حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

مشارکت حداکثری در انتخابات همچون معجزه است

مشارکت حداکثری در انتخابات همچون معجزه است

ائمه جمعه لرستان با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح، گفتند: انتخابات و مشارکت حداکثری همچون معجزه است چراکه معجزه، امیدآفرینی برای دوستان را به همراه دارد و حضور در انتخابات هم مانند معجزه عمل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به انتخابات، اظهار داشت: انتخابات و مشارکت حداکثری همچون معجزه است چراکه معجزه، امیدآفرینی برای دوستان را به همراه دارد و حضور در انتخابات هم مانند معجزه عمل می‌کند چراکه پایه امنیت کشور ما بر دوش مردم نهاده شده است و امنیت ما از روز اول پیروزی انقلاب بر دوش مردم بوده است.

وی افزود: شهادت شهید رئیسی هنوز اندوه و غم را بر دل ما دارد ولی این اندوه را مردم بصیر ما تبدیل به یک حماسه میلیونی کردند که حضور ۱۲ میلیون نفر در تشییع پیکر شهید رئیسی، این حماسه را به یک سرمایه اجتماعی برای کشور تبدیل شد و اعتبار بین‌المللی را در جهان افزایش داد پس باید با مشارکت در انتخابات این اعتبار را حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری جلوه‌ای از اراده مردم است و مشارکت در انتخابات بر عظمت ایران می‌افزاید که انتخابات و مشارکت حداکثری امنیت‌آور است به طوری که فرزندان این سرزمین متحمل دشوارترین رنج‌ها برای ایجاد امنیت می‌شوند و امنیت کشور را ایجاد می‌کنند و با بیش از ۲۲۰ هزار شهید و هزاران جانباز و همچنان راه شهدا ادامه دارد و ما هم باید به وظیفه خود عمل کنیم و اگر شهدا در بین ما بودند آنان هم در انتخابات شرکت می‌کردند.

وی تصریح کرد: همه‌کسانی که درون خانه و بیرون خانه مخاطبانی دارند به حضور در پای صندوق‌های رای مردم را دعوت کنند و انتخابات مسابقه برای خدمت‌گزاری است و معرفی نامزد انتخاباتی باید در چارچوب قانون باشد و ساختارشکنی نکنند، کسانی که هشت سال مملکت را تعطیل کردند و تلخ‌ترین رویدادها را تحمیل کردند، فتنه‌گرانی که در سال ۸۸ دخالت داشتند و در جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ با دشمن هماهنگ شدند، این‌ها آسیب‌های زیادی به مردم وارد کردند و باید به جای مطالبه گری، پاسخگوی آسیب‌هایی باشند که وارد کردند.

شاهرخی بیان کرد: برخی دلسوز فتنه‌گرانی شدند که با رافت اسلامی مواجه شدند، مگر همین فتنه‌گران نبودند که از خرداد تا دی ۸۸ کشور را به آشوب کشیدند و مراکز دینی و اقتصادی را به آتش کشیدند و دیدیم که مدافعان حرم هزاران فرسخ از این کشور رفتند برای این که داعش به مردم آسیب نرساند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهارداشت: بعد از انتخابات باید جواب اینها داده شود و کسانی که احساس وظیفه می‌کنند به صورت منطقی و کارشناسی شده جواب دهند.

وی گفت: رئیس‌جمهور جایگاه والایی دارد، انتخاب وزرا و مدیران کل کشور در اختیار رئیس‌جمهور است و ثروت عظیم مردم که در قالب بودجه است در اختیار رئیس‌جمهور و کسانی است که انتخاب می‌شود و اگر کسی را انتخاب کنید که توانایی، دانایی، تعهد داشته باشد قطعاً دستاوردهای انقلاب را بیان می‌کند لذا هیچ چیز جایگزین حضور مردم نخواهد شد و این حماسه بزرگ با حضور مردم رقم می‌خورد.

شاهرخی با اشاره به سالروز تشکیل تبلیغات اسلامی افزود: اول تیرماه سالروز صدور فرمان امام راحل برای تشکیل تبلیغات اسلامی است که در مناسبت‌های مختلف نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند و امروز تبلیغ دین و احکامش ضروری است که استحکام پایه‌های دین به واسطه تبلیغ بوده و بسترهای لازم را برای گستر امر تبلیغ دین فراهم کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به عید غدیر گفت: این عید دو پیام دارد یکی جانشینی امام علی(ع) به‌جای پیامبر(ص) و پیام دوم جهت و مسیر حرکت برای امت اسلامی و برای تمام نسل‌ها این پیام را دارد که پیوند امام و امت برای عدالت، فضیلت، ولایت احکام الهی و ولایت الهی برای حاکمیت ولایت الهی است که برای همه مسلمانان است و در همه مذاهب، مسلمانان با پیام‌گیری از غدیر متحد شوند تا به قله‌های پیشرفت برسند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: این عزیزان توسط گروهک منافقین به شهادت رسیدند که در این حادثه شهید فخرالدین رحیمی از خرم‌آباد و شیخ محمدحسین صادقی نماینده مردم دورود و ازنا هم به شهادت رسید و باید در مورد شهادت این شهیدان کتاب‌ها نوشت.

شاهرخی اظهار داشت: شهید بهشتی مسلط بر علوم حوزوی و دانشگاهی بود و در تدبیر و مدیریت، صفا و صمیمیت بسیار ممتاز بود و دو شهید این استان نیز در این حادثه بسیار بصیر و آگاه بودند که در این مسیر به شهادت رسیدند ولی طومار منافقان پلید با شهادت این شهدا برچیده شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: این دستگاه تأثیرگذار در زندگی مردم است که بدون وقفه در ملاقات‌های عمومی مردم را می‌پذیرند و مشکلات را بررسی می‌کنند واین رویکرد پسندیده است.  

وی بیان کرد: سالروز ولادت امام علی النقی(ع) و امام موسی کاظم(ع) را در پیش داریمف دو امام عزیز که برای حاکمیت توحید و تحمل زندان، تبیین احکام و آموزه‌های اسلامی تلاش کردند.

 

رئیس‌جمهور اصلح باید در مسیر ولایت‌فقیه حرکت کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی اسدی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: ملت ایران آماده هستند تا هفته آینده در انتخابات، حماسه‌ای بزرگ را رقم بزنند و به کسی رای دهند که در مسیر ولایت فقیه حرکت کند تا بتواند در راستای پیشبرد اهداف موفق باشد.

وی افزود: شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف است که باید در این انتخابات، فرد اصلح را انتخاب کنیم، فردی که نگاه به بیرون نداشته باشد، فردی که بتواند با تکیه بر توانمندی‌های داخلی کشور را در مسیر پیشرفت هدایت نماید.

امام جمعه موقت بروجرد عنوان کرد: برای یک انتخاب اصلح، امروز باید اطرافیان نامزدهای انتخاباتی را نگاه کنیم که آن‌ها متدین و انقلابی باشند چراکه وقتی فردی منتخب می‌شود همان اطرافیان خود را در کابینه انتخاب می‌کند.

 اسدی‌نسب گفت: اگرچه همه نامزدهای انتخاباتی تائید شدند ولی باید از بین آن‌ها اصلح را انتخاب کنیم که بتواند مانند شهید رئیسی در راستای خدمت به مردم تلاش نماید.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در بروجرد یادآور شد: در این شهرستان در راستای اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفت از جمله حمایت از ۱۱۰ واحد تولیدی و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در این شهرستان در دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شده است.

امام جمعه موقت بروجرد عنوان کرد: گازرسانی به روستاها، اجرای طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد، راه‌اندازی سه درمانگاه در روستاها، راه‌اندازی خودروسازی از دیگر اقدامات در دولت شهید رئیسی بوده است.

 اسدی‌نسب تبلیغ دین را یکی از مهم‌ترین اقدامات برشمرد و اظهارداشت: تبلیغ دین، فریضه الهی است که همه نسبت به آن مسئولیت دارند لذا اول تیر سالروز تشکیل تبلیغات اسلامی است که در مسیر تبلیغ دین وظایف مهمی را بر عهده دارد.

 

عید غدیر خم، سبک زندگی و تفکر والای انسانی است

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: جریان غدیر خم و احیای آن بسیار مهم است، زیرا جز شعائر دین می‌باشد، امروز این جریان را به تمام عالم معرفی می‌کنیم، خداوند متعال در روز عید غدیرخم حجت را بر مردم تمام کرد وبه طوری که امام علی (ع) در این روز به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) معرفی شد.

وی افزود: روز غدیر، بزرگ‌ترین روز در عالم هستی است و فقط یک روز تاریخی نیست بلکه غدیر خم یک اعتقاد، سبک زندگی و فرهنگ ناب به شمار می‌رود، بعثت در واقع شروع همین جریان است و روز عاشورا و قیام امام حسین(ع) تا ظهور امام زمان(عج) برای این روز می‌باشد.

امام‌ جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت امر ولایت، عنوان کرد: برخی عبادات بایستی علنی انجام شود، مثل غدیر خم که ظهور و بروز آن اهمیت دارد و ریشه و هویت ملت ما است، باید جشن‌های این دهه باشکوه برگزار شود؛ امام(ع) قلب و مغز عالم است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات بسیار راهگشا است و همچون سنگری مستحکم سرنوشت هر ملتی را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، انتخابات موجب تحول در کشور و مایوس دشمنان و نشانه وحدت ملی و تحقق مردم‌سالاری است.

طهماسبی گفت: هر جریانی واجب است در انتخابات حضورداشته باشند، مردم ان‌شاءالله کسی را انتخاب کنند که مانند شهید رئیسی اهل عمل، مدیریت جهادی و عاشق مردم و انقلاب باشد؛ رهبری‌ انقلاب فرمودند: «در انتخابات نباید دوقطبی ایجاد شود، این تقسیم‌بندی‌های چپ و راست را کنار بگذارید، کسی که مدیریت جهادی و انقلابی دارد و اصلح هست باید انتخاب شود».

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه دنیا نظاره‌گر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: برخی، مسائل کشور را به زلف برجام گره می‌زدند، مذاکره‌ای که واقعی باشد مشکلی نیست، ولی طرف‌های مقابل همواره دروغ می‌گفتند.

وی ضمن قدردانی از خدمات دولت شهید رئیسی در شهرستان، گفت: در دولت سیزدهم سد معشوره در این دولت هشت درصد پیشرفت داشته است و بیمارستان رازی دراین دولت به ۵۶ درصد رسیده است، هم‌چنین چهارهزار تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم به مردم اعطاشده و واریانت چنار چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد نسبت به ۲۰ سال گذشته، در این دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است.

 

ضرورت انتخاب اصلح و مشارکت در انتخابات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: توجه به تصمیمات مهم کشور در شرایط حساس و عمل به وظیفه بسیار اهمیت دارد، علاقه شخصی در امر انتخابات ما را از تکلیف و وظیفه بازندارد.

وی با اشاره به اهمیت وظایف مسلمانان در جامعه اسلامی، افزود: برای تعمیم علاقه‌مان به فرد اصلح انقلابی جهادی، باید بدانیم هویت ملی جبهه انقلاب به وسعت کشور ایران اسلامی می‌باشد.

امام جمعه ازنا عنوان کرد: باید گفتمان جبهه انقلاب را در کل کشور ترویج کنیم که این پایگاه متعلق به همه ملت سربلند ایران است؛ چراکه ما به دنبال حضور حداکثری و انتخاب نیروی اصلح انقلابی و جهادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان حداقل صلاحیت‌ها را تایید می‌کند و عمده تلاش و بصیرت دهی به عهده مردم است، تصریح کرد: بایستی جامعه را به سمت حداکثر صلاحیت‌ها و لیاقت‌ها و ارزش‌ها سوق داد و نامزد در تراز انقلاب در سطح شاخصه‌های شایسته‌سالاری مدنظر رهبر عزیزمان و دلسوزان نظام را تبلیغ کنیم.

 سپهوند با اشاره به اهمیت اخلاق انتخاباتی، خاطرنشان کرد: ممکن است فردی شاخص باشد و در بین راه نظریاتش را تغییر دهد، ما با شخص کار نداریم با تفکر انقلابی و جهادی و مردمی کارداریم، کسی که هم استکبارستیز و عدالت‌جو و حامی فقرا باشد و هم کارنامه او گویای این واقعیت باشد.

 امام جمعه ازنا بیان کرد: به اطرافیان و نزدیکان نامزدها توجه کنیم، چراکه فردی ممکن است گفتمانش دینی باشد، ولی تعاملش با گروهای دیگری که به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و پشت پا به ارزش‌های دینی می‌زنند، در تضاد باشد.

وی با اشاره به این که مقابل ما دشمنی بدخواه و زیاده‌خواه قرارگرفته‌ایم، گفت: به دنبال کسی باشید که گفتمان شهدا، ولی فقیه و شهید رئیسی عزیز را دنبال می‌کند و ضمن اینکه دنبال رفع تحریم‌ها است، اهل ارتباط با جهان نیز باشد؛ اما به کسی که از توان داخلی ناامید است و تنها راه حل مشکلات کشور را مذاکرات و تعامل با دشمن می‌داند اعتماد نکنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از