حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

همتی برای آبادانی روستای کرکیخانِ بروجرد

همتی برای آبادانی روستای کرکیخانِ بروجرد

مسئولان بروجرد برای آبادانی و رفع مشکلات روستای کرکیخان، شورای اداری را در این روستا برگزار کردند تا با همدلی در جهت رفع مشکلات گام‌های اساسی بردارند.

به گزارش سفیرافلاک، شهرستان بروجرد آب و هوا و همچنین خاک حاصلخیزی دارد که کشاورزی خصوصاً در بخش باغات روستاهای این منطقه رونق بسیار زیادی دارد.

یکی از روستاهای شهرستان بروجرد که باغداری در آن رونق بسیار زیادی دارد، روستای کرکیخان است که با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر دارای ظرفیت‌های زیادی است و توجه به این ظرفیت‌ها در جهت شکوفا شدن آنها می‌تواند آبادانی روستا را به همراه داشته باشد.

در همین راستا عصر امروز جلسه شورای اداری بروجرد در حسینیه این روستا برگزار شد تا مسئولان با همدلی و همکاری بتوانند در جهت مرتفع کردن مسائل و مشکلات اهالی این روستا اقدام نمایند.

 

۴۵۰ میلیون کار عمرانی در روستا انجام شد

بابک گودرزی دهیار روستای کرکیخان اظهارداشت: بنیاد مسکن ۷ هزار متر آسفالت در سطح روستا انجام داده اما ۱۰ هزار متر دیگر نیاز است تا بخش‌های مختلف این روستا آسفالت شوند، همچنین برای طرح هادی این روستا نیز نقشه مصوب شد ولی دو سال است که نقشه بلاتکلیف مانده است که انتظار داریم در این راستا اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: از دیگر مشکلات اهالی این روستا این است که خسارت‌های برق که به لوازم خانگی وارد شده هنوز پرداخت نشده است که امیدواریم مدیریت امور برق این موضوع را پیگیری نماید.

دهیار روستای کرکیخان بیان کرد: در این روستا ۴۵۰ میلیون تومان کار عمرانی انجام شده است و در صورت همکاری مسئولان می‌توانیم کارهای عمرانی بیشتری را انجام دهیم.

گودرزی با اشاره به ضرورت پل روگذر برای روستا، بیان کرد: سال ۹۰ چهارخطه بروجرد به اشترینان احداث و قرار شد پل روگذر در این روستا احداث گردد که تاکنون این کار انجام نشده و دامداران برای چرای دام برای جابجایی دام‌ها در قسمتی دیگر و عبور از این جاده، مشکل دارند.

وی بیان کرد: این جاده محل تردد ۱۲ روستای دیگر است که می‌طلبد راهداری برای رفع این مشکل اقدامی انجام دهد.

دهیار روستای کرکیخان از کمبود امکانات ورزشی گلایه کرد و گفت: این روستا از نبود امکانات و تجهیزات ورزشی رنج می‌برد در صورتی که بستر لازم فراهم است و می‌توان با ایجاد زیرساختها، نوجوانان روستا را به سمت و سوی ورزش سوق داد.

 

خسارت برق اهالی روستا پیگیری می‌شود

خسروی مدیر امور برق بروجرد در این جلسه افزود: ترانس مد نظر این روستا در همین روزها وارد مدار می‌شود تا مشکل برطرف شود، همچنین در راستای پرداخت خسارت‌ها در این حوزه باید گفت که پیگیری لازم در دستور کار قرار دارد و از طریق شرکت توزیع برای پرداخت اقدام می‌شود.

 

۷ هزار متر آسفالت در کرکیخان انجام شد

نادر یاراحمدی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: از سال ۸۴ تاکنون یک سال در میان، این روستا به دلیل وسعتی که دارداعتباراتی برای آسفالت، کانال‌کشی و جداول انجام شده است که در همین راستا ۷ هزار متر آسفالت انجام شد.

وی عنوان کرد: در شهرستان بروجرد از ۱۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۲۵ روستا وجود دارد که نیازمند آسفالت هستند و طرح هادی در این روستاها انجام نشده است که تلاش داریم تا بتوانیم اقداماتی هم در این روستا‌ها انجام دهیم و از اعتبارات بعدی برای این روستاها استفاده کنیم.

یاراحمدی بیان کرد: امسال در بروجرد ۵۰ روستا آسفالت شده و ۱۰ روستا سنگ‌فرش شدند که همه تلاشها در این زمینه انجام می شود.

 

تلاش برای حل مشکل آب روستا

بهنیا مدیر امور آب و فاضلاب بروجرد گفت: تیرماه امسال در این روستا مشکل آب وجود داشت و ۳۰ روستا امسال با تانکر آبرسانی شدند ولی یک تانکر برای روستای کرکیخان در نظر گرفته شد که در همین راستا ۴۰۰ متر لوله نیاز است تا مشکل آب روستا برطرف گردد.


تجهیزات ورزشی در اختیار روستا قرار می‌گیرد

اعظم عزیزی رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد اظهارداشت: اعتبارات مورد نیاز برای بخش ورزش مدارس در راستای زمین چمن مصنوعی پیگیری شده و به محض تامین اعتبار اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: برای دو روستای شهرستان بروجرد تجهیزات ورزشی در نظر گرفته شده که این تجهیزات در اختیار روستای دینارآباد و کرکیخان قرار می‌گیرد.

 

وجود ۱۳۰۰ رشته قنات در بروجرد

جواد گودرزی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: بازدید از قنات‌ها انجام می‌شود و با توجه به اینکه یک‌هزار و ۳۰۰ رشته قنات وجود دارد و اکثر آنها فعال هستند اما برخی از قنات‌ها نیاز به بازسازی دارند، علاوه بر این نیز ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال‌کشی در شهرستان نیاز است.


روستای سنگ‌سفید به عنوان روستای منبت کاری، ثبت ملی می‌شود

مسلم مرادی فرماندار بروجرد گفت: رویکرد ما این است که باید بیشتر تلاش کنیم و بخشی از مشکلات را با کمک هم حل کنیم که نمونه آن در روستای سنگ‌سفید است که تلاش شده تا به عنوان روستای منبت کاری ثبت ملی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیاد است و باید تلاش کرد تا برطرف شود، افزود: مسئله آب و آسفالت دو موضوع دارای اولویت است که باید به طور جد مد نظر باشد.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: برای پل روگذر یا زیرگذر روستا یک کار فنی نیاز است و کار زمان‌بر است که باید کارشناسان برای رفع این مشکل اقدام نماید.

مرادی عنوان کرد: دولت تلاش می‌کند تا بتواند در راستای خدمت به مردم گام بردارد و از طریق قیر رایگان ۷ هزار متر آسفالت در روستا انجام شده است و اگر ممکن است با جابجایی سرفصل ها اقداماتی صورت گیرد تا بخش‌های دیگر روستا هم آسفالت شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از