حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

هشدار سطح نارنجی جوی در لرستان صادر شد

هشدار سطح نارنجی جوی در لرستان صادر شد

معاون هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی سه‌شنبه شب در جو لرستان فعال می‌شود و با توجه به وضعیت بارش‌ها هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهار داشت: سامانه بارشی سه‌شنبه شب در جو لرستان فعال می‌شود و با توجه به وضعیت بارش‌ها هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی مذکور تا بامداد روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ادامه دارد، افزود: این سامانه اغلب مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل بارش باران و رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه، احتمال بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه رودها در پی فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: همچنین احتمال ریزش کوه و انسداد راه‌های ارتباطی روستایی وجود دارد.

اکبری به پرهیز از سفرهای غیر ضروری و اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تاکید کرد: با توجه به مخاطرات این سامانه بارشی اقدامات پیشگیرانه لازم انجام گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از