حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

فاز یک کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد افتتاح می‌شود

فاز یک کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد افتتاح می‌شود

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: برای افتتاح فاز یک کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد تا سال ۱۴۰۳ تعهد 2ساله انجام گرفته و ساختمان اداری تا یک‌ماه دیگر آماده می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مهرداد ویسکرمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: قبلا ۶۰ هکتار زمین در اختیار لاستیک‌سازی قرار داشت الان با حدود ۴۲ هکتار کار پیش می‌رود و برای افتتاح فاز یک تا سال ۱۴۰۳ تعهد ۲ ساله انجام گرفته و ساختمان اداری تا یک‌ماه دیگر آماده می‌شود.

وی افزود: بانک صنعت و معدن قرار است وام ۲۸۰ میلیارد تومانی در اختیار آنها قرار دهد، دستگاه‌های مورد نیاز لاستیک‌سازی تولید داخل کشور است و تحریم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نگاه بلندمدت به پروژه‌ها، تصریح کرد: تجهیزات شیلات سپیددشت آماده شده است و خرداد ماه فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد.

ویسکرمی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات سپیددشت بحث آب شیرین‌کن‌ها بود که ۲ فاز دارد و کار ۱۰ هزار نفر را تا ۲۰ سال انجام می‌دهد. فاز اول مستقر شد و فاز دوم درحال اتمام است و آبفای استان هم باید مخزن آب و برق‌کشی را انجام دهد، پول۶۰ درصد پرداخت شده و محل اعتبار بقیه از طرف استان تأمین شده فقط تخصیص اعتبار باقی مانده است.

وی عنوان کرد: فاز اول آب شیرین‌کن ویسیان در آبفای استان مستقر است، فاز دوم هم یک هفته بعد از سپیددشت انجام می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث زمین‌های مسکن و شهرسازی که توسط مردم ساخته شده یا به‌صورت زمین هستند ولی ملک دولت است،  هزار و ۲۰۰ پرونده در خرم‌آباد تشکیل شده اکنون پرونده‌های راه و شهرسازی به تهران ارسال می‌شود به شرط اینکه زمین‌ها برای ساخت منزل مسکونی باشد مشکل زمین‌ها حل می‌شود.

ویسکرمی خاطرنشان کرد: در مورد اراضی ماده ۹ شهری مانند ماسور و تیربازار به رئیس جمهور نامه زدیم که تعیین تکلیف شوند و انقلابی در بحث زمین‌ها در شهر ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اتصال بیرانشهر به آزادراه اراک_ خرم‌آباد به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید تأمین اعتبار شود و ۱۵۰ میلیارد تومان برای ضعف برق بیرانشهر نیاز است، در این مورد از وزیر نیرو دستور گرفتیم اکنون در معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیرو کارهای آن انجام می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کارهای شرکت صدر فولاد عمدتا انجام شده و هیئت مدیره و مدیرعامل جدید معرفی شده و قرار است تسویه حساب‌ها را انجام دهند و امیدواریم مدیران استان مساعدت کنند در حال حاضر تولیدی ندارد اما اکنون برق مجموعه وصل و آماده راه‌اندازی شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از