حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

نقش همدلی نمایندگان مجلس در توسعه لرستان

نقش همدلی نمایندگان مجلس در توسعه لرستان

همدلی نمایندگان مجلس در آبادانی و توسعه لرستان نقش مهمی دارد و می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تحول باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با برگزاری دور دوم انتخابات، تکلیف همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشخص شد و تا چند وقت دیگر مجلس با نمایندگان جدید کار خود را آغاز خواهد کرد، مجلس که در قانون‌گذاری و در پیشبرد اهدافی که برای این قوه تعریف شده، وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارد.

 

استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ۹ نماینده دارد که مردم هر یک از شهرستان‌ها منتخبان خود را برای این دوره راهی مجلس نمودند‌، نمایندگانی که در زمان تبلیغات از اهداف و برنامه‌هایشان صحبت می‌کردند، حالا با ورود به مجلس می‌توانند این برنامه‌ها را اجرایی نمایند و انتظار مردم نیز این است که منتخبان به وعده‌های داده شده عمل نمایند.

 

لرستان یکی از استان‌هایی است که سرشار از ظرفیت است اما متاسفانه سال‌هاست که به خوبی از این ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات استان استفاده نشده و همین باعث شده تا مشکلات روی هم انباشته شود و امروز می‌بینیم که لرستان در برخی دیگر از شاخص‌ها را به خوبی ندارد به طور مثال در بیکاری جزء استان‌های اول است.

 

راه برون رفت از این همه مشکل، به کارگیری همه ظرفیت‌ها در کنار همدلی و اتحاد است که می‌تواند زمینه ساز تحول در استان شود، فعال کردن هر یک از این ظرفیت‌ها در توسعه و آبادانی استان نقش بسیار موثری دارد.

 

نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی باید با همدلی و به دور از حاشیه اقداماتی انجام دهند که بتوانند مسیر توسعه را در استان هموار نمایند و از این فرصت چهار ساله برای رفع مشکلات استان و توسعه آن استفاده‌ کنند.

 

مردم در استان لرستان در کنار مردم استان‌های دیگر در انتخابات به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده که به وظایف خود به خوبی عمل کنند و آنچه می‌تواند سبب تسریع در رفع مشکلات و توسعه استان شود، اتحاد و همدلی نمایندگان مجلس است.

 

با توجه به مشکلاتی که در استان وجود دارد، مهم‌ترین انتظار مردم این است که نمایندگان مجلس برای تحول همراه با جهش اقدام نمایند.

نقش همدلی نمایندگان مجلس در توسعه لرستان

 

فعال کردن زیرساخت‌ها، مطالبه مردم است

سبحان یاراحمدی یکی از جوانان لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: علیرغم همه توطئه‌های دشمن برای اینکه حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود اما ملت ایران پای صندوق‌های رای آمدند و از بین داوطلبان، نمایندگان خود را انتخاب کردند و امروز انتظار ما این است که نمایندگان به مطالبات مردم توجه داشته باشند و آن‌ها را پیگیری نمایند.

 

وی افزود: نمایندگان این دوره از مجلس می‌توانند با اتحاد و همدلی، کاستی‌ها و نواقص گذشته را جبران کنند و از طرفی با فعال کردن ظرفیت‌ها، شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

 

این جوان لرستانی تصریح کرد: یکی از مطالبات مردمی این است که از نیروهای جوان و مدیران بومی در ادارات و یا هر آزمون استخدامی استفاده شود چرا که نیروهای بومی آشنایی کامل به مشکلات دارند، همچنین اگر نمایندگان در جهت احیای واحدهای تولیدی راکد نیز اقدام کنند، این کار در کاهش آمار بیکاری استان نقش بسزایی خواهد داشت.

 

یاراحمدی عنوان کرد: انتظار دیگر ما که یک مطالبه عمومی است، این است که نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند چرا که متاسفانه گاهی دیده می‌شود با فشار یک نماینده، مدیری که توانایی دارد جابجا می‌شود و مدیر دیگری که سابقه اجرایی ندارد و توانمند نیست جایگزین می‌شود که این اقدامات نه تنها مشکلی از استان را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات استان اضافه خواهد کرد.

 

وی یادآورشد: هر گوشه استان ما پُر از ظرفیت‌هایی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند راهکارهای لازم و ارتباط با مرکز را برقرار نمایند که این ظرفیت‌ها فعال گردد و استان لرستان بتوانند در مسیر توسعه و برون رفت از مشکلات قرار گیرد.

نقش همدلی نمایندگان مجلس در توسعه لرستان

 

همدلی، زمینه‌ساز رشد و توسعه

امیرعلی‌حیدر امیری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: ملت ایران در این دوره از انتخابات پای کار آمدند و با حضورشان حماسه آفریدند از طرفی کاندیداها هم تنور انتخابات را گرم کردند، برخی انصراف دادند، برخی تا آخرین لحظه در صحنه حضور داشتند و برخی هم با رای مردم انتخاب شدند که لرستان ۹ نماینده خود را در دو دوره انتخابات، انتخاب کرد.

 

وی افزود: یکی از مطالبات ما این است که منتخبان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی جدا از بحث خطوط سیاسی، مباحث قومی و قبیله‌ای، تفکیک روستایی و یا شهری، با هم با صورت یکپارچه و منسجم برای استان و اهداف عالیه نظام متحد شوند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه همیشه تفاوت سلیقه وجود دارد، تصریح کرد: زمانی که برای یک هدف خاص تلاش می‌شود، می‌توان با همدلی و هم‌اندیشی به هم‌افزایی رسید و در جهت مباحث زیرساختی و توسعه و آبادانی تلاش کرد.

 

امیری یادآورشد: ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان لرستان در این دوره بسیار مناسب و خوب است به طوری که از ۹ نماینده منتخب، چهار نماینده تجربه حضور در مجلس را دارند و پنج نماینده جدید هم در این دوره وارد مجلس می‌شوند که این ترکیب می‌تواند نویدبخش ایجاد زیرساخت‌ها در استان به منظور رفع محرومیت، ارتقاء و توسعه متوازن استان باشد.

 

وی عنوان کرد: همدلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز رشد استان در جهت‌های مختلف باشد و زمانی که نمایندگان یک استان، یَد واحد شوند می‌توانند گام‌هایی بلندتر برای توسعه بردارند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از