حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی

محور مقاومت هیمنه آمریکا را به هم ریخت

محور مقاومت هیمنه آمریکا را به هم ریخت

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان با بیان اینکه قدرت فرهنگی و اعتقادی انقلاب اسلامی، قدرت آمریکا را به چالش کشیده است گفت: محور مقاومت هیمنه آمریکا را به هم ریخت.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با بیان اینکه در دوران رژیم پهلوی خیانت‌های فراوانی از جمله خیانت‌های سرزمینی و حیثیتی به ملت ایران شد، اظهار داشت: در خیانت‌های سرزمینی بخش‌هایی از سرزمین ما را به تاراج داده یا به کشورهای دیگر بخشدند.

وی افزود: در زمان پهلوی خیانت‌های حیثیتی فرهنگی زیادی علیه ملت ایران انجام شد که یکی از این موارد تصویب قانون کاپیتولاسیون بود، این قانون اجازه می‌داد که خارجی‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها داخل ایران هر جنایتی می‌خواهند مرتکب شوند و دستگاه قضا و دادگاه‌های ایران حق رسیدگی به این جنایات در داخل ایران را نداشتند که این اوج ذلت برای یک دولت، کشور و ملت بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان با بیان اینکه یکی از کسانی که علنی در مقابل کاپیتولاسیون ایستاد حضرت امام خمینی (ره)بود که به مردم آگاهی و بصیرت داد و بر علیه آمریکایی‌ها و شاه سخنرانی و اقدام کرد، عنوان کرد: مستشاران آمریکایی در داخل کشور ایران هر اقدامی می‌خواستند انجام داده و حتی عزل و نصب‌های مدیران عالی رتبه ایران باید با مستشاران آمریکایی‌ هماهنگ می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تصویب قانون کاپیتولاسیون نمادی شد برای اینکه همه مردم بدانند و تاریخ قضاوت کند که پهلوی در برابر آمریکایی چه ذلت‌هایی را پذیرفته است بیان کرد: مردم ایران این ذلت را نپذیرفته و امام خمینی(ره) منادی ایستادگی در برابر ظالمان شده و قانون کاپیتولاسیون را یک قانون ضالمانه دانست و در مقابل آن ایستاد.

درویشی با بیان اینکه ما باید این روز را گرامی داشته و شجاعت و عظمت امام خمینی(ره) را ارج بگذاریم، گفت: بیداری مردم ایران با حرکت انقلابی امام خمینی(ره) در سال 42 آغاز شد و این بیداری با تربیت کادر بزرگ و انقلابی که امام(ره) انجام دادند ادامه پیدا کرده و اوج این نقطه بیداری به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی با اشاره به اینکه اگر حرکت بیدارگرایانه و آگاهی بخش امام خمینی (ره) نبود انقلاب اسلامی به نتیجه نمی رسید تصریح کرد:امام خمینی(ره) از سال 42 تا 57 به مدت 12سال به آگاهی‌بخشی پرداخت و پیروزی انقلاب نتیجه اقدمات امام خمینی (ره) بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با افشاگری‌ها و حرکت‌هایی که انجام دادند مردم را بیدار کردند و آنها با تبعید امام (ره) هم نتوانستند جلوی بیداری مردم ایران را بگیرند، امام(ره) این پایه را قرار داد و این بیداری منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار داشت: امروز هم اگر مردم آن بیداری را حفظ کرده و به بیانات مقام معظم رهبری توجه کرده و در آن مسیر حرکت کنند پیروزی از آن ملت ایران است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان عنوان کرد: هر زمانی که ما در مقابل دشمن  بیداری و بصیرت داشته باشیم طبق گفته مقام معظم رهبری همیشه در مقابل دشمن پیروز هستیم.

وی با اشاره به عصبانیت سیاستمداران آمریکایی علیه ملت ایران افزود: دلیل این عصبانیت این است که ایران زیر بار سلطه، ظلم و زور نرفته و توطئه و اقدام آنها در منطقه با بیداری که ایران انجام داده خنثی شده است. 

درویشی با اشاره به اینکه ایران گوش به زنگ آمریکا نبوده و با اقدامات انجام شده قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است تصریح کرد: قدرت فرهنگی و اعتقادی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد قدرت آمریکا را به چالش کشیده و انسجامی در منطقه به اسم محور مقاومت ایجاد کرده که این محور مقاومت هیمنه آمریکا را به هم ریخته است.

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل در منطقه دست نشانده آمریکاست و رژیم صهیونیستی به سبب انسجام و پشتیبانی که ایران در محور مقاومت انجام داده امروز رو تزلزل و نابودی است و آمریکا از این اقدام خشمناک است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان: گفت آمریکایی‌ها وقتی مهره دست نشانده خود در منطقه را متزلزل می‌بینند از کسی که این اقتدار را در منطقه و محور مقاومت ایجاد کرده خشمگین می‌شوند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از