حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان:

عملیات اطفاء حریق جنگل‌های پلدختر ادامه دارد

عملیات اطفاء حریق جنگل‌های پلدختر ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از تداوم عملیات اطفای حریق در جنگل‌های پلدختر خبر داد.

مهدی پازوکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به وقوع حریق در جنگل‌های پلدختر اظهارداشت: صعب‌العبور بودن منطقه سبب شد که عملیات اطفاء حریق توسط نیروهای عملیاتی و انسانی به طول انجامید؛ از زمانی‌ که گزارش اولیه آتش‌سوزی اعلام شد همه نیروهای عملیاتی پای کار آمده و نیروهای کمکی و امدادی از شهرهای مختلف به شهرستان پلدختر اعزام شدند.

وی افزود: حجم و گستردگی آتش‌سوزی زیاد بوده از طرفی پوشش گیاهی غنی، صعب‌العبور بودن، دمای بالای هوا و وزش باد سبب شد که نتوانند حریق را مهار کنند و بلافاصله هماهنگی صورت گرفت و از ساعت شش صبح روز گذشته عملیات اطفاء هوایی آغاز شده و شش سورتی پرواز صبح توسط بالگرد مستقر در استان انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: یک بالگرد هوافضای سپاه کشور به منطقه اعزام شد که ۱۲ سورتی پرواز تاکنون برای اطفای حریق انجام داده است.

وی بیان کرد: از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته به دلیل افزایش دمای هوا امکان اطفاء حریق به صورت هوایی وجود نداشت و از ساعت چهار تا شش عصر بخشی از اطفاء حریق انجام شده و بخشی باقی مانده که نیروهای عملیاتی مستقر در منطقه بلافاصله عملیات اطفای حریق را به صورت زمینی انجام می‌دهند.

پازوکی با بیان اینکه راه دسترسی برای ورود ماشین‌آلات سنگین برای زدن آتش‌بُر در منطقه انجام شده است گفت: با ارتش جمهوری اسلامی هماهنگی صورت گرفته تا یک فروند هواپیمای ایلیوشین اعزام شود و تا قبل از ظهر در منطقه حضور پیدا می‌کند و آب پاشی منطقه را انجام می‌دهد تا اطفای حریق با یک هواپیما و دو فروند بالگرد انجام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از