه مقابل افرادی زیر چرخ توسعه لیبرالی له شوند.

رهبران عنوان کرد: یکی از موضوعات اقتصاد لیبرالی، بحث مفهوم عدالت اجتماعی است که در نظام این اقتصاد چیزی به نام عدالت اجتماعی وجود ندارد، در این نوع از اقتصاد فاصله بین غنی و فقیر بسیار زیاد است اما شاکله اقتصاد مکتبی این است که باید عدالت‌محور باشد.

وی با اشاره به مناظرات انتخابات گفت: جلیلی در مورد ظرفیت‌هایی صحبت کردند که همان تعبیراتی است که رهبری در گام دوم انقلاب به آن اشاره نمودند، نیروهای جوان، متخصص، ظرفیت، پتانسیل، ذخایر معدنی، منابع زیرزمینی و موقعیت ایران که همه این‌ها ظرفیت‌هایی بود که جلیلی در متناظرات به آن‌ها اشاره کرد.

تحلیلگر سیاسی با اشاره به توهین‌های پزشکیان، افزود: توهین‌هایی که توسط پزشکیان صورت گرفت، مشخص است که وی اشراف لازم را نداشته و با این ادبیات صحبت می‌کند در حالی که در مناظرات به خصوص دیشب دیدیم منطق جلیلی را که هم برنامه داشت، هم اخلاق محور بود.

رهبران بیان کرد: پزشکیان در مناظرات به نوعی دچار سردرگمی شده بود و تلاش دارد به جای برنامه، با شعارهایی مانند مذاکرات، آزادی زنان، فیلترینگ اقدام به کسب رای نماید و با این اقدام دنبال بود قشر خاکستری را فعال کند.

وی خاطر نشان کرد: مناظرات دو شب گذشته، منطق استوار و با برنامه بودن جلیلی و اعتماد به نفس وی سبب شد که بتواند برای مخاطبان ایجاد اغنا کند و مردم با دقت بیشتری بتوانند در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از