حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
وصيت‌نامه شهيد «كرمی»؛

همیشه برای خدا كار كنيد

همیشه برای خدا كار كنيد

شهید «احمدرضا کرمی» در فرازی از وصیتنامه خود نوشته است: خدا را در نظر گرفته و همیشه به یاد خدا و برای خدا کار کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ، شهید «احمدرضا کرمی» سوم فروردین ۱۳۴۶، در روستای سیردر از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم مهر ۱۳۶۲، در مریوان توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش شهید شد. مزار وی در شهرستان زادگاهش قرار دارد. برادرش زمان نیز به شهادت رسیده است.

وصیتنامه شهید احمدرضا کرمی

بسم الله الرحمن الرحیم

الذین آمنو و هاجرو و جاهدوا فی سبیل ا… با اموالهم و انفسهم اعظم درجه عندا… و اولئک هم الفائزون. آنانکه ایمان آورده‌اند و هجرت کرده‌اند و کوشیده‌اند در راه خدا به مالها و جانهای خود بزرگتر است مقام و پایه آنان نزد خدا و آنانند رستگاران

سپاس خدای را که بیند و دیده نشود. آفریننده است و آفریده نشده، فرزند نیاورده و زاده نشده و برایش مثل و مانندی نیست. خدائیکه حاضر است و غایب نیست و از هر نزدیکی نزدیکتر است، حتی از رگ گردن.

ای خداوند نصیر به عجز خودم در شکر تو اعتراف میکنم. سپاس خدای را که قلبها را دگرگون کرد و آحاد بشر را هدایت فرمود. پناه میبرم خدا از شر هواهای نفسانی و خواسته‌های شیطانی و از شر دنیا و حرص و آز آن. بار خدایا بر محمد(ص) و آل او درود فرست و ایمانم را به کاملترین ایمانها برسان و باورم را به والاترین درجه یقین قرار ده و نیتم را نیکوترین نیتها و کردار و رفتارم را به بهترین کردارها و عملها قرار داده و از آن عملها بالاتر و برایم ثبت فرما.  

ای خداوندی که دارای فعل و گناهانم را ببخش و با لطف و کرمت با من برخورد فرمای. ای خداوند غفور و رحیم ضمن فرستادن درود و سلام فراوان بر حضرت بقیه ا… آقا امام زمان(عج) و نایب برحقش قلب تپنده مستضعفین جهان و خورشید پرفروغ اسلام و با درود و سلام بر امت شهیدپرور شهیدان راه خدا و با عرض سلام خدمت خانواده‌های محترم و رزمندگان اسلام و با آرزوی موفقیت و پیروزی برای خدمتگذران اسلام و طول عمر برای رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی مدظله العالی.

اینجانب احمدرضا کرمی فرزند رضا کرمی اهل ازنا آخرین سخنان خود را به عنوان وصیتنامه روی کاغذ می‌آورم. ای بندگان خدا یاد خدا و ذکر خدا و ملاحظه خدا را فراموش نکنید و تقوای الهی داشته باشید که این یکی از عوامل دخول در بهشت و آرامش و سکینه در این دنیا است.

اگر این امر را رعایت کردید از هر دو جهان رسته‌اید زیرا که به هر حال و بگفته قرآن (کل نفس ذادقه الموت) هرکس طعم و مزه مرگ را خواهد چشید پس چه بهتر که با طریق متقین و سالکین بار سفر را بسته و با بدنی گلگون پروردگار جهانیان را ملاقات نمائیم اگر بنا بود کسی در دنیا زندگانی جاوید داشته باشد میبایست خداوند حشمت حضرت سلیمان را که بر کل انس و جن سلطان بود جاوید میگذاشت زیرا از این سزاوارتر بود که خودتان سرگذشتش را بهتر میدانید آری برادران و سروران عزیز وقتی اجل رسید دیگر حتی یک لحظه هم صبر نمی‌کند فامیل بازی و دوست و رفیق هم سرش نمیشود. پس شما را چه شده است که چنین محکم به دنیا چسبیده‌اید که حتی هنگام انجام امری واجب چون نماز و نمازجمعه دست از کسب و کار، عیش و نوش و تفریح برنمی دارید.  

البته از حضور شما برادران و سروران عزیز معذرت می‌خواهم چون من حقیرتر از آن هستم که برای شما چیزی را تذکر دهم بلکه سخنم با آنانی بود که در هیچ اجتماعی حضور ندارند و این را هم برای ما عرض کردم که بگوش آنان برسانید و همچنین به آنان گوشزد کنید که کمی درباره این انقلاب و رهبری آن فکر کنید و به سر عقل بیایند فکر کنند که اول چه بوده‌اند و حالا چه هستند. شاید بیشتر به جنبه‌های انسانی توجه کنند.

ای برادران و سروران عزیز شما هم متوجه این امر باشید که هیچگاه اماممان تنها نماند و در همه حال امام را دریافته و گوش به فرمان این ابرمرد تاریخ و مظهر انسانیت باشید. مبادا مانند مردم کوفه امام را تنها بگذارید حرفهای او را به جان و دل بخرید، اگر او را تنها بگذارید اسلام را تنها گذاشته‌اید و تنها نگذاشتن ایشان بستگی دارد به اینکه با یاران مخلص امام هیچگونه مخالفتی نداشته باشید و با کمال دقت همراه امام و یاران با وفایش به پیش روید مبادا که خدای ناکرده جوسازی مزدوران داخلی و خارجی در مورد یاران امام جائی پیدا کند و به اسلام و انقلاب لطمه‌ای وارد کند و کاری کنند که اسرائیل از بین نرود و قدس آزاد نگردد.

خدا را در نظر گرفته و همیشه به یاد خدا و برای خدا کار کنید زیرا که شما وارث خونهای عزیزانی هستیم که اگر تمام اموال عالم را جمع آوری کنند ارزش یک قطره خون این عزیزان را نخواهد داشت. بله عزیزان چه جوانان و عزیزانی که در این راه جانفشانی کردند و خون مطهرشان را نثار احیای اسلام نمودند اگر ما و امثال شما عزیزان راه آنها را ادامه ندهیم غضب و خشم خداوند را برای خود خریده و توشه کرده‌ایم. نکته قابل توجه دیگر اینکه شهادت چیزی نیست که هر کسی از راه رسید از آن بهره مند شوند بلکه شهادت فوزی است عظیم که فقط نصیب افرادی که خدا آنها را دوست میدارد میشود پس بزرگترین افتخار است (اللهم رزقنا توفیق الشهادت فی سبیلک) چه بهتر است در این آخرین لحظات مرا ببخشید در آستانه اولین لحظات زندگانیم با پدر و مادر هم داشته باشم.  

پدر عزیزم سلام عرض میکنم از شما معذرت میخواهم اگر نتوانسته‌ام تکلیفم را بخوبی انجام دهم اما پدرجان باید بدانی که بالاخره این راه را باید رفت و من هم آن عشقی که به لقاءا… داشتم این راه را میروم. به هرحال این بنده عاصی اگر چند صباحی در کنار شما بودم و امیدوارم به شما و اسلام عزیز خدمتی کرده و باری مادرجان سلام. مادرجان سلام فرزندت را با سربلندی جواب بده و دعا کن که حداقل در جلوی قاسم و همچنین سرور شهیدان روسفید باشم. مادرجان در حق من دعا کن زیرا میترسم در جلوی پیامبر شرمنده باشم از همه عزیزان التماس دعا دارم و بجای اینکه گریه کنید که آیا توانسته‌اید وظیفه خود را انجام دهید یا نه اگر که موفق بوده‌اید که وظیفه خود را که همان پس دادن امانت به مالک اصلیش بوده است پس خوشحال باشید و خداوند در قرآن میفرمایدای اهل ایمان اولاد و اموال شمار به هلاکت نکشاند و از یاد خدا نبرید اگر پیرو قرآن شدید همه چیز برایتان آسان میشود البته مادرجان باید ببخشید که چنین بی‌پرده و بی‌ادبانه سخن میگویم چون من خیلی حقیرتر از آن هستم که در حضور شما دستوری و یا حرفی بزنم حتی که من از این شرمسارم که نتوانسته‌ام بخوبی تکلیف فرزندی را بجای بیاورم. بهرحال باید از تقصیرات من بگذری و از درگاه خداوند برای این بنده عاصی و مسکین طلب مغفرت نمائی.

زیرا اگر شما هم از حقتان نگذرید در همان قدمهای اول به جهنم سقوط خواهم کرد زیرا که حضرت امیر با آن معصومیت از گناه و با داشتن چنا عبادتهایی که ملائک هم از حساب آن عاجز بودند گریه میکرد آنهم از طولانی بودن راه و کمی توشه.

بنده و امثال من باید گریه کنیم از سنگینی بار و ناهمواری راه و طولانی بودن آن پس امیدوارم نه تنها شما بلکه هرکس سخنان بنده را میشنود برایم از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت نماید.

در پایان از خداوند تعالی توفیق شهادت در راه خودش و محشور شدن با شهدای اسلام را خواستارم و امید آن دارم که این فیض عظیم الهی نصیب این بنده گناهکار هم بشود و دوست دارم اگر به این سعادت بزرگ رسیدم برایم شادی کنید زیرا به آرزوی خودم رسیده‌ام و برای رفیع شدن درجه تمامی شهدا دعا کنید. کسانی که این سخنان را میشنوید متوجه باشید که از قرآن جدا نشوید و همیشه با قرآن و پیرو رهبر کبیر انقلاب باشید. برای تسریع در فرج آقا امام زمان و امام امت دعا کنید. به امید جهانگیر شدن اسلام

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از