حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
نماینده مردم پلدختر و معمولان تاکید کرد:

لزوم تسریع در اطفاء حریق جنگل‌های پلدختر

لزوم تسریع در اطفاء حریق جنگل‌های پلدختر

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بر تسریع در اطفاء حریق جنگل‌ها و اراضی ملی این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید حمید رضا کاظمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف عمیق از آتش‌سوزی جنگل‌های نواحی شمال غرب  پلدختر از استانداری لرستان به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان خواست تا با بسیج تمام امکانات در جهت مهار هرچه سریعتر آتش‌سوزی تلاش خود را به عمل آورد.

وی افزود: جنگل‌های بلوط لرستان ذخایر استراتژیک اکوسیستم غرب کشور می‌باشند و متاسفانه در این آتش‌سوزی نه تنها گونه ارزشمند بلوط بلکه گونه‌های متعدد و مختلف جانوری و گیاهی آسیب جبران ناپذیر دیده‌اند.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باتوجه به گرمسیر بودن مناطق پلدختر و معمولان و دارا بودن بیشترین دمای هوا نسبت به سایر مناطق استان انتظار می‌رود سطح امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی، در این دو شهرستان در وضعیت مطلوبتری باشد و دستگاه‌های ذی‌ربط ضمن پیش‌بینی بحران‌ها در فصول گرم سال، آمادگی بهتر و کامل‌تر داشته باشند.

وی ضمن تشکر از تلاش تمامی مقامات استان، شهرستان و دستگاه‌ها، نیروها و مردم محلی که در طول دو روز گذشته بسیجی‌وار نسبت به مهار آتش متحمل زحمات زیاد شدند گفت: از مقامات قضایی درخواست داریم چنانچه در حریق پیش آمده شخص یا اشخاصی عامداً دخیل بوده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و مجازات بازدارنده علیه آنها اعمال شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از