حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

مجلس تراز انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام

مجلس تراز انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام

هفتم خرداد سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که مجلس تراز انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار شد، نهادی در راستای قانون‌گذاری و تصویب مصوبات از منتخبان مردم تشکیل شد که در روز هفتم خرداد ماه ۱۳۵۹ اولين جلسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مردم در شهرهای مختلف کشور انتخاب شده تا در این نهاد بتوانند با مشورت و همکاری، با اولویت قرار دادن مصوبات در راستای قانون‌گذاری اقدام نمایند و تاکنون نمایندگان مجلس در ۱۱ دوره توانستند مصوباتی را تصویب کنند که در راستای اهداف نظام بوده است.

 

در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس جایگاه بسیار مهمی دارد از همین رو به این نهاد، خانه ملت نیز گفته می‌شود، محلی که جمعی از منتخبان مردم برای ریل‌گذاری در برخی از امور مصوباتی را به تصویب می‌رسانند.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دوری از حواشی می‌توانند در راستای رسالتی که بر عهده دارند برای تحول و توسعه در کشور اقدام کنند که این مهم یکی از مهم‌ترین انتظارات مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 

در اسفند ماه سال گذشته انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی برگزار شد و مردم از بین نامزدهای انتخاباتی، منتخبان خود را انتخاب کردند، منتخبانی که اهداف و برنامه‌های خود را در ایام تبلیغات بیان کرد و امروز هفتم خرداد، آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی است که باید برای تحقق بخشیدن به برنامه‌ها و اهدافی را که طراحی کردند بودند اقدام نمایند.

 

امروز و طی مراسمی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسماً افتتاح می‌شود، مجلس متشکل از ۲۹۰ نماینده از شهرهای مختلف کشور که از این تعداد ۱۴ نماینده زن و ۲۷۶ نماینده آقا هستند و از این تعداد ۹ نماینده از لرستان در مجلس دوازدهم حضور دارند.

 

 

نمایندگان با روحیه جهادی در مسیر خدمت تلاش کنند

 

معصومه صارمی یکی از شهروندان لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: در ۱۱ اسفند ماه سال گذشته ملت ایران با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، پایبندی خود را به نظام و انقلاب نشان دادند و ثابت کردند همیشه در راستای اهداف انقلاب در صحنه حضور دارند که این حضور دشمن را ناامید کرد.

 

وی افزود: همه منتخبان مردم در ایام تبلیغات، برنامه‌های مختلفی را ارائه دادند که اگر به مجلس راه یابند سعی می‌کنند به آن‌ها جامعه عمل بپوشانند و امروز مردم از نمایندگان انتظار دارند که مردم‌دار باشند و برای پیشبرد و تحقق اهداف انقلاب، برنامه‌ها و طرح‌هایی که مطرح کردند، تلاش کنند.

 

شهروند لرستانی تصریح کرد: هفته گذشته ملت ایران رئیس جمهور محبوب، مردمی، جهادی و خستگی ناپذیری را از دست دادیم لذا انتظار داریم که هر یک از نمایندگان با تاسی از رفتار و عمل شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت برای خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات همه تلاش خود را به کار گیرند.

 

صارمی بیان کرد: منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی اولویت را مد نظر داشته باشند و بیشتر از همه برای حل مشکلات جوانان برنامه‌ریزی نمایند، جوانانی که نقش مهمی در آینده کشور دارند لذا موفقیت مجلس دوازدهم در گِرو همدلی و هماهنگی نمایندگان است.

 

وی گفت: نمایندگان مجلس در قانون‌گذاری و نظارت می‌توانند به گونه‌ای در کشور عمل کنند که نتیجه آن را در تحول و توسعه مشاهده کنیم لذا از نمایندگان استان لرستان هم انتظار می‌رود با توجه به مشکلات استان، با همدلی و برنامه‌ریزی و مشورت برای رفع این مشکلات اقدام نمایند.

مجلس تراز انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام

 

نقش مجلس تراز انقلاب در پیشبرد اهداف نظام 

 

همایون رهبران تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفتم خرداد سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: با یک نگاه به قانون اساسی می‌توان دریافت که مجلس شورای اسلامی تاثیرگذاری زیادی در جامعه دارد لذا قوه مجریه در بین سایر قوا می‌تواند به رسالتی که بر عهده دارد به گونه‌ای عمل کند که ریل‌گذاری را ایجاد کند.

 

وی افزود: هر قانونی که در هر بخشی به تصویب می‌رسد، نقطه عطف و آغاز آن به مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد لذا مجلس قوی، پویا، انقلابی و مجلسی در تراز انقلاب اسلامی ایران باشد می‌تواند در پیشبرد اهداف انقلاب اثرگذار باشد.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با روحیه جهادی و انقلابی در این مسیر نقش خود را به خوبی ایفا کنند و اگر نمایندگان به همان شأن نمایندگی که نظارت و قانون‌گذاری است توجه ویژه داشته باشند و از حواشی دور باشند می‌توانند گام‌های بلندی برای توسعه کشور بردارند.

 

رهبران بیان کرد: اگر نمایندگان مجلس در مسائل داخلی، سیاسی، بین‌المللی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موارد به دو مولفه مهم قانون‌گذاری و نظارت توجه داشته باشند و بر این مدار حرکت کنند می‌توانند موفق باشند که این موارد از انتظارات مردم نیز محسوب می‌شود.

 

اتحاد نمایندگان و تلاش برای رسیدن به قله

 

وی با اشاره به اینکه ما به قله نزدیک هستیم، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با نگاه به تمدن‌سازی کارش را آغاز نماید و لازم است که هر یک از نمایندگان، مختصات افق قله‌ای را که رهبری مطرح نمودند را به خوبی بشناسند از همین رو با توجه به موقعیت حساسی که شاهد بیداری انسانی در دنیا هستیم و روز به روز نفوذ انقلاب اسلامی ایران در جهان رو به افزایش است، لازم است نمایندگان با یَد واحد بتوانند در مسیری که طراحی شده حرکت کنند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی مهم‌ترین راهبرد و توطئه دشمن را ایجاد دو قطبی سازی در جامعه برشمرد و افزود: دشمن تلاش دارد تا در فضای مجلس شورای اسلامی بتواند با ایجاد دو قطبی به هدفش برسد لذا باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فراکسیون‌ها، هیات‌رئیسه و سایر موارد با کار کارشناسی اقدام نمایند و تنها عاملی که در این زمینه می‌تواند سد راه دشمن شود، وحدت و اتحاد نمایندگان است.

مجلس تراز انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف نظام

 

رسالت نمایندگان در تحول و توسعه جامعه

 

محمدجواد صادقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی خانه ملت است که نمایندگان با کسب آراء در انتخابات راهی مجلس می‌شوند که نمایندگان تراز انقلاب، عملکرد و تصمیمات آنان به نفع مردم بوده و در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند.

 

وی افزود: نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار حائز اهمیت است چرا که تصمیمات آنان در وضع قوانین و تصویب مصوبات می‌تواند باعث رشد و تعالی جامعه باشد از همین رو مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم نظام مقدس اسلامی در راستای رسالتی که به عهده دارد باید بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وظیفه ذاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت است و نباید منتخبان مردم در اموراتی مانند عزل و نصب مدیران به نفع خود اقدام کنند.

 

صادقی بیان کرد: رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود، شاخص‌های مجلس پویا و قوی را بیان نموده است، از همین رو نمایندگان باید در راستای اهداف مردم تلاش کنند و اگر نمایندگان به دور از  حاشیه‌ها و برای رضای خدا و تامین منافع مردم کار کنند، مشکلات برطرف می‌شود و انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به قله لازم است که با همدلی و همفکری قوانینی تصویب کنند که باعث پیشرفت نظام مقدسی جمهوری اسلامی ایران باشد. 

 

وی یادآور شد: کار جهادی و شبانه‌روزی در راستای خدمت به مردم، مهم‌ترین مولفه‌ای است که باید مد نظر نمایندگان باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از