حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

نماز جمعه ثواب حج را دارد

نماز جمعه ثواب حج را دارد

ائمه جمعه لرستان گفتند: نماز جمعه، صدای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و نماز پرفضیلت جمعه بر وزن فریضه حج است به‌خصوص برای عموم جامعه که فرصت حج ندارند، لذا این فرصت را باید غنیمت بشماریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: امروز به‌عنوان روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است و اولین نماز جمعه در پنجم مرداد سال ۵۸ به‌حکم امام راحل که سید محمود طالقانی به‌عنوان نخستین امام جمعه تهران منصوب شد، اقامه گردید و امروز نماز جمعه در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی افزود: از ثواب و فضیلت نماز جمعه گفته‌شده و هرچه این فضیلت‌ها تکرار شود، این خود نوعی نوگرایی است و تأثیرگذاری بیشتری دارد و نماز جمعه به‌عنوان کانون بیان مواضع سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، ایمانی، تقوایی است و قرارگاه اخلاق اجتماعی است و آثار نماز جمعه در طول این ۴۵ سال بی‌نظیر است به‌طوری‌که حفظ وحدت، حمایت لازم در روزهای سخت و دشوار و در حوادثی مانند هفتم تیر، فتنه‌ها و بسیج کردن مردم برای حضور در انتخابات بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: صدای نماز جمعه، صدای نظام جمهوری اسلامی ایران است و اگر خدمتی انجام می‌شود در نماز جمعه بیان می‌‌شود و اگر دشمن به دنبال آسیب به ملت است، از قبل در نماز جمعه به اطلاع مردم می‌رسد، همچنین مطالبات مردم در نماز جمعه به اطلاع مسئولان رسانده می‌شود و اگر سخنی گفتن یا نگفتن آن ضرر دارد در نماز جمعه بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی مسائل گفتنی نیستند ولی برخی رویدادها در داخل استان با بازرسی انجام می‌شود و سخنگاه نماز جمعه تفاوتی ندارد و در هر دولتی مطالبات مردم بیان می‌شود به‌طوری‌که بارها در مورد تنظیم بازار صحبت کردیم و تفاوتی ندارد هر دولتی باشد این موضوعات بیان‌شده است.

شاهرخی یادآور شد: کار خوب تقدیر شده و کاری که نیاز به مطالبه گری و تذکر باشد نیز، بیان‌شده و امروز تذکرمان این است که همان‌طور که استاندار تلاش می‌کند، مدیرانی که هم‌اکنون مشغول هستند باید باهمت مضاعف این وظیفه خود را تا روز آخر انجام دهند و این روزها نباید سبب سستی شود چراکه سبب زیان رساندن به استان می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه وضعیت ما به‌گونه‌ای است که نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، گفت: نیازمند مدیرانی هستیم که از دانایی و توانایی برخوردار باشند و پایبند به مبانی اسلامی باشند و تا روزی که مردم به آرزوهای خود برسند این مطالبات از پایگاه‌های نماز جمعه بیان می‌شود که نمونه آن راه‌آهن بود که با مطالبه‌گری مردم و حمایت مسئولان کار خود را آغاز کرد و هرگاه تعداد نمازگزاران نماز جمعه افزایش یابد طبیعتاً تأثیرگذاری بیان مطالبات بیشتر است.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد افزود: پنجم مرداد سالروز عملیات پرافتخار مرصاد است که رزمندگان اسلام با دلاوری، شجاعت و قدرت در مقابل منافقین تبهکار که خود را به مناطقی بین کرمانشاه و اسلام‌آباد رسانده بودند، ایستادند و سیلی محکمی به منافقین زدند که آنان مبهوت شدند که آثار آن نابودی صدام و ذلت منافقین بود.

شاهرخی عنوان کرد: رزمندگان استان لرستان شامل ارتش، سپاه، بسیج و عشایر در این عملیات حضور داشتند و حدود ۷۰ نفر در این عملیات به شهادت رسیدند که لازم است گرامیداشت شهدای عملیات مرصاد برگزار گردد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مسئله اول جهان اسلام فلسطین و غزه است، خاطرنشان کرد: مردم دنیا امروز غزه و فلسطین و حامیان آن‌ها را قهرمانانی جهادگر می‌شناسند و امروز حامیان فلسطین جزء محبوب‌ترین آدم‌های روی زمین و آمریکا و رژیم صهیونیستی جزء منفورتر انسان‌ها هستند و جهاد جبهه مقاومت قابل‌تحسین است.

 

دشمن از اجتماع مردم در نماز جمعه می‌ترسد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: امروز سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب است البته  قبل از انقلاب هم نماز جمعه در چند نقطه از کشور برگزار می‌شد اما طاغوت مانع اقامه نماز جمعه واقعی بود ولی انقلاب پیروز شد و یکی از دستاوردهای نظام به برکت خون شهدا همین نماز جمعه است.

وی افزود: خیلی از کشورها آرزو دارند این‌چنین اجتماعی داشته باشند تا مشکلات و مسائل بیان شود و مردم در این اجتماع باهم آشنا شوند ولی نمی‌توانند و نماز جمعه پایگاه مردمی حکومتی است و باید از این تربیون برای تقویت حکومت و در راستای خواسته‌های مردم مطالبی بیان شود.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی است و تقوا، تبیین معارف دینی، بحث مسائل سیاسی و جهان اسلام و بیان مسائل و مشکلات کشور بیان می‌شود و امروز نماز جمعه در پایگاه‌های زیادی اقامه می‌شود و دشمن از این اجتماع می‌ترسد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) به روایت، تصریح کرد: این امام بزرگوار سنگینی بار حادثه کربلا روی به دوش کشید و برایش سخت بود که سر از تن امام معصوم جدا کنند و حضرت زینب(س) مأمور شد تا به این امام بزرگوار دلداری دهد.

حسینی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد افزود: در این عملیات منافقین قصد داشتند تهران را بگیرند و سخنرانی کنند اما دشمن توسط رزمندگان ما در کرمانشاه زمین‌گیر شدند و ضربات سختی بر منافقین وارد شد و اینکه دشمن از جمهوری اسلامی می‌ترسد امثال عملیات مرصاد به‌خوبی یادش است و رزمندگان بااراده و ایمان قوی دشمن را زمین‌گیر کردند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: دیروز شاهد اجتماع دختران انقلاب در تهران بودیم که ثابت شد ما به ارزش‌ها پایبند هستیم و حافظ ارزش‌ها هستیم و تا پای جان درصحنه هستیم.

وی بیان کرد: حمله پهپادی یمن به تل‌آویو که از گنبد آهنین عبور کرد و به هدف خورد و این سبب وحشت دشمن شده است و هیچ جایی برای آن‌ها امن نیست و روزبه‌روز جبهه مقاومت قوی‌تر می‌شوند و همین حملات دشمن را با شکست همراه می‌کند.

حسینی خاطر نشان کرد: یکی از غرب‌گرایان ترسو اخیراً مطالبی را علیه اسلام گفته است از جمله اینکه گفته است کار نهاد روحانیت تزریق خرافه به جامعه است درحالی‌که این فرد نمی‌داند عقل چیست چراکه مراجع بزرگ، تربیت‌شدگان معارف دینی و اسلامی هستند و از ایشان سؤال می‌پرسیم که آیا کارهای رژیم پهلوی عقلانی بود؟ کشتن شخصیت‌ها به دستور پهلوی خردورزی بود؟!

امام جمعه بروجرد گفت: در دوران پهلوی، انگلیس راه‌آهن را برای حمل سلاح انجام داد و بعد هم در همین راه‌آهن به ما خیانت کرد و پنج سال راه‌آهن در دوره پهلوی در اختیار انگلیس بود اما بعد از انقلاب در حوزه زیرساخت ازجمله راه‌آهن، برق‌رسانی، گازرسانی خدمات قابل‌توجهی صورت گرفته و جای تأسف است که چنین افراد غرب‌گرا عضو هیئت‌علمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز بچه‌های انقلاب باید در ذهن چنین افرادی بزنند و اجازه ندهند چنین حرف‌هایی بزنند لذا ما از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنیم و تقاضا داریم چنین افراد فاسد و غرب‌زده را از خود دور نماید.

 

 نماز جمعه تقویت‌کننده جبهه حق و عدالت است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهدشت اظهار داشت: نماز جمعه سنگری بسیار مهم است که محل مطالبه گری به‌حق و بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه تقویت‌کننده جبهه حق و عدالت است، افزود: مجلس به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار کشور بایستی تلاش کند در مسیر قانون‌گذاری کشور، تحولاتی مثبت رقم بزند و مراقبت کند قوه اجرایی کشور قوانین لازم را تثبیت و اجرا کند.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت تعامل مجلس و دولت، عنوان کرد: دولت و مجلس و بخش‌های مختلف نظام اسلامی بایستی هم‌افزایی حداکثری داشته باشند و برای پیشبرد امور همکاری کنند، منافع ملی کشور از هر چیزی مهم‌تر است.

وی تصریح کرد: افراد کابینه دولت منتخب بایستی با نگاه به متشرع و پاکدست بودن، اعتقاد به‌نظام اسلامی، دارای تفکرات اسلامی، نگرش ملی داشتن و... معرفی شوند، دشمن در فضای مجازی به دنبال این است که جناح‌های سیاسی را به جان هم بیندازند.

طهماسبی ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: این ارگان بسیار تأثیرگذار خدمات خوبی در سطح کشور، استان و شهرستان داشته است، تسهیلات مسکن و اورژانس اجتماعی و کمک‌هزینه‌هایی که در خدمت به جامعه هدف خود داشته است بسیار مهم است.

امام جمعه کوهدشت گفت: آمریکایی‌ها ادعایی دارند که مهد تمدن هستند که البته پوشالی است؛ جای تأسف دارد به‌جای اینکه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار را در کشور خود راه ندهد از او نیز حمایت می‌کند.

وی با تبریک گرامیداشت سالروز برپایی نخستین نماز جمعه کشور، گفت: نماز جمعه متعلق به مردم و تمام جناح‌های سیاسی بوده و وحدت‌بخش است، از زحمات تمام دستگاه‌ها به جهت برپایی نماز جمعه تشکر و قدردانی را دارم.

 

نماز جمعه وحدت‌بخش است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا، اظهار داشت: تقوای رفتاری یکی از نکات مهم و قابل‌اعتنا برای ایجاد مدینه فاضله در جامعه است بنابراین سعی کنیم در کنار ایمان قلبی با اعمال و رفتارمان خوبی‌ها را ترویج کنیم.

وی ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور توسط آیت‌الله طالقانی(ره) افزود:‌ نماز جمعه نعمتی بی‌نظیر است که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در جامعه نهادینه فرمود، در فضیلت نماز جمعه همین بس که نخستین اقدام رسول خدا(ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه برگزاری نماز جمعه بود.

امام جمعه ازنا عنوان کرد: نماز پرفضیلت جمعه بر وزن فریضه حج است به‌خصوص برای عموم جامعه که فرصت حج ندارند، لذا این فرصت را باید غنیمت بشماریم.

وی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، انفاق، مواسات مؤمنانه، فرهنگ‌سازی فضیلت‌ها و ارزش‌های اسلامی را از کارکردهای نماز جمعه دانست و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه و دعوت به شرکت در آن وحدت‌بخش است لذا از خطبا و مبلغین عزیز و عموم مردم مؤمن شهرستان به خاطر این حضور پرشور و صفوف متراکم، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

سپهوند با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: آزمونی فراروی دولت و مجلس است که دولت با نگاه اسلامی و با ارائه فهرستی دارای تمام شاخصه‌های انقلابی زمینه را طوری فراهم که مجلس انقلابی بتواند رأی اعتماد دهد و انتخاب‌ها نباید از یک جناح خاص باشد.

امام جمعه ازنا گفت: بعد از تعیین اعضای دولت، نوبت به آزمون مجلس می‌رسد که ان‌شاءالله با بررسی درست در کمترین زمان و با همدلی منجر به تعیین دولت تازه‌نفس در کنار مجلس با محوریت خدمت ب مردم شود.

وی بیان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی بر اساس شاخصه‌های اسلامی است و حکومت فقط مختص خداست مگر اینکه در طول حاکمیت خدا قرار بگیرد لذا بایستی تلاش شود هم مقبولیت توسط مردم و هم مشروعیت توسط ولی‌فقیه صورت پذیرد.

سپهوند گفت: از فرمانده نیروی انتظامی به خاطر برقراری امنیت در ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) تقدیر می‌کنیم و هم‌چنین از تلاش‌های سپاه ناحیه شهرستان نیز تشکر می‌کنیم که امروز علاوه بر وظایف امنیتی و دفاع از مرزها وظایف دیگری در عرصه‌های مختلف فناوری، فرهنگی، جهاد سازندگی در ایجاد اشتغال پایدار نیز دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از