حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

مراکز نفس در 5 شهر لرستان راه‌اندازی شد

مراکز نفس در 5 شهر لرستان راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراکز نفس در ۵ شهر لرستان راه‌اندازی شده و سایر شهرستان‌ها نیز باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی مرکز نفس اقدام کنند.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهرام دلفان با اشاره به اجرای مصوبات جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، اظهارداشت: همه واحدها ملزم به ارائه گزارش مستند و تصویری در قالب درخواستی قرارگاه جوانی جمعیت هستند و لازم است واحدها نسبت به پاسخ‌دهی به موقع درخصوص مکاتبات مربوط به قرارگاه توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: تحقق اهداف جوانی جمعیت وظیفه مهمی است که نیازمند راهکارهای جدید، خلاقیت و اقدامات بلندمدت است و برای تحقق این امر لازم است در انجام وظایف مداومت وجود داشته باشد و مباحث فرهنگی و اجتماعی نباید فراموش شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در بحث جوانی جمعیت عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند و این موضوع باید از ابعاد مختلف بررسی شود و می‌توان از ظرفیت متخصصین در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

دلفان بیان کرد: مرکز پیشگیری از سقط عمدی جنین تاکنون در پنج شهر استان لرستان راه‌اندازی شده و سایر شهرستان‌ها نیز باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی مرکز نفس اقدام کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون هشت نفر به مراکز نفس استان مراجعه کرده و اقدامات حمایتی برای آن‌ها صورت گرفته است و همچنین آزمایشات سطح یک بارداری برای مراجعین مراکز نفس در آزمایشگاه‌های بهداشت انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآورشد: در این راستا، در کنار ۶۰ میلیون تومان وام ازدواج به دانشجویان، ۵۰ میلیون تومان دیگر وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل درنظر گرفته شده است و فراخوان آن را نیز اعلام کرده‌ایم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از