حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
در میزگرد سفیرافلاک بررسی شد؛

قیام جهان اسلام برای دفاع از مظلومیت غزه

قیام جهان اسلام برای دفاع از مظلومیت غزه

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی عنوان کردند: امروز جهان اسلام در دفاع از مردم مظلوم غزه قیام کرده و تا نابودی رژیم کودک‌کش اسرائیل ساکت نخواهند شد.

به گزارش سفیرافلاک، بیش از هفت دهه است که رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین که غصب کرده، حضور دارد، رژیمی که با حمایت و پشتیبانی و چراغ سبز آمریکا لحظه به لحظه برای پیشبرد اهدافش تلاش می‌کند و طی این سال‌ها از هیچ جنایتی در به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و کودکان، دریغ نکرده است.

ملت فلسطین از سال‌ها پیش در برابر این زورگویان ایستادند و تاکنون شهدای زیادی را تقدیم کردند تا نشان دهند که تسلیم نمی‌شوند، روزگاری برای دفاع، از سنگ استفاده می‌کردند اما به برکت جبهه مقاومت و شهید سلیمانی قدرت موشکی و پهپادی در این منطقه چنان خیزی برداشت که امروز به واسطه موشک‌های پیشرفته از خود دفاع می‌کنند.

هفته گذشته عملیات طوفان الاقصی توسط مجاهدان فلسطینی علیه رژیم صهونیستی صورت گرفت که بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای رژیم کودک‌کش اسرائیل به هلاکت رسیده و تعداد زیادی اسیر شدند اما اسرائیل که می‌دانست چه شکستی خورده، سعی کرد تا این شکست را جبران کند.

بعد از این عملیات، بمباران‌های زیادی را در خاک غزه انجام داد و کودکان بی‌گناه زیادی با همان رویای کودکی خود در میان آتش بمب‌ها خفتند، حمله به بیمارستان المعمدانی و شهادت بیش از یک‌هزار نفر نیز، نمونه دیگری از جنایت این رژیم خبیث است که تاریخ هیچ‌گاه این جنایت را فراموش نمی‌کند.

در همین راستا میزگردی با حضور تحلیلگران سیاسی استان لرستان برگزار شد و این موضوع در ابعاد مختلف بررسی شد.

 

ملت‌ها فریاد مظلومیت غزه را بر سر غرب، نهیب می‌زنند

امیرعلی‌حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی غرب‌آسیا اظهارداشت: با این هجوم وحشیانه و ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل، دنیا به خوبی فهمید که صهیونیست جهانی به پشتیبانی آمریکا و غرب، از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند به‌طوری که کشتن کودکان و زنان بی‌دفاع را واجب می‌دانند و امروز دنیا به خوبی متوجه شد که اسرائیل به هیچ یک از تعهدات انسانی وفادار نیست.

وی افزود: براساس شعار نژادپرستانه خودشان، برای رسیدن به هدف خود که جلوگیری از آبروریزی بیشتر و ترمیم شکست امنیتی و نظامی خود بود، باید تعدادی از فلسطینیان را بکشند که شاید مقداری از وجهه سیاسی، امنیتی و جهانی آنها ترمیم شود که رهبری فرمود این شکست غیرقابل ترمیم است.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب‌آسیا تصریح کرد: از همین رو رژیم اسرائیل به برج‌های پرجمعیت، بیمارستان، مدارس، اماکن عمومی و موسسات خیریه حمله کردند و می‌دانند که جمعیت هدف، زنان و کودکان بی‌دفاع هستند اما آنان بدون توجه به کشتن افراد بی‌گناه، در پی بالا بردن تعداد کشته‌ها هستند و از همین رو هیچ ابایی ندارند.

امیری با بیان اینکه این کشتار موجب آگاهی و خروش ملتها شده است، بیان کرد: این روزها در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، هر انسان آزاده‌ای برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به میدان آمده و فریاد مظلومیت غزه را بر سر غرب، نهیب می‌زنند.

جنایات اسرائیل به دلیل خوی وحشی‌گری است

وی گفت: رژیم اسرائیل اعلام کرده که در نظر دارد تا تعدادی دیگر بیمارستان را مورد هدف قرار دهد این در حالیست که در بیمارستانها فقط بیماران بستری هستند ولی آنها با خوی وحشی‌گری این اقدام را انجام داده، لذا محاصره غزه را در دستور کار قرار دادند و از رسیدن آب و غذا و برق به مردم این منطقه جلوگیری می‌کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا بیان کرد: در واقع رژیم کودک کش اسرائیل به دنبال تسلیم کردن ملت فلسطین است اما ملت مظلوم فلسطین محکم‌تر از همیشه ایستاده و تا نابودی این رژیم جعلی ساکت نخواهند ماند.

امیری با اشاره به سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی گفت: بایدن اولین رئیس جمهوری بود که بعد از ۷۵ سال در بحبوحه جنگ وارد این سرزمین شد که هدفش از این سفر این بود که به نیروهای رژیم جعلی اطمینان دهد که آمریکا پشتیبان اسرائیل است لذا در دیدار چهارجانبه نیز طرح کوچاندن اجباری از غزه را در دستور کار قرار داد.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب‌آسیا افزود: بایدن هم در این سفر شکست خورد و هم در جلسه چندجانبه با شکست مواجه شد و با رفتار خود که جنایت این رژیم کودک‌کش را به حماس نسبت داد، همه دنیا او را سرزنش کردند و در مجموع این سفر نه تنها سودی نداشت بلکه موجب شکست مفتضحانه آنان شد.

 

در بسیاری از توطئه‌ها ردپای اسرائیل وجود دارد

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از توطئه‌ها ردپای اسرائیل وجود دارد، افزود: این اسرائیل همان اسرائیلی است که سال گذشته موجب تحریک و اغفال تعدادی جوان شد و با هجمه روانی رسانه‌ای، افرادی را اغفال کرد تا به خیابان بیاند اما خیلی از این افراد متوجه شدند که مورد سواستفاده دشمن قرار گرفتند و توطئه آنها خنثی شد.

طوفان الاقصی سبب بیداری ملت‌ها شد

غلامرضا یاسینی‌کیا تحلیلگر مسائل سیاسی اظهارداشت: طوفان ‌الاقصی در واقع دو نوع طوفان را ایجاد کرد که یکی حمله موشکی و نظامی مجاهدان فلسطین علیه اشغالگران صهیونیستی بود که بعد از هفت دهه از جنایت رژیم کودک‌کش در این سرزمین، عملیات به صورت نظامی از سوی حماس صورت گرفت و سبب شد تا دشمن به لحاظ امنیتی، نظامی و اطلاعاتی شکست بخورد.

وی افزود: طوفان بعدی این عملیات در روح و روان مردم بود که سبب بیداری بسیاری از ملت‌ها در گوشه‌گوشه جهان شد و همه آزاده‌های دنیا که متوجه شدند که ملت مظلوم فلسطین تحت ظلم و ستم اشغالگران بوده و تنها راه برون‌رفت از زیر بار ظلم، جنگ نظامی و مقاومت است لذا این مهم را در دستور کار قرار دادند و حمایت خود را اعلام نمودند.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید اما با این اقدامات رژیم صهیونیستی طول عمر این رژیم جعلی کمتر خواهد شد و عمرش کوتاه‌تر می‌شود.

راهبرد رژیم کودک‌کش اسرائیل کشتار است

یاسینی‌کیا با اشاره به اینکه راهبرد و منش رژیم کودک‌کش اسرائیل کشتار مردم است، بیان کرد: در راهبردی که این رژیم دارد، عبور از قتل و کشتار انسانها است از همین رو می‌بینیم که کودکان و زنان بی‌گناه زیادی در این حملات و بمباران شهید می‌شوند.

وی گفت: بیش از ۷۰ سال است که رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین جنایت‌های زیادی انجام داده که طی این سال‌ها جنگ‌های چند روزه‌ای را علیه این مردم انجام داده اما بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، اوج خباثت و دشمنی این رژیم فاسد را نشان داد و بار دیگر با این اقدام به همه دنیا ثابت کرد که به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیست.

تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: این رژیم هر زمانی که لازم بداند برای ماندش، دست به جنایت و توطئه می‌زند به‌طوری که دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران که در راس آنها آمریکا و اسرائیل قرار دارند در طول سال‌های گذشته برای ضربه به نطام جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های زیادی را طراحی کردند که با فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی و حضور مردم، این توطئه‌ها خنثی شده است.

یاسینی‌کیا با اشاره به اغتشاشات سال گذشته در کشور افزود: سال قبل بود که همین اسرائیل و آمریکا جنگ ترکیبی را در کشور ایجاد کردند و سعی کردند تا جنگ را به عمق خاک ایران بکشانند ولی توطئه آنها محقق نشد و امروز شاهد جنگ در میان رژیم صهیونیستی هستیم که مکر و حیله‌شان به خودشان برگشت.

 

ملت‌های زیادی خواهان ایستادگی و پیروزی محور مقاومت هستند

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی ملتها از نیروهای مقاومت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت از گروه‌های مختلفی تشکیل شده و تا به امروز چنین پشتوانه عمومی ملت‌ها را در دنیا احساس نکرده بودند اما با طوفان الاقصی، امروز نیروهای مقاومت می‌دانند که ملت‌های زیادی خواهان ایستادگی و پیروزی محور مقاومت بوده و محکم‌تر از همیشه برای اقتدار و پیروزی جبهه مقاومت و پیروزی غزه تلاش می‌کنند.

 

حمایت از آرمان فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی

همایون رهبران کارشناس سیاسی اظهارداشت: بعد از طوفان الاقصی شاهد شکل‌گیری خیز ملت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم، موضوع بیداری اسلامی که از سال‌های قبل مورد نظر همه اندیشمندان و صاحب نظران و به خصوص مقام رهبری بود، الان شاهد بروز و ظهور بیداری اسلامی در بین کشورهای مسلمان، عرب و حتی خارج از منطقه هستیم.

وی افزود: حتی در بین قدرت‌هایی مانند روسیه و چین هم شاهد این بیداری اسلامی هستیم و در هیچ مقطعی از تاریخ معاصر به این اندازه شاهد خیزش و خروش ملتها در حمایت از مردم مظلوم غزه و انزجار و نفرت از رژیم اشغالگر را ندیدم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اجتماعات عظیمی که طی چند روز گذشته در عراق، یمن، حتی کشورهایی مانند اردن بودیم و شاهد یک انسجام و همبستگی بین ملتها هستیم،  قبلاً اگر حمایتی از آرمان فلسطین شکل می‌گرفت بیشتر به صورت جزیره‌ای بود اما امروز علاوه بر بیداری ملتهای دنیا شاهد یک وجه مشترکی بین این ملتها هستیم و آن حمایت از آرمان فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی است.

رهبران عنوان کرد: جنایتی که صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه مرتکب شدند سبب شد تا ملت‌هایی زیادی از این اقدام غمگین شده و نفرت آنها از اسرائیل چند برابر شود اما تمامی مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، مدعیان حقوق بشر، دیده‌بان حقوق‌بشر آزمون و امتحان بسیار بدی را از خود به نمایش گذاشتند و این موضع‌گیری بیش از هر چیزی اعتبار و جایگاه این نهادهای بین‌المللی را متزلزل کرد و نشان داد که این سازمان در چنین شرایطی فقط سکوت اختیار کرده‌اند.

 

تنهاگزینه پیش روی ملت مظلوم غزه و فلسطین‌ گفتمان مقاومت است

وی بیان کرد: مشخص شد تنها گزینه پیش روی ملت مظلوم غزه و فلسطین‌ گفتمان مقاومت است و با ایستادگی و مقاومت می‌توانند اسرائیل را نابود کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به توطئه اسرائیل در جنگ ترکیبی سال گذشته گفت: سال گذشته در این مقطع شاهد ناآرامی‌هایی در داخل کشور بودیم که در حمایت از به اصطلاح حقوق زنان شکل گرفت که عده‌ای با شعار فریبنده «زن، زندگی، آزادی» در پی یک رخداد مشکوک، کشور را به آشوب کشیدند و یکی از کانون‌هایی که تمام‌قد، حمایت کرد اسرائیل بود که هم حمایت مادی و معنوی و رسانه‌ای داشت و هر لحظه بر آتش اغتشاشات می‌دمید.

رهبران اظهارداشت: الان می‌بینیم که دست خدا یاریگر مظلومان عالم است و رژیمی که مدعی حمایت از زن بود، جنایاتی را مرتکب شده که در طول تاریخ بشریت بی‌سابقه است و این اقدام، چهره مدعیان و کسانی که حامی شعار«زن،زندگی، آزادی» بودند را بیشتر مشخص کرد.

وی افزود: کجا هستند کسانی که پارسال یقه پاره می‌کردند، کجا هستند برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای در حمایت از زنان، لباس سیاه بر تن کردند اما الان در فاجعه غزه شادی و هلهله می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اینترنشنال که با حمایت مالی اسرائیل فعالیت دارد، این رسانه‌ها و حامیان شعار زنان، دستشان رو شده و آنچه می‌خواستند در کشور ما باشد، در اسرائیل رخ داد اما آنچه در چشم‌انداز این طوفان می‌بینیم، این بشارت را می‌دهد که گلوی رژیم جعلی اسرائیل با بیداری کشورهای مظلوم فشرده می‌شود و این موجب خفه شدن و نابودی رژیم خواهد شد.

 

جوشش غیرت در رگ‌های ملت‌ها برای دفاع از غزه

رهبران اظهارداشت: بهترین تحلیل را از اظهارات خود بایدن بعد از سفر به سرزمین‌های اشغالی باید شنید، اگرچه هدف از این سفر حمایت معنوی از رژیم جعلی اسرائیل بود و قرار شد به دنیا مخابره شود که آمریکا در کنار اسرائیل است  اما در اظهارات خود حماس را تروریست معرفی می‌کند و می‌خواهد حقیقت را وارونه جلوه دهد، لذا سعی داشت رژیمی که تا دندان مسلح است را تطهیر کند و فلسطین را تروریست معرفی کند.

وی با بیان اینکه ملتها به دنبال محور اسرائیل هستند، گفت: امروز مردم دنیا می‌دانند که اسرائیل چه جنایت‌هایی را با همراهی آمریکا انجام داده لذا با سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطین، خشم و نفرت خود را فریاد می‌زنند اما وعده الهی محقق می‌شود و چه کسی باور می‌کرد در منطقه گروه‌هایی تشکیل شود که اگر اذن ولی‌امر مسلمین صادر شود ذره‌ای از اسرائیل باقی نمی‌ماند و این غیرت امروز در بین ملتها می‌جوشد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اینکه همه ملتها گوش به فرمان رهبری هستند، این نوید را می‌دهد که نظام امام و امت شکل گرفته است و این مقدمه ظهور است و امروز ملتها آزمونی را می‌دهند که برای ظهور همه با هم در زیر پرچمش باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از