حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

محرم ماه دلدادگی به مکتب امام حسین(ع)

محرم ماه دلدادگی به مکتب امام حسین(ع)

محرم ماه تجلی و دلدادگی به مکتب امام حسین(ع) است که ارادتمندان با عزاداری و انتقال پیام این قیام، ارادت خود را نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محرمی دیگر از راه رسید، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه حزن و اندوه سرور و سالار شیهدان که با قیامش راه ایستادگی در برابر ظلم و زورگویان را تا همیشه تاریخ به بشریت نشان داد.


پرچم‌های سیاه بر در و دیوار شهر برافراشته است، پارچه‌های سیاه، سربندهای منقش به نام امام حسین(ع)، طبل‌های ریز و درشت، سنج و پرچم‌ها در بازار به چشم می‌خورد و کودکان مانند همیشه بی‌تاب و بی‌قرار رسیدن ماه محرم هستند تا در این ایام، زنجیرهایی بر دوش زنند و یا با سینه‌زنی نشان دهند که پیرو راه امام حسین(ع) هستند.


محرم که از راه می‌رسد، همه ارادتمندان به خاندان امام حسین(ع) زیر یک خیمه به عزاداری می‌پردازند، اینجا فقیر و غنی معنایی ندارد، اینجا همگی در کنار هم در غم شهادت فرزند حضرت فاطمه(س) بر سر و سینه می‌زنند.


این روزها پیراهن‌های سیاه آماده می‌شوند تا به رسم ادب و ارادت در سالروز شهادت امام حسین(ع) پوشیده شود، حسینیه‌ها، هیئت‌های عزاداری و مساجد زیادی سیاهپوش می‌شوند تا در این ایام میزبان دسته‌های عزاداری و مردمی شوند.


جوانان و نوجوانان باز هم مثل همیشه پیشتاز برای مهیا کردن برنامه‌های عزاداری محرم هستند، جوانانی که حسین برایشان معنایی خاص دارد، همان امامی که تا نامش برده می‌شود، با همه وجود نشان می‌دهند که آماده هستند تا در مکتب سرخ شهادت گام بردارند.


محرم که می‌رسد، تشنگی طفلان کربلا و شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) دل و ذهن انسان را راهی کربلا می‌کند، اما عاشورا، فریاد حق است همان حقی که امام حسین(ع) و یارانش در این مسیر جان خود را تقدیم کردند.

محرم ماه دلدادگی به مکتب امام حسین(ع)

محرم فرصتی برای تبیین فلسفه قیام عاشورا است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین فلسفه قیام عاشورا است و باید تلاش کرد تا علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، فلسفه این قیام و اهداف امام حسین(ع) به خوبی بیان شود.


وی افزود: قیام عاشورا درسی ماندگار برای همه بشریت است که نشان داد باید در برابر ظالمان ایستاد و پیروزی نهایی از آنِ جبهه حق است و امروز می‌بینیم که بسیاری از کشورها با تاسی از مکتب امام حسین(ع) در برابر یزیدیان زمان ایستاده‌اند و در این راه نیز به شهادت می‌رسند.


کارشناس مسائل دینی با اشاره به تلاش دشمن برای جدا کردن نسل جوان از باورهای دینی و اعتقادی، تصریح کرد: دشمنان تلاش دارند تا با انحراف افکار جوانان آنها را از رسیدن به معنای واقعی و اهداف قیام عاشورا بازدارند و برای این توطئه شوم خود سعی می‌کنند با ایجاد شبهه، ذهن جوانان را منحرف کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) پُر از درس‌هایی است که نسل جوان می‌توانند با استفاده از این درس‌ها در مسیر حق، قدم ‌هایی محکم بردارند لذا باید تلاش کرد آموزه‌های دینی و قرآنی در کنار فلسفه قیام کربلا به خوبی بیان شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را هدف امام حسین(ع) برشمرد و افزود: امروز باید این مسئله مهم به خوبی تبیین شود و رسالت همه افراد در جامعه این است که امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند و محرم بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است.


کارشناس مسائل دینی یادآور شد: در این ایام مجالس عزاداری و روضه برپا می‌شود و سعی کنیم کودکان را از همان سنین کودکی با این مجالس آشنا کنیم و علاوه بر عزاداری، از آموزه‌های دینی بهره‌مند شده و با زندگی و راه و روش امام حسین(ع) بیشتر شوند.

محرم ماه دلدادگی به مکتب امام حسین(ع)

فعالیت ۳۵۰۰ هیئت مذهبی در لرستان

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قدرتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، اظهارداشت: همزمان با ماه محرم برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که از جمله همایش طلایه‌داران و پیشواز محرم برگزار شده است که تلاش شده برنامه‌های امسال با کیفیت بیشتری برگزار شود.


وی افزود: از ابتدای ماه محرم نیز برنامه‌هایی از جمله همایش رهروان زینبی، ربحانه‌های حسینی، احلی من العسل اجرا و نمایشگاه مقاومت برپا می‌شود البته امسال برنامه‌ریزی شده تا اجتماع بزرگ هیئت‌های زنجیرزنی در خرم‌آباد نیز اجرا شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: برای ایام محرم بیش از یک‌هزار مبلغ در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها حضور دارند و در راستای تبیین فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام و بیان آموزه‌های دینی و قرآنی فعالیت خواهند داشت.


حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در روز ششم محرم در همه شهرهای استان برگزار خواهد شد که این برنامه در مرکز استان در مصلی‌الغدیر با حضور شیرخوارگان حسینی اجرا خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه امسال ۵۰۰ هیئت به هیئت‌های عزاداری اضافه شده است، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ هیئت عزاداری در استان وجود دارد که قبل از فرا رسیدن ماه محرم برنامه‌ توجیه هیئت‌ها برگزار شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از