حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

هشدار نارنجی جوی در لرستان صادر شد

هشدار نارنجی جوی در لرستان صادر شد

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه به جو لرستان گفت: این سامانه بارشی مخاطرات برف و باران را در پی دارد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه وارد جو لرستان میشود که با توجه به فعالیت این سامانه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی مخاطرات برف و باران را در پی دارد افزود: سامانه بارشی مذکور جنوب شرق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دوشنبه شب از جو استان خارج می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب در استان عنوان کرد: کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، ریزش کوه، مسدودی راه‌های روستاها، اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.

وی به لزوم احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر استان لرستان تاکید کرد و گفت: رانندگان درصورت تردد تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.

اکبری تصریح کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی، دستگاه‌های اجرایی و امدادی لرستان آمادگی لازم را داشته باشند و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از