حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
استاندار لرستان:

لرستانی‌ها در همه انتخابات مشارکت بالا داشته‌اند

لرستانی‌ها در همه انتخابات مشارکت بالا داشته‌اند

استاندار لرستان گفت: مردم لرستان در صحنه‌های انتخاباتی با توجه به تاکید امامین انقلاب پیش‌قدم بوده و در پای صندوق‌های رای جز استان‌های پر مشارکت در کشور هستند‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، فرهاد زیویار عصر امروز در دومین همایش اقشار، نخبگان، فرهنگیان و حلقه‌های میانی که در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: استان لرستان ۱۲ شهرستان، ۳۶بخش، ۹۰دهستان، هزار و ۳۶۴ دهیاری و ۱۶۵دهیاری در حال تصویب دارد که جمعیتی بالغ‌بر یک‌میلیون و ۸۰۰ هزارنفر در این استان حاصلخیز و دارای منابع و مواهب خدادادی زندگی می‌کنند، حق‌آبه این استان حاصلخیز باعث ذخیره‌سازی روان‌آب می‌شود که مشکلات اقتصادی و اجتماعی با این مسئله تقلیل پیدا می‌کنند.

وی افزود: لرستان یک استان شناسنامه‌دار و تاریخی در کشور ایران است که به گواه فرهنگ، آداب و رسوم و تحقیقات باستان‌شناسی زندگی بشر در این منطقه چندین هزار سال قدمت دارد، از نظر مذهبی در ۱۰۰سال اخیر علمای بزرگی از این استان برخاسته‌اند که در صدر آن‌ها آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله کمالوند قرار دارند.

استاندار لرستان تصریح کرد: این استان در جریان انقلاب و در ابتدای انقلاب شهیدانی را تقدیم کشور کرده است و در جنگ تحمیلی مردم لرستان با تمام قوا در جبهه و جنگ حضور پیدا کردند که نتیجه این حضور ۶ هزار و ۵۵۶ شهید بوده است، بعد از دفاع مقدس لرستانی‌ها در دفاع از حرم و محبت اهل بیت(ع) پیش قدم بودند.

زیویار بیان کرد: لرستانی‌ها در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۱ شهید تقدیم کشور کردند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند لرستانی‌ها به شجاعت، صداقت، وفاداری و رفاقت شهرت دارند که پشتیبان جدی نظام و ولایت خواهند بود، گله‌مندی‌های درون خانوادگی وجود دارد که ان‌شاءالله به همت دولت انقلابی برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: هرگاه نظام نیاز داشته مردم لرستان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرده‌اند و در فتنه‌ها جلوتر از بسیاری شهرها پیش‌قدم شدند، در فتنه ۸۸ لرستانی‌ها در روز ۸ دی ماه حماسه رقم زدند و از کیان نظام دفاع کردند، راهپیمایی‌های ۲۲بهمن و ۱۳آبان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گواه این موضوع است. 

استاندار لرستان گفت: مردم لرستان با حضور در صحنه‌هایی چون اربعین، محرم و دیگر مراسمات در حب به اهل‌بیت(ع) شوری وصف‌نشدنی از خود نشان می‌دهند، عشق این مردم به امام حسین(ع) و حضور در مراسم گل‌مالی به نحوی است که هیچگاه این عزاداری‌ها را نسبت به عزیزان خود در این سطح انجام نمی‌دهند.

زیویار یادآورشد: مردم لرستان در صحنه‌های انتخاباتی با توجه به تأکید امامین انقلاب پیش‌قدم هستند و در پای صندوق‌های رأی جزء استان‌های پر مشارکت در کشور هستند‌.

وی خاطرنشان کرد: لرستان سرزمین مردمانی است که در عشق و ارادت به اسلام، اهل بیت(ع) و وطن، حضور در صحنه‌های مختلف دفاع از کشور و محافظت از ارزش‌های ایران اسلامی جزء وفادارترین و صادق‌ترین‌ها بوده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از