حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان بسیج اساتید:

مرجعیت علمی کشور از مسئولیت‌های بسیج اساتید است

مرجعیت علمی کشور از مسئولیت‌های بسیج اساتید است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: تعمیق روحیه انقلابی، مشارکت در خدمت به مردم به‌خصوص مناطق محروم و تلاش برای مرجعیت علمی کشور از جمله مسئولیت‌هایی است که بسیج اساتید برای خود تعریف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید صبح امروز در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران به مناسبت روز ملی بسیج اساتید و سالگرد شهید چمران در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی طی سخنانی یاد و نام شهدای علمی را گرامیداشت.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰۰ نشست هم‌زمان با این نشست در دانشگاه‌های مختلف کشور و حضور ۳۱ هزار استاد بسیجی در این نشست‌ها ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: قرار بود شهید رئیسی سخنران این نشست باشند که با شهادت این عزیزان این مسئله امکان‌پذیر نشد. لذا امروز در خدمت دکتر علم الهدی همسر ایشان و خانواده شهدای خدمت خواهیم بود.

مردانی گفت: ۳۳ هزار عضو هیئت‌علمی به‌صورت رسمی عضو سازمان بسیج اساتید هستند و دو نقش جهاد تبیین، ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و کمک به حل مسائل کشور و کارآمدی نظام حکمرانی را با توجه به تخصص‌های مربوطه دنبال می‌کنند.

وی گفت: تعمیق روحیه انقلابی، مشارکت در خدمت به مردم به‌خصوص مناطق محروم و تلاش برای مرجعیت علمی کشور از جمله مسئولیت‌هایی است که بسیج اساتید برای خود تعریف کرده است.

مردانی به مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: کمک به بروزآمدی سیاست‌های علم و فناوری کشور، اصلاح مقررات، هدایت و جهت‌دهی به علم در راستای نیازها و اولویت‌های کشور، به میدان آوردن ظرفیت علمی، کمک به شناسایی مسائل کشور، ارائه راه‌حل و کمک به پیاده‌سازی راه‌حل‌ها از دیگر اولویت‌های بسیج اساتید است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری از رئیس‌جمهور آینده خواست از ظرفیت بی‌نظیر نخبگانی این سازمان در سراسر کشور و توانمندی آن‌ها در موضوعات تخصصی مختلف بهره‌مند شود.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از