حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
رئيس پليس راه لرستان مطرح کرد:

عدم توجه به جلو عامل ۲۵درصد تصادفات فوتی

عدم توجه به جلو عامل ۲۵درصد تصادفات فوتی

رئيس پليس راه استان گفت: 25درصد تصادفات لرستان به دلیل نداشتن توجه به جلو رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی لرستان، محمد زارعی با اشاره به نقش و اهميت سرعت در تصادفات اظهارداشت: سرعت، توانايی‌های راننده را تحت تاثير قرار می‌دهد و خلاقيت و هنر رانندگی راننده را دچار اختلال می‌کند.

وی افزود: طبق آمار و ارقام به دست آمده از علت تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه نخست سال جاری، توجه نداشتن به جلو درصد قابل توجهی داشته است و بر اين اساس ۲۵ درصد تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه سال تاکنون به توجه نداشتن به جلو مربوط می‌شود از اين رو توصيه می‌شود رانندگان دقت عمل در اين نکته مهم را در اولويت خود قرار دهند تا از وقوع حوادث جلوگيری کنند.

رئيس پليس راه استان لرستان گفت: يکی ديگر از عوامل مهم و مؤثر در تصادفات رانندگی منجر به فوت به نداشتن توانايی در کنترل وسيله نقليه مربوط می‌شود و بر اساس جدول آماری به دست آمده، ۲۹ درصد تصادفات فوتی محورهای مواصلاتی استان لرستان به دليل نداشتن توانایی درکنترل وسيله نقليه رخ می‌دهد.

وی با بيان اينکه تغيير مسير ناگهانی يکی ديگر از عوامل مهم تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان لرستان است، گفت: رانندگان وسايل نقليه با تغيير مسيرهای ناگهانی نظم و انضباط ترافيک را مختل می‌کنند و جاده‌ها معابر مسکونی استان لرستان را آماده وقوع بدترين حوادث رانندگی و فوت عابران پياده، سرنشينان و رانندگان ديگر وسايل نقليه می‌کنند که ۶ درصد تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه نخست سال تا کنون به اين علت اتفاق افتاده است.

زارعی تصریح کرد: از ديگر عوامل تصادفات رانندگی فوتی می‌توان به حرکت در خلاف جهت اشاره کرد که سه درصد از علل تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از