حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
عضو هیات علمی دانشگاه لرستان:

قیام عاشورا ماندگاری دین را تثبیت کرد

قیام عاشورا ماندگاری دین را تثبیت کرد

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: اربعین در امتداد قیام عاشورا است و قیام امام حسین(ع) ماندگاری دین را تثبیت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فلاحی‌اصل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: قیام سیدالشهدا(ع) در جهان بشریت منحصر به فرد است و چنین قیامی در طول تاریخ هیچگاه رخ نداده، قیامی که امام حسین(ع) همه یاران و خانواده را به میدان آورد چرا که قیامی سرنوشت‌ساز بود.

وی افزود: قیام عاشورا سبب شد تا دین از خطری که دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند در امان بماند و در واقعه کربلا بود که سیدالشهدا(ع) توانست چهره دوم و واقعی دشمن را به خوبی به همه جهانیان نشان دهد چرا که دشمن آن زمان از هیچ جنایت، فساد، تبعیض، حق‌کُشی و نادیده گرفتن حقوق مردم دریغ نکرده بود و سعی داشت تا دین را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: بخش زیادی از قیام عاشورا بر عهده سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا بود که جان خود را در این راه تقدیم کردند اما بخش دیگری که بسیار حائز اهمیت است بر عهده حضرت زینب(س) بود که توانست پیام مهم خون امام حسین(ع) را به همه دنیا منتقل نماید.

فلاحی‌اصل با اشاره به رسالت حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا، گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا توانستند جامعه مسلمانان را باخبر کنند از آنچه که در واقعه کربلا رخ داده بود و وقتی کاروان اسراء در شهرها خودشان را به مردم معرفی کردند که عزیزان پیامبر(ص) هستند، دنیا متوجه چهره و نیت پلید دشمن شد.

وی یادآور شد: حضرت زینب(س) به عنوان بانوی قهرمان کربلا با اُبهت و شجاعت توانست پیام واقعه عاشورا را به دنیا برساند لذا نقش این بانوی بزرگ یک نقش اصولی بود و با شهادت امام حسین(ع) و یارانش در واقع دین خدا بیمه شد.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه اربعین در امتداد قیام عاشورا است، ادامه داد: عظمت قیام عاشورا تا جایی است که می‌بینیم مراسم راهپیمایی اربعین با حضور میلیون‌ها نفر از زائران سراسر دنیا برگزار می‌شود و قیام امام حسین(ع) ماندگاری دین را تثبیت کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از