حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

عظمت اربعین مرهون پرچمدار جهاد تبیین

عظمت اربعین مرهون پرچمدار جهاد تبیین

عظمت اربعین که با حضور میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برگزار می‌شود، مرهون روشنگری حضرت زینب(س) است که پرچمدار جهاد تبیین در طول تاریخ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین حوادث تاریخ، قیام عاشورا است که با گذشت قرن‌ها نه تنها فراموش نشده بلکه هر روز ابعاد مختلف این قیام در دنیا گسترده‌تر می‌شود و امروز به الگویی برای همه آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

 

در قیام کربلا آنچه دیده شد، سراسر جانفشانی و فداکاری یاران امام حسین علیه‌السلام بود که در مسیر حق و در لبیک به امام خود جان خود را تقدیم کردند اما آنچه سبب ماندگاری قیام کربلا شد، نقش بی‌بدیل حضرت زینب(س) بود که توانست به خوبی اهداف این قیام را به گوش جهانیان برساند، بزرگ‌بانویی که اسوه صبر بود و در رسالت خود به خوبی عمل کرد و توانست روشنگری نماید.

 

پس از شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، باتوجه به مصیب‌های زیادی که حضرت زینب کبری دیده بود اما تکیه‌گاهی برای کاروان اسرای کربلا شد و در مقابل یزید آنگونه ایستاد که چهره پلید آن‌ها را آشکار ساخت.

 

امروز راهپیمایی بزرگ اربعین مرهون تلاش‌ها و جهاد تبیین حضرت زینب(س)است که توانست سبب ماندگاری این قیام تاریخی شود و امروز میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای حضور در بزرگترین اجتماع مشتاق هستند.

عظمت اربعین مرهون پرچمدار جهاد تبیین

اراده الهی علت ماندگاری قیام سیدالشهدا(ع) بود

 

همایون رهبریان استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اظهار داشت: یکی از رموز ماندگاری قیام سیدالشهدا(ع)، اراده الهی بود و اراده الی اینگونه شد که حادثه عظیم کربلا و عاشورا رقم بخورد و در این حادثه، امام حسین(ع) تسلیم اراده الهی شد.

 

وی عمل صالح را از دیگر رمزهای ماندگاری قیام عاشورا برشمرد و افزود: قیام عاشورای امام حسین(ع) برای قصد قربت و رضای خدا بود لذا هر عملی که خدا در هر جای قرآن وعده داده که هر کاری خلوص بیشتری داشته باشند ماندگاری دارد، امروز می‌بینیم که این قیام بعد از قرن‌ها نه تنها کمرنگ نشده بلکه هر روز گسترش می‌یابد.

 

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: سراسر قیام عاشورا آمیخته با قصد قربت و برای رضای خدا بود که سبب شد تا اینگونه ماندگار گردد و در راهپیمایی بزرگ اربعین میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا به خاطر اینکه دوستدار سیدالشهدا(ع) هستند در این مراسم شرکت می‌کنند.

 

رهبران بیان کرد: از دیگر عواملی که سبب ماندگاری قیام عاشورا شده است، جامعیت این قیام بود، در صحنه کربلا آنچه دیده شد، نمایشگاهی از فضایل و رذایل بود و بدترین جنایت‌هایی که بشر می‌توانست مرتکب شود، در اردوگاه و جبهه یزیدیان دیدیم اما در مقابل نیز، نمایشگاهی از فضایل را در جبهه حق مشاهده کردیم.

 

وی با اشاره به رسالت اصحاب امام حسین(ع) در واقعه کربلا، گفت: امام حسین(ع) رهبری قیام عاشورا را به عهده گرفت و سیدالشهدا(ع) اصحابی داشت که در نقش‌آفرینی و ایستادگی در برابر دشمنان به بهترین شکل ایفای نقش کردند و رابطه بین امام و اصحاب به گونه‌ای بود که تا اخرین نفس ایستادند.

 

حضرت زینب(س) در جهاد تبیین قیام عاشورا نقش مهمی داشت

 

 

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری و انتقال پیام عاشورا اشاره کرد و افزود: عوامل و مولفه‌هایی که سبب شد زینب، زینب شود و به جایگاه رفیع و بالایی برسد، تبعیت از امام زمان خود بود، همچنین حراست از جان امام عصر بود به طوری که بعد از شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد امام ایشان بود و فتواها را از امام سجاد(ع) دریافت می‌کرد و وانمود می‌کرد که رهبری نهضت را مدیریت می‌کند ولی رهبری بر عهده امام سجاد علیه‌السلام بود که سبب شد جان امام از خطر در امان بماند.

 

رهبران نقش الگویی حضرت زینب(س) را در جهاد تبیین بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: این بانوی بزرگ در واقع پرچمدار جهاد تبیین در طول تاریخ بود، کسی که با خطبه‌خوانی در مقابل جریان باطل توانست ماهیت جریان باطل یزید را فاش کند و همچنین تثبت قیام کربلا مرهون روشنگری حضرت زینب(س) در تاریخ بوده است.

 

وی یادآور شد: ثبت قیام عاشورا با مدیریت این بانوی قهرمان کربلا شکل گرفت و الگوی زنان انقلابی در طول تاریخ شده است به طوری که امروز بعد از  سال‌ها شاهد شکل‌گیری نهضت مدافعان حرم هستیم که این مهم برگرفته از الگوی انقلابی‌گری حضرت زینب(س) است و امروز ثمره نقش الگویی ایشان را در صحنه میدان می‌بینیم.

 

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) اظهار داشت: صبر و بردباری بزرگ بانوی قیام عاشورا در طول تاریخ بی‌نظیر است و نهضت روشنگری که حضرت زینب(س) انجام داد سبب شد جریان یزیدیان ماهیتشان مشخص شود.

عظمت اربعین مرهون پرچمدار جهاد تبیین

راهپیمایی اربعین نمایش عزت جهان تشیع

 

رهبران با بیان اینکه اربعین و نهضت حسینی از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهمی که پیاده‌روی اربعین ایجاد کرده، استکبارستیزی است که توانسته نتایج خوبی را به همراه داشته باشد و این راهپیمایی نمایش اقتدار شیعه است، زمانی که میلیون‌ها شیعه در اربعین حسینی گِرد هم جمع می‌شوند، این حضور باشکوه پیامی دارد و باتوجه به اینکه تمام رسانه‌های دنیا این اخبار را بایکوت می‌کنند نشان از عزت جهان تشیع است.

 

وی افزود: ایستادگی در برابر نظام سلطه از دیگر ظرفیت‌های مهمی است که راهپیمایی اربعین ایجاد کرده است که باید در مقابل نظام سلطه ایستاد و طوفان‌الاقصی از ثمرات ظرفیت‌های ضداستکباری است که در غزه رخ می‌دهد، رمز ایستادگی ملت فلسطین و رهبرانی همچون شهید هنیه این است که امام حسین(ع) را الگوی قیام خود معرفی می‌کنند.

 

استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) با اشاره به وحدت‌آفرینی بین شیعه و سنی گفت: امروز جبهه‌ای که در مقابل کفر شکل گرفته که از ابعاد و ظرفیت‌های اربعین است، همان استکبارستیزی است، تفکیک اسلام ناب محمدی از اسلامی است که آن‌ها در نظر دارند و از همه مهمتر بیداری اسلامی است که در مقابل نظام سلطه شکل گرفته است.

 

رهبران خاطرنشان کرد: امسال باتوجه به اتفاقات منظقه جا دارد مردم با حضور آگاهانه در راهیپمایی اربعین پیام خود را به استکبار و رژیم‌صهیونیستی بگویند که تمام آزادگان جهان با حضور خودشان در پیاده‌روی اربعین حسینی این پیام را می‌دهند که در کنار مردم غزه خواهند ایستاد.

عظمت اربعین مرهون پرچمدار جهاد تبیین

حضرت زینب(ع) پیام قیام کربلا را به جهان رساند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی حاتمی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در شروع برنامه‌های اربعین هستیم که امیدواریم توفیق زیارت اربعین که یکی از علائم مومن شمرده شده است را خداوند به دوستداران امام حسین(ع) عطا فرماید.

 

وی افزود: امروز نه فقط در  کشور بلکه هیچ شهری در جهان باقی نمانده که نام امام حسین(ع) در آن برده نشود و این به خاطر زحمات و برنامه‌های تبلیغی و تبیینی حضرت زینب(س) بود که توانستند بعد از حادثه کربلا با پیام‌رسانی، پیام قیام عاشورا را به درستی به گوش همه جهان برساند.

 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان تصریح کرد: برکتی که خدا به بیان حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و مدیریت این امام بزرگوار داد این بود که توانستند بعد از واقعه عاشورا از همان روز، جهاد تبیین را شروع کنند.

 

حاتمی بیان کرد: این دو بزرگوار تبیین‍‌گر قیام کربلا بودند که کوفه، شام، مدینه و در نهایت همه بشریت را اهداف این قیام آگاه نمودند و نتیجه روشنگری این دو بزرگوار این شده که امروز در دنیا حرکت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا به عنوان الگوی مهمی برای آزادی‌خواهان قرار گرفته است.

 

مکتب امام خمینی(ره) در امتداد مکتب حسینی

 

وی یادآور شد: حرکت امام حسین(ع)  و مکتب حسینی حرکتی بود که به امتداد آن مکتب امام خمینی(ره) ایجاد شد که بتواند دنیا را بیدار کند لذا این نهضت تا قیام حضرت مهدی(عج) ادامه دارد و برای مظلومان غزه و عالم دعا می‌کنیم تا از زیر یوغ استعمار بیرون آیند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از