حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

معلمان در دفاع مقدس درس آزادگی دادند

معلمان در دفاع مقدس درس آزادگی دادند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: معلمان علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را ارائه دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» سردار نعمت‌الله باقری در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهارداشت: همواره نقش و تاثیر آموزش در سنین قابل تربیت برای همگان آشکار است، چنانچه بسیاری از انقلاب‌ها، پیروزی‌ها و حتی شکست‌ها و عقب ماندگی‌ها ریشه در تعلیم و تربیت افراد یک ملت دارد زیرا هر جامعه با افرادی اداره می‌شود که در سال‌های متمادی و در زمان شکل‌گیری شخصیت، اعتقاد، تربیت‌پذیری و پرورش روان و جسم، دانش‌آموزان هر مملکت و متاثر از مربیان خود بوده‌اند.

وی افزود: سال‌ها تحصیلات به قشر خاصی تعلق داشت و بی‌سوادی و فرهنگ و تربیت اسلامی در تربیت غرب‌زدگان و شرق‌زدگانی محو شده بود که سکان‌دار عرصه تعلیم و تربیت بودند اما به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، معلمان آگاه و بیدار و عالم قدم به میدان گذاشتند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: معلمانی که علاوه بر تحصیلات علمی، در دانشگاه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس درس اخلاق و آزادگی را نیز از بر کرده بودند و پس از انقلاب اسلامی ایران، عدالت اجتماعی و توسعه نه در معنای متعارف غربی‌ها، بلکه در معنای واقعی که رفع فقر علمی، فرهنگی و اقتصادی است، با درایت و نظام سازی امامین انقلاب زیر پرچم اسلام که روشی کامل برای حاکمیت جامعه است، شکل گرفت.

سردار باقری عنوان کرد: امروزه کشور اسلامی ایران با ورود به گام دوم انقلاب و پشت سر نهادن گام چهل ساله اول خود، بیش از پیش به دقت در عرصه پرورش و تربیت نیاز دارد و باید با رهنمود‌های رهبر فرزانه که بی‌شک راهبردی و کاربردی هستند و با توجه به اسناد فرادستی ادامه راه را با سربلندی و نیل به آرمان هایش با درایت و تلاش معلمان متعهد طی کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با لطف خداوند منان و عنایات حضرت ولی‌عصر (عج)، اهداف تعلیم و تربیت رسمی و عمومی ایران، علاوه بر آموزش و پرورش، در تمام ارگان‌های کشور اعم از رسانه‌ها و نهاد‌های متولی فرهنگی، نظامی و مذهبی نیز پیگیری و عملی شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از